Re:POISON EPO VS WOODBUMBLE
Moderator:Beheerders
jongens
ik kan voor relatief weinig een overjarige woodbumble en /of een poison epo frame aanschaffen ,nu wil ik eens weten van de diehards onder julie wat ik zou moeten kopen en wat kwalitatief beter is en beter rijd............ ???
het is voor freeride en gedeeltelijk downhill,ook voor willingen zeg maar....
www.poison-bikes.de,dan dirt bikes en epo rahmen aanklikken
ben benieuwd......... ;D.
greetz rico
ik kan voor relatief weinig een overjarige woodbumble en /of een poison epo frame aanschaffen ,nu wil ik eens weten van de diehards onder julie wat ik zou moeten kopen en wat kwalitatief beter is en beter rijd............ ???
het is voor freeride en gedeeltelijk downhill,ook voor willingen zeg maar....
www.poison-bikes.de,dan dirt bikes en epo rahmen aanklikken
ben benieuwd......... ;D.
greetz rico
Re:poison epo vs woodbumble
van welk jaar is die Woodbumble?
Re:poison epo vs woodbumble
2004 een matzwarte origineel ,de poison epo trouwens ook van 2004 ,allebei nieuw
en??
www.poison-bikes.de
en??
www.poison-bikes.de
Relax man...
Niet iedereen is hier even snel en het is ook nog zomertijd, dus het is wat rustiger.
Je krijgt heus wel antwoord!
Niet iedereen is hier even snel en het is ook nog zomertijd, dus het is wat rustiger.
Je krijgt heus wel antwoord!
-
Als je veel gaat Freeriden kan je beter die Woodbumble kopen, want die Poison Epo heeft 250mm veerweg...dat lijkt me toch wel teveel voor Freeride...(Frame doet me trouwens aan de Azonic Gravity denken) maarjah, dus ik zou als je echt vollop gaat Freeriden voor de Woodbumble gaan, als je meer gaat downhillen voor de Epo...
ik heb nog even bij dat poison frame frame gekeken maar deze epo heeft 160 tot 210 mm veerweg met een dnm st8rc demper,is dat dan teveel voor freeride of singletracks?? ???
ik wil een veelzijdig kanon bouwen met veel veerweg maar niet dat het tegen je gaat werken met kleine climbs en normaal gebruik....
beide frames hebben ook een verschillend veersysteem ......
wat is dan beter of relaxter om mee te knallen....en kwalitatief beter ?
heeft iemand uberhaupt ervaring met poison frames ??
ik wil een veelzijdig kanon bouwen met veel veerweg maar niet dat het tegen je gaat werken met kleine climbs en normaal gebruik....
beide frames hebben ook een verschillend veersysteem ......

wat is dan beter of relaxter om mee te knallen....en kwalitatief beter ?
heeft iemand uberhaupt ervaring met poison frames ??
Als je deze bedoelt http://www.poison-bikes.de/shop/artikel ... 56f03fe2c6 dan staat daar toch tot 250mm. veerweg, een DH bak dus.
Als je er ook nog mee tegen de berg op wilt rijden kun je beter voor de Woodbumble gaan.Voor parken als Willingen en Winterberg volstaat de Woodbumble wel.Ligt er ook aan hoe je de fietsen opbouwt uiteraard.
Wil je meer downhillgericht gaan biken dan kun je beter voor de Poison gaan.Kwalitatief is het frame denk ik wel in orde,het is namelijk inderdaad hetzelfde frame als de Azonic en de Ghost.Alleen de demer van DNM is niet al te best ,maar die kun je later nog vervangen.Ik denk dat die EPO te zwaar is en te veel energie vreet op er nog mee tegen een berg op te fietsen.
Freeko
Wil je meer downhillgericht gaan biken dan kun je beter voor de Poison gaan.Kwalitatief is het frame denk ik wel in orde,het is namelijk inderdaad hetzelfde frame als de Azonic en de Ghost.Alleen de demer van DNM is niet al te best ,maar die kun je later nog vervangen.Ik denk dat die EPO te zwaar is en te veel energie vreet op er nog mee tegen een berg op te fietsen.
Freeko
weet ik,maar deze poison epo staat op ebay met een dnmst8rc demper en heeft wel 160tot210 mm veerweg.( waarschijnlijk een andere demper op de site )
nu heb ik ook weer een heel dik CMPsupermoto frame gezien bij
100prozentbike.de,staat mij ook heel erg aan ...
is dit dan wat??
het is rot oordelen over iets wat je niet van dichtbij kan zien en voelen
nu heb ik ook weer een heel dik CMPsupermoto frame gezien bij
100prozentbike.de,staat mij ook heel erg aan ...
is dit dan wat??
het is rot oordelen over iets wat je niet van dichtbij kan zien en voelen

