Singlespeed aan de Roc d"Azur
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Van onze franse vrienden:
For the first time, a singlespeed gathering will take place at the Roc d"Azur this year. It will be the first nationwide singlespeed gathering in France.
Singlespeed riding is not as popular in France as it is in other European countries. Our small community of devoted French singlespeeders hope to share a good ride at the Roc d"Azur with some other singlespeed riders from all over Europe. Having foreign riders with us will help to promote singlespeed riding and we will have a terrific time both on and off the bike !
Program :
- Saturday october 15th:
* Participation to the Rando Noire (45km - ~28 miles), grouped start for singlespeeders
* Meal / party planned, more details on this soon. Be reassured, there will be alcohol for everyone !
- Sunday october 16th:
* participation to the Roc d"Azur (55km - ~34 miles) for the brave ones. As of now, we"re trying to have a grouped start for singlespeeders in a same wave.
Our goal is not to make a race between singlespeed riders (no stopwatch, no stress !) but to promote singlespeed riding and show that we can do a lot of things with our one gear.
We hope to see you at the Roc d"Azur ! Please leave a message on the Roc d"Azur board ( http://www.rocazur.com/Rocforum/ ) if you have any questions and to let us know if you plan to come. I just created a topic for singlespeed riding under the main category "Inscriptions".
More details soon on http://onegear.free.fr. Questions are also welcome at the following address: onegear@free.fr.
For the first time, a singlespeed gathering will take place at the Roc d"Azur this year. It will be the first nationwide singlespeed gathering in France.
Singlespeed riding is not as popular in France as it is in other European countries. Our small community of devoted French singlespeeders hope to share a good ride at the Roc d"Azur with some other singlespeed riders from all over Europe. Having foreign riders with us will help to promote singlespeed riding and we will have a terrific time both on and off the bike !
Program :
- Saturday october 15th:
* Participation to the Rando Noire (45km - ~28 miles), grouped start for singlespeeders
* Meal / party planned, more details on this soon. Be reassured, there will be alcohol for everyone !
- Sunday october 16th:
* participation to the Roc d"Azur (55km - ~34 miles) for the brave ones. As of now, we"re trying to have a grouped start for singlespeeders in a same wave.
Our goal is not to make a race between singlespeed riders (no stopwatch, no stress !) but to promote singlespeed riding and show that we can do a lot of things with our one gear.
We hope to see you at the Roc d"Azur ! Please leave a message on the Roc d"Azur board ( http://www.rocazur.com/Rocforum/ ) if you have any questions and to let us know if you plan to come. I just created a topic for singlespeed riding under the main category "Inscriptions".
More details soon on http://onegear.free.fr. Questions are also welcome at the following address: onegear@free.fr.
Re:Singlespeed aan de Roc d"Azur
Heren,
dat zie ik zitten
waarschijnlijk ben ik dan toch vrij...
dat zie ik zitten
waarschijnlijk ben ik dan toch vrij...
Zie het ook zitten, 1 zitplaats vrij en plaats voor veeel SS"ers.
Ai, voor de sterke mannen onder ons 
2x meegedaan mét versnellingen, was zwaar genoeg.
Het evenement en de omgeving zijn wel erg mooi.
En een zomers temperatuurtje is ook lekker, zo midden in oktober.
Er zaten heel wat 1:1 stukjes tussen.

Parcours

2x meegedaan mét versnellingen, was zwaar genoeg.
Het evenement en de omgeving zijn wel erg mooi.
En een zomers temperatuurtje is ook lekker, zo midden in oktober.
Er zaten heel wat 1:1 stukjes tussen.

Parcours
? Wie gaat er, ga me deze week inschrijven.
Het blijft wat stil....
Ik twijfel nog, mijn huidige fietsconditie rechtvaardigt geen tripje van 2500km.
Maar ik kan natuurlijk ook puur voor de fun en het mooie weer gaan.
Niet echt een parcous waarbij je meteen aan singlespeed denkt, maar met versnellingen moet je soms ook een stukje lopen.

en ff mezelf in "t zonnetje zetten
spoort hopelijk aan tot inschrijven.

