SS op het nk in zoetermeer??
Moderators:JJ, Beheerders
Op zondag schijnt het zonnetje en ss-en er op het nk in de fun???
Toby op twee 26" wielen
zes 29" wielen
.....
.....
wie o wie nog meer??
vul aan o vul aan!!!
Toby op twee 26" wielen
zes 29" wielen
.....
.....
wie o wie nog meer??
vul aan o vul aan!!!
Re:SS op het nk in zoetermeer??
zondag only? Ik kom zaterdag misschien al aan je pik trekken.
En ik heb nog wat voor je / van je...
En ik heb nog wat voor je / van je...
Zaterdag ook maar dan met .... ja 18 versnellingen
lekker trekken blijf je dan wel slapen?
heb ik mijn roze dp string bij jou later liggen dan?
lekker trekken blijf je dan wel slapen?
heb ik mijn roze dp string bij jou later liggen dan?
Helaas verhinderd, maar mag ik een paar rubbertjes van jou gebruiken?
Je had nog wat van die overjarige, in foute kleuren, meen ik me te herinneren.?.
Overigens hebben Jeroen in ikzelf wat versnellingsaars geschopt in Venlo, afgelopen weekend.
Je had nog wat van die overjarige, in foute kleuren, meen ik me te herinneren.?.
Overigens hebben Jeroen in ikzelf wat versnellingsaars geschopt in Venlo, afgelopen weekend.
rubbers komen voor elkaar
Hee DeKerfs kom joe ook
Hee DeKerfs kom joe ook
Ik ben er ook op 26" wielen, en met 17 versnellingen te veel :"( . Ik trek Zoetermeer niet echt op de ss nu, te weinig gefietst dit jaar om een beetje leuk mee te kunnen.
Parcours ligt er nu keihard bij, alleen de nieuwe klimmetjes liggen los dus het wordt lopen voor de achterblijvers. Sporen moet je dus echt gaan zoeken als je op de ss zit.
Maar de ss"ers hebben het allemaal al gezien afgelopen zondag.
Ben overigens 2 dagen paraat.
Parcours ligt er nu keihard bij, alleen de nieuwe klimmetjes liggen los dus het wordt lopen voor de achterblijvers. Sporen moet je dus echt gaan zoeken als je op de ss zit.
Maar de ss"ers hebben het allemaal al gezien afgelopen zondag.
Ben overigens 2 dagen paraat.
PSYCHOPATER schreef:
rubbers komen voor elkaar
Hee DeKerfs kom joe ook
Nee, ik hang zaterdag noodgedwongen in la garage.. omdat mn trouwe dienstwagen het helaas nogal begeven heeft (fijn, als je op het punt staat hem in te ruilen!!

@dekerfs Balen van je wagen man, maar, misschien doet ie het zatermiddag dus weer.... overigens waar rij je op naar je werk nu? heeft ook wel wat toch
@Setzer zie je van het weekend, je vertelde dat je nog wat mooie plaatjes van "de kuip" had, ik ben erg benieuwd....
denk trouwens dat je best kunt ss en een dagje in zoetermeer 1:2 is best te doen toch zeker na arnhem toch, bij deze: ik ga 2 dagen ss, bouw dat zwarte geval wel om!
@Setzer zie je van het weekend, je vertelde dat je nog wat mooie plaatjes van "de kuip" had, ik ben erg benieuwd....
denk trouwens dat je best kunt ss en een dagje in zoetermeer 1:2 is best te doen toch zeker na arnhem toch, bij deze: ik ga 2 dagen ss, bouw dat zwarte geval wel om!
ik heb zoetermeer gedaan met 32 14, was te doen. ging niet snel maarja ik kwam er.
normaal rij ik 34-16 op zoetermeer (overal in NL eigenlijk) en kan ik alles rijden (5 rondjes in beter tijden), en ben ik niet heel veel langzamer dan met de geared.
Maar ik heb gewoon niet genoeg gefietst dit jaar door tijdgebrek en ontbreekt het me gewoon aan conditie, ik teer een beetje op basis conditie die is achtergebleven. Ik ben al blij als ik 2 dagen achter elkaar op racesnelheid overleef met de geared.
Ik heb maar 2 bladen (34 en 44) voor en 9 achter (12-27) dus ik zal proberen om zo min mogelijk te schakelen en zal aan mn ss broeders denken als ik die klimmen doe (en ze aanmoedigen als ze me in halen
).
