Re:welke xc? cannondale of specialized ?

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
XXL
welke xc? cannondale of specialized ?

Bericht door XXL » za mei 21, 2005 6:15 pm

Heb al enkele jaren geen xc meer gereden enkel street en dh en zou nu terug eens wat willen beginnen met xc en was aan het rond kijken bij enkele bike merken o.a. specialized en cannondale....wat er in hun gamma te vinden was. Mijn oog was vooral bij cannondale gevallen op de F-series.
Ben vooral opzoek naar een hardtail want mijn budget is iets van +-2000 euro tenzij je goeie full weet voor deze prijs
Nu was mijn vraag:
*Hoe bevallen je deze bikes (cannondale of gelijkaardige spec.) prijs/kwaliteit en wat vindt je van de rij eigenschappen? zeg er er misschien even bij over welk model je het hebt.

*Wat vinden jullie van de head shock en wat van de lefty kwa rijeigenschappen nie kwa look (want daar heeft de lefty mijn voorkeur)

*Vinden jullie dat spec. een mooiere bike heeft voor de dezelfde prijs of goedkoper en waarom is die dan beter....

*Weet er iemand waar je misschien koopjes zijn van spec. of cannondale? liefst in belgie of eventueel in holland aan dicht bij de grens of internetshop.

* of weet je van een ander merk een zeer mooi alternatief dan mag je dat ook even vermelden

*welke maat zou ik best kunnen nemen ben 1m85. Ik dacht aan large of meduim maar wil geen te groote bike liever goed kunnen afdalen en iets minder snel klimmen dan andersom

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » za mei 21, 2005 7:55 pm

Hehehehe wat een vraag ;D CANNONDALE NATUURLIJK.

Ik heb bijna 3 jaar op deze rondgehobbelt.

Afbeelding

Naar mijn idee en vele andere ook. Zijn dit gewoon de perfecte hardtails. Worden met vakmanschap en liefde in de usa in mekaar gezet. Met de hand en voor de europese markt in Oldenzaal natuurlijk. Toen ik nog over na aan het denken of ik hem wel wou kopen. in "99 ben ik er eerst in Houffalize mee weesten rijden tijdens de wordcup beker wedstrijd. Ik dacht als ie daar goed/perfect uit zou komenm, dan doet ie het overal goed.

Dus 3 jaar met veel plezier op rondgereden. En geen problemen met de leftry vork gehad, alleen met de toen huidige codaremmen. De remblokken waren te zacht voor hier. Die vork is imo de beste vork voor xcén en freeride ook wel. Je zit lekker hoog wat je een veilig gevoel geeft in de afdalingen. Pakt alles goed en je kan je band makkelijk verwisselen zonder je wiel er uit te halen. ;)

Ik had ene large 19,5 " en ben 1.80 m. Maar lichte urban en freeride lukt er nog goed mee, maar voor echt steile hellingen naar beneden he..was ie toch echt te groot vond ik. Wat resulteerde in een endo op de grebbeberg.

Een medium is wendbaarder en fijner voor wat jij zegt, maar ik zat hier altijd goed op. Alhoewel als ik ene nieuwe ht zou nemen ook een medium zou nemen. Ik dacht aan een F4000 sl ofzo :P maar die zijn nogal KATSJING... :o

Maar kijk anders een naar die van Pigwin bij te koop die heeft er met een lefty vork te koop in medium. Als je snel bent is ie voor joui.

XXL

Bericht door XXL » za mei 21, 2005 10:35 pm

Jouw bike ziet er wel echt wel sweet uit!!!
thanx for the info.....nog mensen ervaring....

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo mei 22, 2005 4:35 pm

1 ding: je wil toch niet gezien worden op een cannondale, :P

C´dale is zeker hier in buurt, DE fiets voor de man die op de racefiets zit en een mtb erbij koopt. Verder zijn ze duur, vast wel goed maar kom je er talloze tegen dus weinig exclusief voor een exclusieve prijs. Kijk eens rond wat er nog meer te krijgen is, Rocky mountain of een commencal!

Ps. RM is wel exclusief behalve op DP

Een commencal essence, beetje lelijk klein maatje maar goed
Afbeelding

Beetje klein maatje maar goed,
Prijs is als t goed is 1999 dus dat kan pcies en fox f 100 rl erin, sram x.0 achterder. XT voor der. alles erop en eraan, goede remmen, goede looks, goed gewicht. 10.7 kilo is toch netjes. EN je komt em niet elke rit in t bos tegen!

