kapot schroefdraad

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
andries
kapot schroefdraad

Bericht door andries » do aug 04, 2005 7:27 pm

ik heb net een nieuwe on one inbred fiets gekocht. En ik heb zon flip flop naaf van on one. ik heb daar misschien 50 km op gereden, ik probeerde zo nu en dan met mijn achterwiel te remmen. En nu is mijn schroefdraad van mijn borgring kapot. Is die naaf niet sterk genoeg om mee te remmen? of doe ik iets verkeerd?

dr.dré

Re:kapot schroefdraad

Bericht door dr.dré » do aug 04, 2005 8:46 pm

Waarschijnlijk heb je het tandwiel en de borgring niet vast genoeg gedraaid. Als het niet meer te herstellen is kan je tandwiel misschien vastlijmen met superlijm (echt geen grapje). Wel ff ontvetten enzo. Als je hem weer los wil hebben moet je er met de brander op, en dat is weer niet best je lagers en afdichtringen maar die kan je er vantevoren ook uithalen. Kan je tenminste weer fixed rijden.

Zit (of zat) er ook nog verschil in lengte van het schroefdraad links of rechts? Misschien heb je het tandwiel op de korte kant gedraaid , die is voor het freewheel.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do aug 04, 2005 9:42 pm

Gewoon even mee terug gaan wara je hem gekocht hebt. Tenzij je alles zelf gemonteerd hebt. Zo niet lijkt me dit een typisch garantie geval. Ik zou nog niet gaan lijmen ;)

JJ

dr.dré

Bericht door dr.dré » ma aug 15, 2005 9:28 pm

Hoeistnou met die schroefdraad?

Plaats reactie