Ik twijfel nog, mijn huidige fietsconditie rechtvaardigt geen tripje van 2500km.
Maar ik kan natuurlijk ook puur voor de fun en het mooie weer gaan.
Niet echt een parcous waarbij je meteen aan singlespeed denkt, maar met versnellingen moet je soms ook een stukje lopen.

en ff mezelf in "t zonnetje zetten

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik weet het nog niet, de keus is tussen Wasgau Duitsland en de Roc...
Even kijken wat het wordt..
JJ
Even kijken wat het wordt..
JJ
ik sluit me aan bij twijfel-JJ:
ik ga:
-of op mijn luie reet zitten
-of heeeeeeeeeeeeeeel misschien naar de Roc (maar weinig plezier als je iedere klim moet lopen)
-of misschien wel naar Wasgau
ik ga:
-of op mijn luie reet zitten
-of heeeeeeeeeeeeeeel misschien naar de Roc (maar weinig plezier als je iedere klim moet lopen)
-of misschien wel naar Wasgau
Als ervaringsdeskundige voor de Roc, kan ik iedere Duitse marathon als SS-geschikter aanbevelen.
Overigens is de Roc een prachtig evenement (over carpoolen valt te praten).
Overigens is de Roc een prachtig evenement (over carpoolen valt te praten).
Idd, ik vond de Roc toch ook iets zwaarder dan de marathons bij onze oosterburen.
Regelen die Franse broeders ook onderdak?
Met 12.000 deelnemers zijn de betaalbare plekjes inmiddels wel volgeboekt...
Maar het blijft mooi, 28 graden, terrasjes, boulevard, topless beachbabes....
En ruim 7 uur en 4 lekke banden later over de finish rijden...

En een jaar later met 1 lekke band en veel kramp zelfs nog een paar minuten later...[
Regelen die Franse broeders ook onderdak?
Met 12.000 deelnemers zijn de betaalbare plekjes inmiddels wel volgeboekt...
En ruim 7 uur en 4 lekke banden later over de finish rijden...

En een jaar later met 1 lekke band en veel kramp zelfs nog een paar minuten later...[
walter schreef:
Kom JJ we gaan mee!!! ;D
Heb wel plannen om wat in die week te gaan doen. Wasgau of Roc. Definitief heb ik nog niets staan, maar het zal Wasgau op de SS worden of de Roc geared (sorry).
Net wat Walter en Pino ook al aan hebben gegeven, is de Roc best "pittig". Zelf heb ik hem gereden in 2002 en toen was het halve parcours weggespoeld en stonden de beekjes ongeveer op het niveau "Rijn".
Net wat Walter en Pino ook al aan hebben gegeven, is de Roc best "pittig". Zelf heb ik hem gereden in 2002 en toen was het halve parcours weggespoeld en stonden de beekjes ongeveer op het niveau "Rijn".
Was is thaar in Duitschland tsoe toen? Mijne Tuitsch ist night ghans gutt??
Aber SS in Germany sounds auch gutt! Dan ga ik met de Kubelwagen!!!
Aber SS in Germany sounds auch gutt! Dan ga ik met de Kubelwagen!!!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dit is daar te doen:
http://www.wasgau-mtb-marathon.de/
Vorig jaar voor het eerst gereden en het was een wereld tocht. Keus uit 75, 90 en 105 kilometer. Wij hebben de 75 gereden en dat was precies leuk vond ik. Natuurlijk moet het weer wel meezitten, maar dat is overal zo.
En het is iets minder ver tuffen, ook niet onbelangrijk..
Ik denk dat het voor ons gewoon Wasgau wordt....
JJ
http://www.wasgau-mtb-marathon.de/
Vorig jaar voor het eerst gereden en het was een wereld tocht. Keus uit 75, 90 en 105 kilometer. Wij hebben de 75 gereden en dat was precies leuk vond ik. Natuurlijk moet het weer wel meezitten, maar dat is overal zo.
En het is iets minder ver tuffen, ook niet onbelangrijk..
Ik denk dat het voor ons gewoon Wasgau wordt....
JJ
>:( 75km ver op een single speed >:( Dan bouw ik de Land Rover wel om ;D
Gutt, dan begin ik alvast te trainen en kom ook naar Germany....
Gutt, dan begin ik alvast te trainen en kom ook naar Germany....