Old Manitou schreef:
@ dekerfs ik heb hier nog een pauls achter der liggen maar metserieuse spelling op het lagerpunt waarmee je die op het frame bevestigd
enig idee hoe ik dat zou kunnen oplossen (maken)
Tricky.... het is allemaal erg erg klein spul. Toleranties zijn best netjes en bij een versleten versie is het niet zo 123 op te lossen. Wellicht met wat lichtjes vijlen en hele dunne messing ringetjes rond de lagerpunten, dat het gross op te lossen is. Helemaal super zal het nooit worden.
De Joe"s is in deze wellicht een beter keuze; deze heeft echte lagerbusjes om de rvs asjes. Bij Paul en ProShift gaan de asjes rechstreeks door het aluminium. Dat is natuurlijk vragen om problemen met de weersomstandigheden die we hier hebben.
Ondanks dat het spul erg mooi.. en vooral erg duur was, hebben ze nooit de finesse van Shimano kunnen evenaren. De ProShift schakelt goed, is goed af te stellen. Paul vind ik net wat zwaarder schakelen, en is (vooral de voorderailleur) erg lastig af te stellen. Joe"s heb ik nog niet mee gereden, maar de derailleur voelt een stuk soepeler en meer solide aan dan de overige twee versies.