-
gixxer schreef:
weet ik,maar deze poison epo staat op ebay met een dnmst8rc demper en heeft wel 160tot210 mm veerweg.( waarschijnlijk een andere demper op de site )
160 t/m 210 mm is wel beter voor wat jij wil doen (freeriden en af en toe downhill)
160 of meer als je gaat freeriden
210 als je gaat downhillen...
Re:POISON EPO VS WOODBUMBLE OF EEN CMP?
oh oke thanx
goeie shit
dus ik zou 160 tot 210mm moeten nemen voor een veelzijdig frame....
what about the CMP SUPERMOTO ??
iemand ervaring? ???

goeie shit
dus ik zou 160 tot 210mm moeten nemen voor een veelzijdig frame....
what about the CMP SUPERMOTO ??
iemand ervaring? ???
Op een woodbumle is alles te rijden wat je in europa tegenkomt. In Todtnau kan de gemiddelde net zo hard met een woodbumble rijden als met een M1.
Daarnaast mag een DNM demper nog niet langs de 5th staan die in een woodbumble zit. 150 mm met een 5th is 100x beter dan 250mm met een DNM.
Bij vering gaat het om de kwaliteit en niet om de kwantiteit.
Less is More
Daarnaast mag een DNM demper nog niet langs de 5th staan die in een woodbumble zit. 150 mm met een 5th is 100x beter dan 250mm met een DNM.
Bij vering gaat het om de kwaliteit en niet om de kwantiteit.
Less is More
oke dat is duidelijk.... 
maar het probleem is (tenminste probleem)
dat in deze woodbumble geen plus is en geen 5th element zit maar een fox vanilla rc met 155mm veerweg...
hij staat bij bike to build,kijk maar...
dus what better now?? ???
in de cmp zit een fusion vga demper en is wel 160/210 mm veerweg.
CMP SUPERMOTO maybe ?? of toch de poison...

maar het probleem is (tenminste probleem)
dat in deze woodbumble geen plus is en geen 5th element zit maar een fox vanilla rc met 155mm veerweg...
hij staat bij bike to build,kijk maar...
dus what better now?? ???
in de cmp zit een fusion vga demper en is wel 160/210 mm veerweg.
CMP SUPERMOTO maybe ?? of toch de poison...
- Pieter en zijn V10
als je nou eerst eens beslist hoeveel veerweg je wilt!!!
als je net begint is het raadzaam niet meteen met 200mm+ te beginnen
leer eerst lekker rijden op een bike met minder veerweg (heb je later ook alleen profijt van)
zou zeggen ::dan lijkt mij die B1 een prima keuze
en je zegt downhill willingen,, bedoel je het wedstrijdparcours???
mocht je die willen en kunnen rijden,,, dan veel veerweg!!!
bedoel je de normale baan kan je zelfs met een Ht prima uit te voeten...
succes verder grtz Pieter
als je net begint is het raadzaam niet meteen met 200mm+ te beginnen
leer eerst lekker rijden op een bike met minder veerweg (heb je later ook alleen profijt van)
zou zeggen ::dan lijkt mij die B1 een prima keuze
en je zegt downhill willingen,, bedoel je het wedstrijdparcours???
mocht je die willen en kunnen rijden,,, dan veel veerweg!!!
bedoel je de normale baan kan je zelfs met een Ht prima uit te voeten...
succes verder grtz Pieter
het word mij geadviseerd om een frame te nemen met 160 tot 210 mm veerweg voor voornamelijk freeriden, dus het lijk mij dat je het frame zo kan af stellen dat het ook 160mm in het begin kan brijden en als je is echt gek wilt doen de veerweg kan afstellen naar meer....
maar wat voor frame is kwalitatief beter dan.... ???
de CMP of de normale woodbumble(dus geen plus).
zijn er jongens die met deze frames ervaring hebben ??

