Re:Wat is nu Cult

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma jun 06, 2005 4:02 pm

Afbeelding

Dat vind ik dan weer Cult.

Cult is wat jij Cult vind

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma jun 06, 2005 4:39 pm

Dat is wijsheid

Zie ik meer in dan in een wiskundige formule waarin je enkele variabelen moet invoeren en die als resultaat geeft "de Cult waarde"

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma jun 06, 2005 9:15 pm

Cult is voor mij hetgeen waar ik als destijds 16 jarig pikkie van droomde maar totaal onbereikbaar was wegens waanzinnige prijzen en een pa die een fiets van 1000 gulden eigenlijk al praktisch A-sociaal duur vond. Dus alle Cannondale"s uit die tijd, Ringlé zooi, Nuke Proof meuk, Klein Attitude"s en Adroits en allemaal van dat soort lekkers waar sommige vrienden wel mee reden...

Nu zijn dergelijke dingen vaak voor veel schapperlijke prijzen op marktplaats en ebay te koop en is het leuk om ze alsnog in je bezit te hebben cq. ermee te rijden. Of het dan goed werkt of niet is van volledig ondergeschikt belang! Het is gewoon leuk voor de heb!

TBB

(O ja, inmiddels ben ik bijna 2 x zo oud...)

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » di jun 07, 2005 8:06 am

Toen wij 15 jaar geleden met een Yeti ARC in de Julie Furtado colors reden, vonden wij dat al vette CULT.
Vrienden met fluo Giants vonden het maar gare fietsen die net in de grondverf stonden...

Cult zit tussen je oren.

Infloto

Bericht door Infloto » za jun 11, 2005 7:54 pm

Steelboy schreef:
[
Classic is de enige echte term voor spullen "uit den beginne"

En verder is het een zooitje popi-jopi termen van het niveau bling-bling (waar is de kots-smilie?)

Cult is een subcultuur en cult is tevens iets wat in een subcultuur populair is. In dit geval is de subcultuur mountainbiken of mountainbikers en het "iets" in die subcultuur is dus een mtb-onderdeel of een mtb zelf.
De definitie van cult is ongeveer deze: "iets wat interessant is voor en populair is onder een groep ingewijdenen".

En ook: Cult is niet per definitie old skool en old skool is ook zeker niet per definitie cult.

Cult kan dus best voor iedereen iets anders zijn, voor de één kan dat een DeKerf zijn, voor de ander een Fat Chance, voor een derde een Ringlé Superduperhubbabubba- (whatever)-naaf en voor een volgende een dobbelsteenventieldopje of zelfs een Giant MCM (je bedenkt het niet..).

Je kunt inderdaad misschien in veel gevallen beter spreken van Retro of Classic...

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » do jun 23, 2005 10:19 pm

Afbeelding

Dit is cult ... ;D .. ik kreeg die van week toen ik bij m"n lbs was. " Hij zei hier kan ik jou wel mee verblijden " ik zei dank je wel gaaf man :P retro cult Coda cranksetje uit een stuk. Hij kwam onlangs van een Cannondale af die toe was aan wat nieuwe cranks en stuff....ik zei ik wil die wel als de eigenaar hem niet meer wilt. En vervolgens zet ie er een altus crankstelletje op.. :"( das toch echt wel te minderwaardig voor C"dale killer v 800 .. :? maar ja die gast ragde er alleen maar mee over straat.

Nou ja ikke blij , staat mooi op de schoorsteenmantel ofzo.. is eigenlijk nog in goeie staat. de binnen4 kant is nog in uistekende staat.
Zoiets als dit dus.

Afbeelding

De mannen die al; wat langer fietsen kennen hem wel. Ik ken de nadelen er van, maar ja mischien gebruik ik hem toch niet.

Oz

Bericht door Oz » do jun 23, 2005 10:52 pm

Cult (misschien de foute naamstelling) is/zijn in mijn ogen de merken die in den beginne van het ATB"en zijn ontstaan (<1993; dus voor de echt grote boom) en (bij vookeur) zijn opgericht (of gelieerd aan) een van de goeroe"s. bv. Steve Potts, Joe Graffton, Gary Klein, Paul Brodie, Chris Dekerf, etc. (eerlijkheidshalve moet ik wel melden dat mijn voorkeur linksboven de US ligt.... ;-) (BC)

Daarnaast kan het ook het eerste compontent uit een nieuwe innovatie zijn. Denk hierbij aan de Tioga diskwielen, een vroege geveerde voorvork, etc.

Wie nog XT-topshifters heeft liggen mag dit laten horen; dit is ook cult en ik wil ze graag hebben.....(kopen)

Oz

Plaats reactie