he mensen ik heb een vraag ik wil binnenkort ss gaan rijden. maar heb wel nog gewoon een versnellingsnaaf. kan ik die gewoon opvullen en op de juiste plek het kransje zetten?
wat is trouwens de beste aantal tandjes voor achter voor. het is gewoon voor in de stad.
en hoe lang moet de ketting wezen en heb je nog iets van een spanner/kettinggeleider nodig? heb een gewoon frame zonder kettingspanners achterop!
ik hoor het wel alvast bedankt
ss rookie
Moderators:JJ, Beheerders
Re:ss rookie
2:1 voor de versnelling verhouding hebben ze mij geleerd
bijvoorbeeld 32:16, waar 32 het voorblad is en 16 het achterkransje. de body vul je inderdaad op met ringen zodat je het kransje achter kan uitlijnen.
op sommige fietsne kun je volstaan met de juiste ketting lengte en geen kettingspanner. meestal heb je wel een kettingspanner nodig. ook omdat wanneer je ketting slijt deze losse rkomt te staan en zonder ketting spanner is je ketting dan dus te lang.
bijvoorbeeld 32:16, waar 32 het voorblad is en 16 het achterkransje. de body vul je inderdaad op met ringen zodat je het kransje achter kan uitlijnen.
op sommige fietsne kun je volstaan met de juiste ketting lengte en geen kettingspanner. meestal heb je wel een kettingspanner nodig. ook omdat wanneer je ketting slijt deze losse rkomt te staan en zonder ketting spanner is je ketting dan dus te lang.
in de stad is 32:16 wwn beetje licht volgens mij, ik heb gekozen voor 46x18.
dusssss©
dusssss©
thanx guys
Hangt ook af van wat "ie in de stad gaat doen...
Eno ecc is veel mooier dan een kettingspanner.
Eno ecc is veel mooier dan een kettingspanner.
ah joh gewoon een beetje ouwejoeren op de fiets, misschien af en toe ook nog eens een bikeparkje ofzo, heb ook me fully nog, maar kon dit projectje niet laten liggen. bovendien heb ik dan twee fietsen op twee plaatsen. zowel thuis als bij me ouders, vet handig