Ik heb een woodbumble 4X en die heeft 35mm minder veerweg dan de standaard Woodbumble en ik rij er bijna alles mee.gixxer schreef: het word mij geadviseerd om een frame te nemen met 160 tot 210 mm veerweg voor voornamelijk freeriden, dus het lijk mij dat je het frame zo kan af stellen dat het ook 160mm in het begin kan brijden en als je is echt gek wilt doen de veerweg kan afstellen naar meer....
Met 150mm kan je, zoals Mech al zei, alles doen in Europa en toch nog een relatief lichte fiets hebben waarmee je ook xc-enduro kan doen.
De kwaliteit van de Woodbumbles is trouwens zeer goed.
Ik heb zelf ook een Fox RC in mijn woodbumble zitten en ondanks het ontbreken van een stable platform demping zoals bijv. de 5th trapt hij nog erg goed en hij heeft een veel "levendiger" gevoel dan die met een 5th (die eerder wat "dood" aanvoelt)
Ik heb ook een Bighit met 210mm veerweg en heb nu een andere, kortere shock (5th) om de veerweg naar 180mm te halen.
Om een lang verhaal kort te maken, met 210 mm loop je verloren in je veerweg en verlies je meer dan je wint. Het is eigenlijk alleen een voordeel als je drops to flat doet of parcours hebt met erg veel grote stenen/rotsen en dikke wortels en zelfs dan is het nog maar een klein voordeel.
Mocht je je afvragen waarom niemand antwoord op je CMP vraag: Niemand wil dood gevonden worden naast een CMP. Bovendien heeft de CMP de draaipunten bij de achternaaf aan de "verkeerde" kant

oke
dan ben ik blij dat ik om advies heb gevraagd wat betreft de CMP....
dan ben ik blij dat ik om advies heb gevraagd wat betreft de CMP....
Ik zou voor een woodbumble gaan. Ik heb er zelf ook 1 en je kan er veel kanten mee op. Zelfs bergop lukt nog wel op een woodbumble, en ik denk niet dat dat lukt met die poison met veel veerweg.
De woodbumble is echt gebouwd als freerider, en ik denk die poson als dh.
Dus zeker voor de veelzijdigheid de woodbumble nemen.
De woodbumble is echt gebouwd als freerider, en ik denk die poson als dh.
Dus zeker voor de veelzijdigheid de woodbumble nemen.
oke
ik denk dat ik voor de woodbumble ga, alhoewel ik nog steeds niet geheel overtuigd ben om 1 of andere reden ...
een woodbumble is wel een heel mooi frame maar niet iets waarvan je zegt van ja dat is het ......het merk heeft ook niet zo"n imago als een kona,azonic,santa cruz ,da bomb,rocky mountain...en ga zo maar door
natuurlijk is het ook een financiele kant die meewerkt anders had ik alle keuze gehad ...
ik vind een frame als de DA BOMB MOAB BOMB ook super dik en zou ik zeker overwegen als er misschien 1tje ergens overjarig zou liggen voor een redelijke prijs.....
ik vind het nog steeds moeilijk omdat ik het meeste waar voor me geld wil, wat logisch is denk ik......
het word waarschijnlijk de woodbumble maar ik hou alle opties open voor een ander vet freeride frame.....
ik zou onderhand wel eens willen knallen ;D
ik denk dat ik voor de woodbumble ga, alhoewel ik nog steeds niet geheel overtuigd ben om 1 of andere reden ...
een woodbumble is wel een heel mooi frame maar niet iets waarvan je zegt van ja dat is het ......het merk heeft ook niet zo"n imago als een kona,azonic,santa cruz ,da bomb,rocky mountain...en ga zo maar door
natuurlijk is het ook een financiele kant die meewerkt anders had ik alle keuze gehad ...
ik vind een frame als de DA BOMB MOAB BOMB ook super dik en zou ik zeker overwegen als er misschien 1tje ergens overjarig zou liggen voor een redelijke prijs.....
ik vind het nog steeds moeilijk omdat ik het meeste waar voor me geld wil, wat logisch is denk ik......
het word waarschijnlijk de woodbumble maar ik hou alle opties open voor een ander vet freeride frame.....

ik zou onderhand wel eens willen knallen ;D
Waarom ga je niet naar een bikepark en huur je eerst iets .....
tja is op wel een goed idee, maar eigenlijk hoop ik dat als ik naar een bikepark ga dat dan wel met me eigen fiets te doen...... ;D...
en als ze daar hele dure fietsen verhuren dan liggen die toch buiten me budget...... ::)
en als ze daar hele dure fietsen verhuren dan liggen die toch buiten me budget...... ::)
het is toch de woodbumble geworden!!! ;D
over 2 weken ophalen.......
joeh
over 2 weken ophalen.......

joeh