Toll ja! Ik verbaas me alleen een beetje over de stelling dat de uitlaatgassen bijna volledig onschadelijk zijn, wat stoten ze dan nog meer uit behalve water???
Wordt erbij gezegd op welke manier de waterstof voor de brandstofcel wordt gemaakt?
(oliegestookte centrale of met bruinkool of kernergie).
De milieuaspecten van alu en kunststofproduktie zijn ook niet voor de poes.
Inderdaad. Er zijn allerlei groepen in de samenleving die maar wat roepen over waterstof en power to the people. Maar ze zeggen (of vergeten) er niet bij dat waterstof produceren heeeeeel veel energie kost, en niet zomaar uit een boom geplukt kan worden. Meer dan het opleverd. Gelukkig kunnen we al veel waterstof produceren met zonlicht en wind- en waterkracht maar dat is bij lange na niet voldoende.
Dus leuk hoor zo"n motorfiets met fuelcell technologie maar daar zijn er al zoveel voorbeelden van. Maar het schiet gewoon niet op. Er moet meer tempo komen in de ontwikkeling van schone nieuwe brandstofsystemen a la kernfusie. BTW wordt wel met erg bewerkelijke technieken gebouwd. Dus hier kan alvast veel bespaard worden op milieubelasting. Verder is het wel apart en leuk dat ze vooral lichtgewicht bike componenten gebruiken.
Daar is "ie ook niet voor bedoeld lijkt me... top van 80 km/h, die "ie in 12 seconden bereikt. Niet echt veel power "over" zeg maar. "t Is in ieder geval een stuk cooler, stiller en minder stinkend dan een spartamet of scooter, dus van mij mogen ze. ;D
Ik zou trouwens 80 kg niet echt "lichtgewicht" willen noemen. ::)
rene schreef:
Daar is "ie ook niet voor bedoeld lijkt me... top van 80 km/h, die "ie in 12 seconden bereikt. Niet echt veel power "over" zeg maar. "t Is in ieder geval een stuk cooler, stiller en minder stinkend dan een spartamet of scooter, dus van mij mogen ze. ;D
Ik zou trouwens 80 kg niet echt "lichtgewicht" willen noemen. ::)