Km-teller?
Moderators:JJ, Beheerders
Heb net even snel door de SS-galary gebladerd en kom er zelden 1 tegen. Is een km-teller esthetisch onverantwoord op een singlespeed? Geeft een Singlespeeder niks om snelheid? Gemiddelden? Afstanden?
Re:Km-teller?
Op mijn SS-to-be komt er wel een... Dus: Als iemand nog een kabelsetje voor "n VDO heeft liggen

Heb bij géén van mijn fietsen, zowel mét als zonder versnellingen, enige vorm van digitale techniek aan boord. Eerste 2-3 jaar dat ik fietste, wel.. maar daar let je onbewust té veel op. Nu is het gewoon rijjuh, zo goed als het gaat. Boeit mij nou de snelheid nu

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik rij meestal met mijn Polar. Als je goed kijkt zie je de sensor op de vork zitten.
Ik vind het wel degelijk leuk om te kijken hoeveel ik gefietst heb, en vooral als er ook nog eens bergen in de tocht zitten is het leuk om te zien wat ik geklommen heb.
Aan de andere kant is het ook wel lekker om weg te zijn zonder te weten hoe laat het is, hoeveel je gefietst hebt en of dat wel genoeg is in vergelijking met je andere fietsmaatjes.
Gisteravond zijn we bijvoorbeeld weggeweest met zijn drieen en hebben we heerlijk zonder te weten wat we gingen doen en hoe ver etc. gebiked tot de zon al behoorlijk laag stond en we weer naar huis moesten omdat we geen lampen mee hadden. Geen horloge, geen teller, alleen jij, je vrienden, je bike en het bos.
Hmm, ik wordt weer emotioneel, wat hebben wij lekker gefietst!!!
JJ

Ik vind het wel degelijk leuk om te kijken hoeveel ik gefietst heb, en vooral als er ook nog eens bergen in de tocht zitten is het leuk om te zien wat ik geklommen heb.
Aan de andere kant is het ook wel lekker om weg te zijn zonder te weten hoe laat het is, hoeveel je gefietst hebt en of dat wel genoeg is in vergelijking met je andere fietsmaatjes.
Gisteravond zijn we bijvoorbeeld weggeweest met zijn drieen en hebben we heerlijk zonder te weten wat we gingen doen en hoe ver etc. gebiked tot de zon al behoorlijk laag stond en we weer naar huis moesten omdat we geen lampen mee hadden. Geen horloge, geen teller, alleen jij, je vrienden, je bike en het bos.
JJ
Dat gepimp met die fiets is natuurlijk totaal niet nodig JJJJ schreef: Aan de andere kant is het ook wel lekker om weg te zijn zonder te weten hoe laat het is, hoeveel je gefietst hebt en of dat wel genoeg is in vergelijking met je andere fietsmaatjes.
JJ

Lekker gefietst hebben we gisteravond zeker ! Weer was super, trail was helemaal voor ons alleen, de fiets hierboven afgebeeld reed super en het geouwehoer was van ongekend niveau ! Dochter van JJ had "em nog nooit zo gek zien doen tijdens het eten zei ze later tegen me

Ondergetekende heeft zich zeker vermaakt gister !
Hubert !
Oja, over die teller:
Rijdt zelf nooit, op geen één van de fietsen, met een teller. Zelfde verhaal als JJ. Fietsen om het fietsen, of dit nu hard of langzaam, kort of lang is !
Ik heb wel een tellertje.
Ooit met singlespeeden begonnen als training voor het "echte" werk. (excuses voor de foute woordkeuze)
Dan hoort zo"n tellertje er gewoon bij.
Inmiddels is singlespeeden voor mij een evenement op zich geworden, maar het tellertje is gebleven.
Voegt niets toe aan het genieten onderweg, maar naderhand vindt ik "t wel leuk te kijken naar gemiddelde en afstand.
Maar ik moet toegeven dat de tellerstanden op de singlespeed wat saai zijn, het gemiddelde is bijna altijd hetzelfde. Moet haast wel aan het vaste verzet liggen...
Ooit met singlespeeden begonnen als training voor het "echte" werk. (excuses voor de foute woordkeuze)
Dan hoort zo"n tellertje er gewoon bij.
Inmiddels is singlespeeden voor mij een evenement op zich geworden, maar het tellertje is gebleven.
Voegt niets toe aan het genieten onderweg, maar naderhand vindt ik "t wel leuk te kijken naar gemiddelde en afstand.
Maar ik moet toegeven dat de tellerstanden op de singlespeed wat saai zijn, het gemiddelde is bijna altijd hetzelfde. Moet haast wel aan het vaste verzet liggen...
sorry dat ik even off topic ga!
@ JJ -ik zie dat je een oud xtr crank gebruikt klopt het dat van deze cranks de spider te verwijderen is en je een enkel blad kunt monteren?
-wat voor techniek gebruikt jou fiets om de ketting te spannen?
@ JJ -ik zie dat je een oud xtr crank gebruikt klopt het dat van deze cranks de spider te verwijderen is en je een enkel blad kunt monteren?
-wat voor techniek gebruikt jou fiets om de ketting te spannen?