Re:Wie wint de Tour & waarom?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BOSS
Contacteer:
Wie wint de Tour & waarom?

Bericht door BOSS » do jun 30, 2005 6:33 pm

Ik denk Lance omdat hij slimmer is!

dusssss©

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do jun 30, 2005 6:40 pm

Lance niet, die is enkel door zijn sponsor nog gemotifeerd maar vind het zelf wel mooi geweest.
Ulrich ook niet, die kan het niet opbrengen, denkt te veel aan de feesten e.d.
Verder ken ik de wielrenners niet echt, geen Nederlander in ieder geval. Vraag me sterk af of uberhaupt een Nederlander een etappe weet te winnen. Dekker junior in ieder geval nog niet.(die gaat toch voor het eerst mee?)

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do jun 30, 2005 6:54 pm

Zoetemelk....

Ik denk een out-sider, waarom? Geen idee!

BLRacing

Bericht door BLRacing » do jun 30, 2005 7:21 pm

Hou in de gaten: Michael Rogers (kopman van Quick Step), Lance Armstrong (Discovery), Ivan Basso (CSC), Ullrich (T-com). Michael Rogers deed het opvallend goed in de ronde van Zwitserland. Ik verwacht in iedergeval vuurwerk.

Op de valreep: Armstrong schijnt al jaren de UCI te sponseren met anti doping technologie en apparatuur. Is zojuist bekend gemaakt door Hein Verbruggen op NED 2 20:25

jojo

Bericht door jojo » do jun 30, 2005 7:23 pm

Lance, waarom? het is zijn laatste tour en hij wil vast met een hoogtepunt stoppen, en 7 keer op rij (7de zou het dan toch worden?) is toch ook wel een streven!!

Hubert !

Bericht door Hubert ! » do jun 30, 2005 7:25 pm

Toevallig gister "Door de pijngrens uitgelezen", goed boek ! Lance gaat ook dit jaar winnen. "t Zou een record zijn, niemand heeft eerder 7 keer de tour gewonnen. Lance flikt het !

mollius clay

Bericht door mollius clay » do jun 30, 2005 7:40 pm

Lance, pretty sure about that. Ik denk dat CSC als enige een bedreiging kan vormen voor Armstrong, en misschien een kloden van t-mobile. Volgens mij wordt Thomas Dekker nog niet gebracht, reed dit jaar voor het eerst z"n grote tour. In de giro wist hij niet bijzonder veel te laten zien, maar de media zitten hem op de hielen en er wordt heel veel van deze knul verwacht.

ontopic: ik denk lance, die moet van zichzelf goed afsluiten

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jun 30, 2005 9:09 pm

Leerink schreef:
Op de valreep: Armstrong schijnt al jaren de UCI te sponseren met anti doping technologie en apparatuur. Is zojuist bekend gemaakt door Hein Verbruggen op NED 2 20:25

Tja, wat kun je daar van zeggen? Denk dat ie nu een nog grotere held is!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do jun 30, 2005 9:18 pm

wel slim omdat te sponsoren, dan weet je welke middelen je niet moet gebruiken.
marketingtechnisch valt er weinig van Lance te zeggen, dat heeft ie goed begrepen.
dat ie 6 keer de tour wint met gebruiken van zonder betrapt te worden is nog slimmer. hij weet immers exact naar wat en hoe er gezocht wordt. hij geeft echt niet zijn zuur verdiende centen zomaar als sponsering weg.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » do jun 30, 2005 10:10 pm

Even off topic, maar heeft Lance nu niet dezelfde coach/ medisch begeleider die in Amerika zijn vak niet meer mag uitoefenen.
Dit omdat hij een sport team van doping heeft voorzien, later is er bij een groot aantal van zijn "pupillen" teelbalkanker ontdekt.
En heeft bovenstaande (met dezelfde persoon als coach) ook niet dergelijke klachten gehad?!? ???

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » vr jul 01, 2005 3:56 pm

Jurriaan schreef:
wel slim omdat te sponsoren, dan weet je welke middelen je niet moet gebruiken.
marketingtechnisch valt er weinig van Lance te zeggen, dat heeft ie goed begrepen.
dat ie 6 keer de tour wint met gebruiken van zonder betrapt te worden is nog slimmer. hij weet immers exact naar wat en hoe er gezocht wordt. hij geeft echt niet zijn zuur verdiende centen zomaar als sponsering weg.

Weinig verrassend dat jij weer eens met zo"n zure opmerking komt.

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr jul 01, 2005 10:11 pm

Jumping Hansje schreef: Even off topic, maar heeft Lance nu niet dezelfde coach/ medisch begeleider die in Amerika zijn vak niet meer mag uitoefenen.
Dit omdat hij een sport team van doping heeft voorzien, later is er bij een groot aantal van zijn "pupillen" teelbalkanker ontdekt.
En heeft bovenstaande (met dezelfde persoon als coach) ook niet dergelijke klachten gehad?!? ???
Sinds wanneer hebben zijn "pupillen" ook teelbalkanker gehad???. Lance heeft geen kanker gehad vanwege de doping hoor. Volgens mij heb je het allemaal niet op een rijtje . Wat wel waar is is dat doctor Ferrari Lance heeft begeleid. Paar jaar daarvoor heeft hij bij een ander team voor de nodige oppeppers gezorgt wat nogal bizar is eigenlijk.
Maar laten we nou eens de doping achter ons laten en genieten van een strijd van ongekende omvang. Die we niet vaak zullen zien.

amigo

Bericht door amigo » za jul 02, 2005 1:49 pm

IK! ga dit jaar niet winnen . de reden .... er is een auto over mijn fiets heen gereden. Dus zal ook wel niet mee doen :P

Pimiento

Bericht door Pimiento » ma jul 04, 2005 11:58 am

amigo schreef:
.... er is een auto over mijn fiets heen gereden.