Den Wiskeystoker

Bericht door Den Wiskeystoker » zo mei 22, 2005 5:20 pm

persoonlijk zou ik alleen voor cannondale gaan als je flink wat te besteden hebt, want ik denk dat iedereen het met me eens is , dat in de lage prijsklasse fietsen, de cannondale gewoon weinig waar voor geld bieden...!

en als je dan eenmaal een c"dale hebt in een wat hogere prijsklasse heb je wel een redelijk exclusieve fiets die het zeker wat betreft frame makkelijk tegen "n spec. of ander merk frame opneemt!

"n lefty is wat meer geschikt voor "ruiger" xc-werk mede door de langere veerweg.. daarom zou ik eerder voor "n lefty gaat omdat je er net wat meer mee kan..
een headshok is daarentegen (nog) stijver en lichter als je echt marathon"s wilt gaan rijden of iets in die geest

Kjiratsiekoedel
Contacteer:

Bericht door Kjiratsiekoedel » zo mei 22, 2005 6:13 pm

Is dit vloeken?: www.canyon.de / www.stevensbike.de

Meer waar voor je geld. Al weet ik niet precies wat voor c"dale je kan kopen voor je geld...

Beerfly

Bericht door Beerfly » zo mei 22, 2005 6:28 pm

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma mei 23, 2005 9:53 pm

Cannondale?
Is dat niet voor de 50+?
;D ;D ;D ;D

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » ma mei 23, 2005 10:44 pm

Het TUIG schreef: Cannondale?
Is dat niet voor de 50+?
;D ;D ;D ;D
nopes dat is tegenwoordig in belgië het geval met specialized
die zie je hier met hopen rondrijden en vrijwel allemaal oudere wielerterroristen
geef mij maar mijn cannondale dan ;D
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=365671
binnenkort mijn nieuw vorkje erin
ik ben nu aan mijn derde cannondale toe
en mijn volgende xc bike zal voor 99% met zekerheid terug cannondale worden

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di mei 24, 2005 9:36 am

Het TUIG schreef:
Cannondale?
Is dat niet voor de 50+?
;D ;D ;D ;D

LoL maar tis wel zo! :o

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » di mei 24, 2005 10:35 am

FREAKaZOID schreef:
[
Het TUIG schreef:
Cannondale?
Is dat niet voor de 50+?
;D ;D ;D ;D

LoL maar tis wel zo! :o

Wat is dat voor grote onzin man. >:( ik ken alleen maar een hele hoop jonge mensen die op een C"dale rijden. En wat dan nog als je die leeftijd heb en nog rondrijdt op een C"dale is daar soms iets mis mee dan. Geloof er niks van. Dat zijn gewoon mensen met smaak en geld.

Dus ga even gauw je mond wassen man.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di mei 24, 2005 4:25 pm

TheBigL schreef:

Wat is dat voor grote onzin man. >:( ik ken alleen maar een hele hoop jonge mensen die op een C"dale rijden. En wat dan nog als je die leeftijd heb en nog rondrijdt op een C"dale is daar soms iets mis mee dan. Geloof er niks van. Dat zijn gewoon mensen met smaak en geld.

Chill.... :-*

In de omgeving waar wij wonen is het echt zo, ik zeg niet dat er geen jonge cannondale rijders zijn, maar de meeste lopen toch wel richting de 50+. Mensen die zomers racefietsen en swinters gaan mountainbiken. In de regel hebben die meer te besteden, en willen dus kwaliteit. Cannondale biedt het ze. Ik zou er niet zo snel een kopen, ik houd niet van het design en van het imago. Ieder zijn meug.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » di mei 24, 2005 4:54 pm

Xircuit schreef:
[
TheBigL schreef:

Chill.... :-*

In de omgeving waar wij wonen is het echt zo, ik zeg niet dat er geen jonge cannondale rijders zijn, maar de meeste lopen toch wel richting de 50+. Mensen die zomers racefietsen en swinters gaan mountainbiken. In de regel hebben die meer te besteden, en willen dus kwaliteit. Cannondale biedt het ze. Ik zou er niet zo snel een kopen, ik houd niet van het design en van het imago. Ieder zijn meug.

hier is het idd totaal het omgekeerde
de oudere wielerterroristen rijden met specialized
de jongere met oa cannondale of trek
ik heb het niet zo op de nieuwere speci"s met die gebogen onderbuis
geef mij maar zo"n strakke cannondale en liefst dan met een lefty

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di mei 24, 2005 5:04 pm

serge, waarom niet de helius van Michael?

pigwin

Bericht door pigwin » di mei 24, 2005 5:35 pm

wat een gedoe omtrent een onozel fietsje zeg !!

het zijn toch de benen en stuurvaardigheid die het verschil maken ...