Maar ik heb gewoon niet genoeg gefietst dit jaar door tijdgebrek en ontbreekt het me gewoon aan conditie, ik teer een beetje op basis conditie die is achtergebleven. Ik ben al blij als ik 2 dagen achter elkaar op racesnelheid overleef met de geared.
Ik heb maar 2 bladen (34 en 44) voor en 9 achter (12-27) dus ik zal proberen om zo min mogelijk te schakelen en zal aan mn ss broeders denken als ik die klimmen doe (en ze aanmoedigen als ze me in halen

duidelijk verhaal , ik probeer 32/16 en nu heb ik geen geared fiets meer
wel een berg onderdelen
wel een berg onderdelen
Daarnet met Hubert en Stef op Z"meer rondgereden. Ik weet hun verzetten niet, maar het ging ze bijzonder goed af. De 2 bekende klims zullen altijd rot lbijven (schelpenklim en snowworldklim), maar de rest gaat eindelijk heel aardig SS. Ik heb de laatste ronde 44/23 gereden (Hubert trapte vergelijkbaar, zal dus 32x17/18 gehad hebben?) en afgezien van de grote klims ging dat eigenlijk redelijk goed, kostte me minder moeite om Hubert bij te houden dan met schakelen. Nu werden mijn longen door de rit heen wel beter moet ik erbij zeggen.
630mm is alleen écht te smal voor een singlespeed stuur, en 12º is gewoon een bezemsteel. Ik hoop snel een On-One Mary binnen te krijgen. Karate Monkey wordt binnenkort weer SS main ride, daar zit gelukkig een Jones H-bAr op. dat leek Hubert ook wel snel te maken, zijn nieuwe H-Bar, smen met zijn lelijke 180mm cranks. Op mijn fiets waren de vers gemonteerde 180"s een verademing, 175mm doe ik echt nóóit meer offroad....
630mm is alleen écht te smal voor een singlespeed stuur, en 12º is gewoon een bezemsteel. Ik hoop snel een On-One Mary binnen te krijgen. Karate Monkey wordt binnenkort weer SS main ride, daar zit gelukkig een Jones H-bAr op. dat leek Hubert ook wel snel te maken, zijn nieuwe H-Bar, smen met zijn lelijke 180mm cranks. Op mijn fiets waren de vers gemonteerde 180"s een verademing, 175mm doe ik echt nóóit meer offroad....
-
Wat je er ook opschroeft Klokkie je moet zelf trappen... daar doet de breedte van je stuur echt niks aan. Ik rijd verdomme met een 59cm carbon stokje, had ik ook maar een h"bar ofzo dan ging ik als een raket.
Cloxxki schreef:
(Hubert trapte vergelijkbaar, zal dus 32x17/18 gehad hebben?) en
Dan kom je toch niet voorruit? ik kan vannuit stilstand die schelpenheuvel doen met 32x14
Gister een rondje proberen te rijden maar het was retedruk met oefenaars voor nk.
Dus ik ging ff releaxen op een boomstronk.
Komt er 2x een kerel langs met een fiets die me toch aan alle kanten kraakte en zuchte.. nooit van vet op zn cranks gehoord?
Bruutje, mijn schouders zijn ook zeker 4cm breder dan de jouwe he...
Mijn ass trouwens misschien wel 8cm, waardoor het ook weer minder soepel gaat tegen de zwaartekracht in.
N00by, ik ben misschien niet zo"n fietsgod als jij. Verder moet je ruim 3 voorblad tanden bijtellen voor Hubert"s fiets, zo heel licht was dat verzet niet. maar wil je 32-14 rijden op het NK? Wat wij hadden leek me oor de meesten wel lang genoeg. Zeker met de extra klim op het rechte grashobbelstuk naar achteren wordt het grote-blad tempo lekker onderbroken.
Mijn ass trouwens misschien wel 8cm, waardoor het ook weer minder soepel gaat tegen de zwaartekracht in.
N00by, ik ben misschien niet zo"n fietsgod als jij. Verder moet je ruim 3 voorblad tanden bijtellen voor Hubert"s fiets, zo heel licht was dat verzet niet. maar wil je 32-14 rijden op het NK? Wat wij hadden leek me oor de meesten wel lang genoeg. Zeker met de extra klim op het rechte grashobbelstuk naar achteren wordt het grote-blad tempo lekker onderbroken.
