Re:eneco ( politie ? ) tour
Moderator:Beheerders
Is dit de toekomst ? Vandaag bij de enecotour werden 3 vluchters door politie tegengehouden omdat de achtervolgers ( peloton ) verkeerd reden.
Overigens nadat de organisatie tevergeefs geprobeerd had de vluchters te stoppen. VLgs mij maakt zoiets als verkeerd rijden deel uit van de wedstrijd en om dan de vluchters te doen stoppen.........................................?
Overigens nadat de organisatie tevergeefs geprobeerd had de vluchters te stoppen. VLgs mij maakt zoiets als verkeerd rijden deel uit van de wedstrijd en om dan de vluchters te doen stoppen.........................................?
Even een copy paste van Fok...
De organisatie van de Eneco Tour, de wielerronde door Nederland en België, heeft vandaag in de vierde etappe van Landgraaf naar Verviers geblunderd door het peloton in België een verkeerde afslag te laten nemen. Daardoor konden drie koplopers hun voorsprong vergroten van 6 naar 14 minuten.
De organisatie maande daarop de drie koplopers tijdelijk te stoppen, totdat het tijdsverschil weer 6 minuten zou bedragen. Die lieten zich echter niet tegenhouden en zetten de koers voort. Daarop werd de politie ingeschakeld om de drie tot stoppen te dwingen.
Bart Dockx, een Belg uit de kopgroep van drie, gooide zijn fiets op de grond en ging erbij zitten. ""Belachelijk, we rijden onze nek eraf en dan gebeurt er dit. Dit is gewoon belachelijk"", zei hij tegen een tv-verslaggever. Toen de drie weifelend weer gingen fietsen greep de politie opnieuw in. Later bleek dat ploegleider Tristan Hoffman van CSC een andere renner uit de kopgroep, Christian Vandevelde, opdracht had gegeven om door te rijden.
Uiteindelijk kwam het peloton bij de drie aan, waarna het trio weer mocht vertrekken. Het peloton werd toen tegengehouden en na ongeveer 4 minuten losgelaten. Ze kregen een "bonuskorting" omdat ze door de omweg een extra heuvel hadden moeten nemen. Op 20 kilometer voor de meet werden de drie koplopers "in het echt" ingelopen door het peloton. Uiteindelijk wist de Italiaan Alessandro Ballan de eindspurt in te winnen.
Gelukkig heeft het zich afgespeeld in België

Sjonge jonge, wat een blunder.
Wat wilden ze doen als ze toch door reden?? Een spike-strip uit rollen??
Wat wilden ze doen als ze toch door reden?? Een spike-strip uit rollen??
-
B.L.Racing schreef:
Gelukkig heeft het zich afgespeeld in België![]()
het was wel nederlandse politie die die mannen deed stoppen
Om nog maar te zwijgen over de lokale rondje om de kerk heen in NL... en de etappes over parcours vol met rotondes, middenbermen en vluchtheuvels...
touché ;D
Animine schreef:
Om nog maar te zwijgen over de lokale rondje om de kerk heen in NL... en de etappes over parcours vol met rotondes, middenbermen en vluchtheuvels...
Waar in Nederland vind je dan ook nog wegen zonder rotonde"s, vluchtheuvels en middenbermen? Behalve de echte plattelandsweggetjes waar ze met z"n 4"en naast elkaar moeten fietsen.
-
ik heb de eneco toer ook een beetje gevolgd de afgelopen dagen.
Op zijn zwakst gezegd leek het niet echt goede reclame voor de pro-tour. En dat terwijl het concept al hard onder vuur lag, de organisatie van de tour de france had dan ook al eerder besloten om zich af te splitsen en wordt volgens mij mede door dit voorval gesterkt in haar beslissing.
Nog even over het specifieke voorval: ik kan best begrijpen dat het peloton verkeerd rijdt, dit kan altijd eens voorvallen. Maar als ze de koplopers, die wel juist waren gereden, straffen door ze te dwingen om te stoppen op straffe van uit de toer gezet te worden, dat gaat toch wel mijn petje te boven.
Ok, als het peloton niet verkeerd was gereden, hadden de koplopers het niet lang meer uitgehouden, maar ze waren wel verkeerd gereden en dat verandert de ganse zaak.
Een domme beslissing van een incompetente uci commisaris.
I rest my case.
Op zijn zwakst gezegd leek het niet echt goede reclame voor de pro-tour. En dat terwijl het concept al hard onder vuur lag, de organisatie van de tour de france had dan ook al eerder besloten om zich af te splitsen en wordt volgens mij mede door dit voorval gesterkt in haar beslissing.
Nog even over het specifieke voorval: ik kan best begrijpen dat het peloton verkeerd rijdt, dit kan altijd eens voorvallen. Maar als ze de koplopers, die wel juist waren gereden, straffen door ze te dwingen om te stoppen op straffe van uit de toer gezet te worden, dat gaat toch wel mijn petje te boven.
Ok, als het peloton niet verkeerd was gereden, hadden de koplopers het niet lang meer uitgehouden, maar ze waren wel verkeerd gereden en dat verandert de ganse zaak.
Een domme beslissing van een incompetente uci commisaris.
I rest my case.

vraagje; zou zo"n uci commissaris wel eens op een fiets gezeten hebben ?
-
Animine schreef:
Nee dan belgische wegen met scheuren van 1.5 km... onderhoud is daar nog niet echt doorgedrongen.
vraag me af hoelang die pro tour nog stand houd zo zonder tour, giro en vuelta en nog een paar mooie klassiekers