( al helpt mijn Lefty wel een beetje . ;D looooooooool ;D )

nu effe serieus .... het is niet omdat C"dale"s plots een yuppie-uitstraling krijgen dat ze minderwaardig zouden zijn ( of omgekeerd ) ....

alles heeft wel z"n + & - "s ( al heb ik die nog niet ontdekt ;) )

dixit een doorwinterde wielerterrorist ( alias reetbiker ) die al die heisa maar moeilijk kan vatten ..... of ik op de weg met een Eddy Merckx , Colnago , Pinarelo ..of om"t even wat rij .... al "t te snel gaat moet ik eraf .. en vice versa !!!!

XXL

Bericht door XXL » wo mei 25, 2005 8:42 am

BF = DeJean schreef:
serge, waarom niet de helius van Michael?

Had ik direct gekocht .....maar die maat is voor mij een ramp => small heb een 19" nodig
Is echt wel spijtig want das echt wel een super vet frame

en dat cannodale voor 50+wielerterroristen is maakt mij allemaal niet uit ik kom toch nergens die mannen tegen want die durven niet van de grote zandwegen af anders kunnen ze niet meer doortrappen...
Ik vind c"dale heeft echt wel de goeie looks en zij durven gewaagde dingen op de markt brengen waarvan ik echt denk dat ze super goed werken.
spec. is ook wel nice maar ik vindt het minder dat zij van hun race afkomen...bekijk nu eens de modellen van +-2000euro die zien er allemaal zeer braaf uit en zijn echt wel een beetje crappy afgemonteerd (manitou splice,...) dit had spec. vroeger niet! over de duurdere enduro/dh modellen geen slecht woord want die zien ver goed uit en zijn ook wel degelijk afgemonteerd.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo mei 25, 2005 1:50 pm

@XXL wat vin je van de commencal dan? Super lichtgewicht frame, en goed afgemonteerd! :) TOCH?

XXL

Bericht door XXL » wo mei 25, 2005 6:36 pm

Commencal ziet er wel nice uit.....gewicht ziet er zeker goe uit
maar probleem is dat ik op dit moment een beetje geobsedeerd ben door die lefty dat ik echt wel zo een ding erin wil en dat kan alleen maar bijna met c"dale frames...

Brum.

Bericht door Brum. » wo mei 25, 2005 9:32 pm

Seven heeft ook "leuke" Headshok compatible frames en ook Commencal heeft een jaar ofwat geleden XC frames gehad waar een Headshock in kon...

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » do mei 26, 2005 10:21 am

Brum. schreef:
Seven heeft ook "leuke" Headshok compatible frames en ook Commencal heeft een jaar ofwat geleden XC frames gehad waar een Headshock in kon...

Jah de VIP. http://commencal.com/bike/cadre-commenc ... e_vip.html

Ik weet niet precies meer welk jaar. 2003 0f 2004. Of mischien een Merlin FAT-TI zien te scoren. :P :o hubba hubba :P

Afbeelding

sissywax
Contacteer:

Bericht door sissywax » do mei 26, 2005 2:19 pm

Als je een lefty wil dan koop jij toch gewoon een cannondale... Je vraagt je moeder nu toch ook niet meer wat voor een broek je moet aantrekken ???

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » do mei 26, 2005 11:29 pm

sissywax schreef:
Als je een lefty wil dan koop jij toch gewoon een cannondale... Je vraagt je moeder nu toch ook niet meer wat voor een broek je moet aantrekken ???

Mischien woont ie nog bij z"n moeder. Weet jij toch niet. En smeert ze nog z"n bammekes op.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr mei 27, 2005 8:43 pm

Maar denk nog eff na over die lefty, smaken verschillen maar kvin t er vooral raar uitzien ;)

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr mei 27, 2005 10:45 pm

FREAKaZOID schreef:
Maar denk nog eff na over die lefty, smaken verschillen maar kvin t er vooral raar uitzien ;)

Gaan we weer hoor ... de eeuwige discussie over hoe die eruit ziet. www.golefty.com
Als die jongen die nou graag heeft. Laat hem toch. :)
Maak toch niets uit als ie goed werkt. Ben je dat in een paar honderd meter al vergeten. Jou moeder heeft je ook niet teruggedouwd. ;)

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo mei 29, 2005 6:39 pm

TheBigL schreef:
[
FREAKaZOID schreef:

Gaan we weer hoor ... de eeuwige discussie over hoe die eruit ziet. www.golefty.com
Als die jongen die nou graag heeft. Laat hem toch. :)
Maak toch niets uit als ie goed werkt. Ben je dat in een paar honderd meter al vergeten. Jou moeder heeft je ook niet teruggedouwd. ;)

Kwas een mooie baby, geen lieve baby ;)

Plaats reactie