-
32/14? Wow, da"s best een stevige versnelling die ik echt niet zou rijden. Ik zal er ook best een rondje mee kunnen rijden, maar in het gedrang van een race en na een uurtje rijden is het andere koek. Ben geen expert ofzo op ss gebied maar toch.
Ik rijd dan ook geen NK

Voor zover dat nog niet begrepen was, ik rijd dus ook het NK op de SS. Alleen op zondag daar ik zaterdag verhinderd ben, dus dat betekend zondag achteraan starten >:(
32 : 17 is mijn verzet, met grote wielen. Omgerekend één tandje zwaarder dan vorig jaar, toen ik nog met 26" reed. Conditie of fiets (of een combinatie van die twee) zijn beter dan vorig jaar want na enkele keren getraind te hebben in Zoetermeer bleek dat ik de klimmen makkelijker op kwam dan vorig jaar. Toen was ik 25ste na als 180ste gestart te zijn, zoiets zal dit jaar waarschijnlijk niet gaan lukken aangezien ik achteraan start. Jammer !
Twee RIG"s aan de start dus, één Santos SS ........... Nog meer SSers ?
32 : 17 is mijn verzet, met grote wielen. Omgerekend één tandje zwaarder dan vorig jaar, toen ik nog met 26" reed. Conditie of fiets (of een combinatie van die twee) zijn beter dan vorig jaar want na enkele keren getraind te hebben in Zoetermeer bleek dat ik de klimmen makkelijker op kwam dan vorig jaar. Toen was ik 25ste na als 180ste gestart te zijn, zoiets zal dit jaar waarschijnlijk niet gaan lukken aangezien ik achteraan start. Jammer !
Twee RIG"s aan de start dus, één Santos SS ........... Nog meer SSers ?
-
hoe laat precies Hubert?
Wellicht ik dan...
TBB
Wellicht ik dan...
TBB
Hoi Bram
het starten is om 9.30 op zondag, tot half uurtje van tevoren inschrijf open, meer info op wielerpromotie-hetgroenehart.nl (of zaterdag om 1600 als je 2 dagen wilt rijden)
het starten is om 9.30 op zondag, tot half uurtje van tevoren inschrijf open, meer info op wielerpromotie-hetgroenehart.nl (of zaterdag om 1600 als je 2 dagen wilt rijden)
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik denk dat ik ook meerij, als ik tenminste Zo morgen gewoon nog kan inschrijven. Is er geen max aantal inschrijvers?
Hoop het niet, dat zou jammer zijn, een SingleSpeeder minder. Voor inschrijven kan tot een half uur voor de wedstrijd .......
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ben er in principe bij, ben er denk ik om half negen ofzo..
rijdt er nu allemaal?
JJ
rijdt er nu allemaal?
JJ
JJ schreef:
rijdt er nu allemaal?
JJ
Buiten een aantal gearies rijden:
Toby
Coen ?
Stef
Hubert
en jij dus
op de SS, Richard rijdt met versnellingen
hallo
32/16 was een ramp, zere pezen en een hoop opstoppingen op de klimmetje dus lopen of aansluiten in een rijtje met oma verzetjes dus zelf tempo maken was lastig en de heren plakte helaas als ik snelheid wilde maken om me vervolgens in te halen en dan op de klimmetjes weer stil te gaan staan terwijl ik had geoefend op hard omhoog schieten, na bijna 2 rondjes snel afgestapt om ernstige schade te voorkomen heb last van mijn achillespees links en ga er nu een lichter verzet opzetten 32/18
mooi is wel.... meer asfalt in het begin waardoor het beter uitdunt, probeer in de eerste asfaltklim na het bochtje gras je inhaalslag te doen! met als reden bovenstaande
32/16 was een ramp, zere pezen en een hoop opstoppingen op de klimmetje dus lopen of aansluiten in een rijtje met oma verzetjes dus zelf tempo maken was lastig en de heren plakte helaas als ik snelheid wilde maken om me vervolgens in te halen en dan op de klimmetjes weer stil te gaan staan terwijl ik had geoefend op hard omhoog schieten, na bijna 2 rondjes snel afgestapt om ernstige schade te voorkomen heb last van mijn achillespees links en ga er nu een lichter verzet opzetten 32/18
mooi is wel.... meer asfalt in het begin waardoor het beter uitdunt, probeer in de eerste asfaltklim na het bochtje gras je inhaalslag te doen! met als reden bovenstaande