Mountainbiker Bakker op EPO gepakt
ENSCHEDE (ANP) - Mountainbiker Erwin Bakker is betrapt op het gebruik van EPO. De 25-jarige coureur liep in juni bij een controle buiten de competitie om, voorafgaand aan de wereldbeker in het Canadese Mont Sainte Anne, tegen de lamp. In die wedstrijd eindigde hij als zevende.
Bakker hangt een schorsing van twee jaar boven het hoofd. Hij is per direct ontslagen door zijn team Heijdens-Ten Tusscher. Volgens teammanager Jan ten Tusscher heeft hij op eigen houtje gehandeld. ,,Wat hij heeft gedaan, kan niet. De band die ik met Erwin had, was heel close. Hij heeft mijn vertrouwen op ernstige wijze beschaamd. Met zulke praktijken willen we niets te maken hebben. Wij willen sport op een eerlijke manier beoefenen.""
Vorig jaar werd in dezelfde plaats de Belgische wereldkampioen Filip Meirhaeghe tijdens een extra controle ook betrapt op EPO-gebruik.
www.wanadoo.nl
Re:Erwin B.
Moderator:Beheerders
Ik pluk dit van een andere site af, weet niet hoe en wat maar heb het hier nergens gelezen dus dacht het ff te posten:
Da"s dan toch weer jammer, dat zo"n jongen denkt dat "ie dat nodig heeft . . . . :-X
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik snap het echt niet, ben je dan erg dom of heel erg wanhopig, verlangend naar betere prestaties?
Jammer.
JJ
Jammer.
JJ
Erg jammer !
Wordt het gat met Bart B. nóg groter ! Er vanuit gaande dat Bart B. wel helemaal naturel is!
Wordt het gat met Bart B. nóg groter ! Er vanuit gaande dat Bart B. wel helemaal naturel is!
Ja man wat een **.. ik zag het gisteren op omroep Brabant. voorbij komen. Geloofde m"n oren niet. Vind het echt zeer beneden alle peil als je zo iets doet. Vanwege wat jij hier boven zegt. !!!JJ schreef: Ik snap het echt niet, ben je dan erg dom of heel erg wanhopig, verlangend naar betere prestaties?
Jammer.
JJ
Ik vind en blijf er bij dat je het gewoon van training nodig heb, kennis en mentale kracht. En evt. wat sportdrankjes en goed voedsel. Maar niet van deze slappe dingen doen. NOu is die focker 2 jaar geschorst, dan naai je je eigne zwaarder dan dat je een wedstrijd zou verliezen of een slechtere plaats zou krijgen. Das nog wel te verdragen. Maar zijn carriere is nou wel naar de knoppen natuulrijk. Over een paar jaar zal tie toch niet meer aan de bak kunnen komen dan. Net als Bas van Dooren. Die doet tegenwoordigftoch ook geen bal meer. Tenminste dat lijkt me niet.??
Eerst lees van die berichten dat hij na Bas van D en Bart Brentjens de derde Nederlander is die op het podium staat van een wereldbeker wedstrijd. Maar dan blijkt weer dat van de drie er twee met dope daar zijn gekomen. Ik vind het slopend voor de sport en vraag me steeds meer af wat zo iemand bezielt. Het pure egoisme en totaal niet nadenkend over de gevolgen die hangen aan zijn eigen naam ,wat mij nog het minst intresseert, maar ook die van de sponsor en de sport in het algemeen. Zijn investeerders worden weer even lekker vet bedrogen en krijgen weer een lekkere beschimmelde boterham met een zuur appeltje voorgeschoteld. Wat een **.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Aan iedereen die hierop willen reageren: persoonlijke beledigingen zullen NIET getolereerd worden em kunnen zonder pardon verwijderd worden.
Dankjewel Erwin.
Zucht.
Zucht.
Jesus..!
"K sprak heel toevallig laatst met een fietser hier uit de buurt (die ik trouwens amper ken) over Erwin, "dat hij het tegenwoordig zo goed deed"...
Zo"n 13 jaar geleden, toen ik ook nog wel "s een X-country race mee deed, heb "k veel gefietst met de broertjes Bakker..
Jammer zeg...
Niet om te zeiken... Maar... Ik ben toch meer van de downhill.. Toen Gerwin Peeters nog mee deed.. Daar had ik nog "s respect voor. Een boeren jongen uit de Peel die ook top 10 finished reed.. Zonder enige doping of whatever.. Super!!
"K sprak heel toevallig laatst met een fietser hier uit de buurt (die ik trouwens amper ken) over Erwin, "dat hij het tegenwoordig zo goed deed"...
Zo"n 13 jaar geleden, toen ik ook nog wel "s een X-country race mee deed, heb "k veel gefietst met de broertjes Bakker..
Jammer zeg...
Niet om te zeiken... Maar... Ik ben toch meer van de downhill.. Toen Gerwin Peeters nog mee deed.. Daar had ik nog "s respect voor. Een boeren jongen uit de Peel die ook top 10 finished reed.. Zonder enige doping of whatever.. Super!!
-
Gerwin gebruikte ook doping, DE doping die iedereen gebruikte toendertijd.
Namenlijk bierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...........hehehe. Toen ie echt hard ging mocht dat niet meer natuurlijk.
Was altijd supergezellig in die tijd.
Met Leo van Zeeland in het busje op pad. Dronken met Rick Takkenkamp over het campingveld in Kaprun.
Doping werd niet over nagedacht.
Gewoon stoempen man. Hard stoempen op die pedale.
Downhill is daarin wel anders dan XC-en waarvan dit echt maar topje van de ijsberg is wat we nu zien.
E
Namenlijk bierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...........hehehe. Toen ie echt hard ging mocht dat niet meer natuurlijk.
Was altijd supergezellig in die tijd.
Met Leo van Zeeland in het busje op pad. Dronken met Rick Takkenkamp over het campingveld in Kaprun.
Doping werd niet over nagedacht.
Gewoon stoempen man. Hard stoempen op die pedale.
Downhill is daarin wel anders dan XC-en waarvan dit echt maar topje van de ijsberg is wat we nu zien.
E
- Arnetteman
Wat ik me dan afvraag....hoe zou je je nou voelen als je een podiumplaats rijdt in een wereldbeker en je staat met een smile van oor tot oor op het podium nadat je jankend de finish over bent gekomen maar dan verdorie in je achterhoofd weten dat je gepakt hebt.
Je liegt niet alleen jezelf voor maar iedereen.
Nee, voor mensen die dope gebruiken heb ik totaal geen respect. Vroeg of laat wordt je toch gepakt als je hebt gepakt.
Je liegt niet alleen jezelf voor maar iedereen.
Nee, voor mensen die dope gebruiken heb ik totaal geen respect. Vroeg of laat wordt je toch gepakt als je hebt gepakt.