JAJA nu weten we het wel! ;) ;D

Ik denk ook Lance...Wat een douw heeft die gast uitgedeeld, niet te geloven

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma jul 04, 2005 2:26 pm

Ik heb interviews gezien met Lance en met Jan.
Wat ik verder ook van Lance(ja ik mag Lance zeggen!) vindt, hij komt mij toch zelfverzekerder over dan Der Jan.
Die eerste tijdrit is natuurlijk als een mokerslag aangekomen bij Jan, dat is niet tof zo vroeg in de toer. Maar wel tekenend voor beide renners.
±6 km voor de meet pakte Lance Jan, dan heeft hij dus 1 minuut gepakt op Jan, in de volgende 6 km heeft jan dus nog maar 6 seconden verloren, typisch toch.
Ok, achter iemand rijden en zijn tempo volgen is makkelijker dan zelf datzelfde tempo maken, maar we hebben het hier wel over 1 van de beste renners ter wereld. Die moeten dat toch ook zonder "mikpunt" kunnen.

Ik denk dat Jan kansloos is en zou niet raar opkijken als hij voortijdig de ronde verlaat.

dusssss©

T.B.F.K.A.N.

Bericht door T.B.F.K.A.N. » di jul 05, 2005 8:54 am

BOSS schreef:
Ik heb interviews gezien met Lance en met Jan.
Wat ik verder ook van Lance(ja ik mag Lance zeggen!) vindt, hij komt mij toch zelfverzekerder over dan Der Jan.
Die eerste tijdrit is natuurlijk als een mokerslag aangekomen bij Jan, dat is niet tof zo vroeg in de toer. Maar wel tekenend voor beide renners.
±6 km voor de meet pakte Lance Jan, dan heeft hij dus 1 minuut gepakt op Jan, in de volgende 6 km heeft jan dus nog maar 6 seconden verloren, typisch toch.
Ok, achter iemand rijden en zijn tempo volgen is makkelijker dan zelf datzelfde tempo maken, maar we hebben het hier wel over 1 van de beste renners ter wereld. Die moeten dat toch ook zonder "mikpunt" kunnen.

Ik denk dat Jan kansloos is en zo niet rar opkijken als hij voortijdig de ronde verlaat.

dusssss©

Kansloos idd, maar afstappen dat doet ie niet.

TF

Bericht door TF » di jul 05, 2005 11:58 am

Lance wint op een klinische manier die eigelijk helemaal niet leuk is tot de bergen.

Volgend jaar gewoon 5795 kilometer zoals in 1926 in 17 etappes (de langste) en dan hebben we het allemaal weer fijn en zal lance ook wel weer meedoen als ie tenminste mag van zijn vrouw. of gaat ie dan de formule 1 om zeep helpen??

Bart Brentjes in de tour, dat lijkt mij wel wat....

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jul 05, 2005 5:02 pm

Discovery wint ploegentijdrit, 57km/h gemiddeld ::)
Lance in het geel, pakt weer een 30 sec op Jan........

tsja het is te triest voor woorden maar ik vrees het ergste......

dusssss©

BLRacing

Bericht door BLRacing » di jul 05, 2005 6:29 pm

Iemand die valpartij gezien van Zabriski :"(. eer sneu voor hem. Het zag er uit alsof er iets afbrak want een normale valpartij was het zeker niet en zeker niet op een gewoon recht stuk.

TF

Bericht door TF » di jul 05, 2005 6:39 pm

Ik dacht te zien dat er een crankarm of een pedaal afbrak, we zullen het zodirect wel horen van de nos

Waar hebben we dit eerder gezien?

Ik ga ervanuit Zabriski hem volgend jaar wint!

Sven

Bericht door Sven » di jul 05, 2005 6:58 pm

Boys, let eens meer op tijdens de TV. Ook al is het wielrennen, toch was het duidelijk te zien in de herhaling dat zijn ketting aan de verkeerde kant van het blad eraf was geschoten... Hierdoor raakte zijn fiets in onbalans en gleed hij weg.

nu.nl geeft aan dat het een hek was, anderen een pedaal, ik snap het niet. Ook tijdens de fietswissel was het overduidelijk te zien dat de ketting verkeerd lag, en het kwam niet door de harde klap.

Wel errug sneu voor hem, maar met zo"n verleden zou je toch denken...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jul 12, 2005 10:54 pm

Hmmm vandaag is toch wel een grote dag geweest in deze tour vrees ik, mooie koers was het.

dusssssss©

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di jul 12, 2005 11:36 pm

Hey, hoe mooi wil je het hebben als een oud wereldkampioen mtb in Nederlandse dienst als één van de weinigen voor een positieve verrassing kan zorgen.
Zowiezo best een mooie tour als je wat chauvanistisch aangelegd bent tot nu toe.

Morgen weer een paar leuke puisten, zeker kijken, daarna speel ik het na...

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo jul 13, 2005 6:34 am

De tour bevalt me prima tot nu toe. Vele verrassingen. Rasmussen laat zich goed zien. Zo zie je maar weer wat mtb"en voor invloed kan hebben op iemands positieve rijgedrag. Erg goed wat die jongen doet. Wellicht een toekomstig toerwinnaar? Ach, hij is nog jong.
Ik was gisteren ziek thuis dus heb de hele rit gekeken dinsdag. Erg mooie rit maar ze zijn er nog lang niet.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » wo jul 13, 2005 8:50 am

Wie de tour wint is gister wel weer duidelijk geworden. Wel super mooi dat een man als Rasmussen zo mee kan! :)

Plaats reactie