Re:nieuwe snelspanner
Moderator:Beheerders
ik heb mijn snelspanner gemold en wil een nieuwe.
Iemand tips voor een mooie? Ik wil geen shimano of bbb zooi maar een exclusief merk, maar niet voor al teveel geld. tune is leuk maar 100 e voor een set is mij teveel.
Zat zelf te denken aan hope, heb ze alleen nog niet kunnen vinden bij een online shop.
Iemand tips voor een mooie? Ik wil geen shimano of bbb zooi maar een exclusief merk, maar niet voor al teveel geld. tune is leuk maar 100 e voor een set is mij teveel.
Zat zelf te denken aan hope, heb ze alleen nog niet kunnen vinden bij een online shop.
Functioneel gaat er niets boven Shimano.
In vergelijking daarmee zijn Tune, Salsa e.d. absolute rommel.
bij chainreaction alles op voorraad. Wat is het verschil tussen de titanium en die in het staal? Welke zijn sterker en stijver?
Ik zou eens een kijkje gaan nemen bij de barracuda online shop:
www.mtbikers.com ,dan wielen nemen en dan quick realeses
keuze van de snelspanners:a2z,dt swiss,x-lite.Jammer is wel dat ze geen hope snelspanners verkopen
.Maar ik vind persoonlijk wel dat de gechromeerde snelspanners van a2z iets hebben
www.mtbikers.com ,dan wielen nemen en dan quick realeses
keuze van de snelspanners:a2z,dt swiss,x-lite.Jammer is wel dat ze geen hope snelspanners verkopen

In mijn ogen zijn er maar twee keuzes... XTR old skool met stalen as en salsa.
Maar als het ook ook wat wil moeten het gewoon salsa"s zijn.
greetz
bettes
greetz
bettes
bettes schreef:
In mijn ogen zijn er maar twee keuzes... XTR old skool met stalen as en salsa.
greetz
bettes
sluit ik mij volledig bij aan!
dusssssss©
ok, de rest is gewoon niet stijf genoeg ofzo?
De mechaniek van het sluiten is gewoon beter als al de rest! Het gevoel gewoon beter als de rest en ze houden je wiel gewoon beter vast als de rest.
greetz
bettes
greetz
bettes
Pino schreef:
Functioneel gaat er niets boven Shimano.
Niet geheel met je eens, natuurlijk zijn de Shimano spanners top, maar rij zelf al bijna drie jaar met twee setjes van Tune en deze bevallen me zeer goed ! Ook in combinatie met verende vork. Eén van de lichtste snelspanners momenteel verkrijgbaar (54 gram) Bovendien zijn ze ook gewoon mooi

Shimano (XT/LX) willen ook nog wel eens "problemen" geven bij het geheel dichtklappen icm met verende voorvorken.......je kunt ze niet op elke gewenste plek dichtklappen omdat het hendeltje van QR dan de vork raakt.
dussssss©
dussssss©
-
Geloof dat zowel BikeFun als Ernie Syncros heeft liggen en nog wel wat meer.
BTW niet slechts oude Shimano XTR"s kunnen mij bekoren, ook de "mindere" groepen hadden puike QR"s. Wel zwaar. Wat geschikte QR"s voor jou zijn hangt natuurlijk ook sterk af van je gebruik.
BTW niet slechts oude Shimano XTR"s kunnen mij bekoren, ook de "mindere" groepen hadden puike QR"s. Wel zwaar. Wat geschikte QR"s voor jou zijn hangt natuurlijk ook sterk af van je gebruik.
Ik heb zelf Salsa snelspanners. Puur voor de looks en verder doen ze wat ze moeten doen: klemmen.
Hint: zag net een setje Tune"s staan op Marktplaats
Hint: zag net een setje Tune"s staan op Marktplaats

-
- Contacteer:
hope verkopen ze volgens mij ook op www.freewheels.nl
Persoonlijk ben ik niet weg van de looks van snelspanners.
Wat ik een mooie/lichte/goedkope/veilige oplossing vind en waar ik zelf ook mee fiets is :
zie ook http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10800
En ja ik heb altijd een klein multi tooltje bij me met een 4mm imbus.
Wat ik een mooie/lichte/goedkope/veilige oplossing vind en waar ik zelf ook mee fiets is :

zie ook http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10800
En ja ik heb altijd een klein multi tooltje bij me met een 4mm imbus.