Re:dual dirt bike
Moderator:Beheerders
-
kan je met een dirt bike ook aan lichte downhill doen ?
Probeer het! ::)
-
of je moet willen dirten met een zocchi supr
of willen dh-en met een 80mm. vorkje
om maar s wat te zeggen..
wat bedoel je met licht dh, een duin afrijden hier in Nederland of echt dh?
of willen dh-en met een 80mm. vorkje
om maar s wat te zeggen..
wat bedoel je met licht dh, een duin afrijden hier in Nederland of echt dh?
Waarom niet?
Had je nou in Duitsland indeling in veerweg klasses / type bike bij nationale DH wedstrijden?
Had je nou in Duitsland indeling in veerweg klasses / type bike bij nationale DH wedstrijden?
natuurlijk luk dat !!!!!!!!!
Als je je bike op beiden afstelt, krijg je natuurlijk een bike die niet ideaal dirt en niet ideaal downhillt, maar je kan wel (in beperkte mate) beiden doen!!
gewoon ff een dirt-frame kiezen dat tegen nog andere mishandeling kan(dus geen dmr), en best een vork met een variabele travel (iets zoals de RS pike, Magura Thor,...) en eventueel met nog andere instellingsmogelijkheden.
Als je je bike op beiden afstelt, krijg je natuurlijk een bike die niet ideaal dirt en niet ideaal downhillt, maar je kan wel (in beperkte mate) beiden doen!!
gewoon ff een dirt-frame kiezen dat tegen nog andere mishandeling kan(dus geen dmr), en best een vork met een variabele travel (iets zoals de RS pike, Magura Thor,...) en eventueel met nog andere instellingsmogelijkheden.
-
ik doe het toch , 66 vork en 8 inch schijven
lichte dh gaat wel , da is zelfs enorm plezant

lichte dh gaat wel , da is zelfs enorm plezant

-
- Contacteer:
heb een dirtbike met een marzocchi z1 fr3, en downhill lukt prima
De downhill in Les Gets is met alleen een achter rem en en starre voorvork met een hardtail niet echt een pretje, maar het is te doen ::)
alles kan, is het op gepaste wijze.
fredo schreef:
Wrm geen DMR?
-
zijn niet gigantisch sterk voor bijvoorbeeld echt zwar te brakken. en je kan er geen grote vorken onder steken.
Ik heb willingen, winterberg, bwb en toadnau gereden met een 85mm quake vorkje. Verder todnau, LesGets, Morzine ed met een 130mm dropoff.
met die quake vork was t nog wel eens afzien, ik kon niet echt voluit gaan omdat ik super hard moest werken. Die dropoff was een stuk comfortabeler, dat is wel heel erg fijn bij grote remkuilen.
Ik moet zeggen dat met die quake de remkuilen erger waren dan de root- rock- en dropsections bij todnau.
[sub]dat stukje int bos voor de grote dubbel, is vett[/sub]
met die quake vork was t nog wel eens afzien, ik kon niet echt voluit gaan omdat ik super hard moest werken. Die dropoff was een stuk comfortabeler, dat is wel heel erg fijn bij grote remkuilen.
Ik moet zeggen dat met die quake de remkuilen erger waren dan de root- rock- en dropsections bij todnau.
[sub]dat stukje int bos voor de grote dubbel, is vett[/sub]
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Net als Pieter,
Met een hardtail in Winterberg, daar is alles makkelijk te doen op een hardtail.
en Morzine, Les Gets, Chatel, etc gereden.
Maar dan wel wat aangepast., 130mm Sherman, MRP, Klickpedalen (is prettig bij de remkuilen, flikker je niet steeds van je pedalen af) en 2.35 Schwalbe All Mighty"s.
Het was te doen, heb ook ontzettend veel lol gehad. Maar was wel gesloopt en had meer rustdagen nodig dan de rest.
Rinse
Met een hardtail in Winterberg, daar is alles makkelijk te doen op een hardtail.
en Morzine, Les Gets, Chatel, etc gereden.
Maar dan wel wat aangepast., 130mm Sherman, MRP, Klickpedalen (is prettig bij de remkuilen, flikker je niet steeds van je pedalen af) en 2.35 Schwalbe All Mighty"s.
Het was te doen, heb ook ontzettend veel lol gehad. Maar was wel gesloopt en had meer rustdagen nodig dan de rest.
Rinse
Wat Rinse zegt, tuurlijk is het te doen maar of het net zo leuk is als het langzamer gaat ligt aan jezelf.
Het minder comfortabele moet je maar op de koop toe nemen, dat is erger dan je denkt waarschijnlijk.
Het minder comfortabele moet je maar op de koop toe nemen, dat is erger dan je denkt waarschijnlijk.
Tis gewoon veel technischer = veel moeilijker = veel leuker!

- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Bro schreef:
Tis gewoon veel technischer = veel moeilijker = veel leuker!![]()
Ik heb meer lol beleefd aan de illegale parcoursen als de Super Morzine en Canyoning, en de Rock &Roll etc. in Chatel. Meer de trail parcoursen, dat gaat niet zo hard, zijn niet zo afgeragd. En dat kan de fiets goed hebben.
De race-dh parcoursen van Morzine en Les Gets(dat viel aan de wk-dh kant nog wel mee) zijn zo afgeragd en zitten vol met remkuilen, dat ik daar minder lol beleefde.
Klein detail: Enige probleem wat ik in Frankrijk gehad heb aan m"n fiets was een achterband die er afliep, dat was snel opgelost. De fully"s hadden meer problemen: afgebroken demper, kapotte remmen, derrailleurs, wielen, lagers, assen.
RInse
Das puur toeval natuurlijk....[Klein detail: Enige probleem wat ik in Frankrijk gehad heb aan m"n fiets was een achterband die er afliep, dat was snel opgelost. De fully"s hadden meer problemen: afgebroken demper, kapotte remmen, derrailleurs, wielen, lagers, assen.Rinse Appelstroop schreef:Tis gewoon veel technischer = veel moeilijker = veel leuker!![]()
Ps. iemand nog een demper kopen :P
Het is niet perse leuker omdat het technischer is, als je meer snelheid krijgt wordt het ook weer technischer. Vooral het vermoeiende maakt het dan minder leuk, want vaak is het niet eens zoveel meer technisch maar gewoon alleen vermoeiend door de remkuilen en ander geschud. Dat wil ik in die zin niet echt technisch noemen omdat je dr niet super speciale skills voor moet hebben om je stuur goed vast te houden. Maar zoals ik al zei, het kan zeker wel erg tof zijn.
haleee
dpers kunnen ook nooit een punt maken he
Dh met een hardtail da lukt nie ja miss als ge gracia heet ofzo.
en daarbij al doe je een poging om het te doen met zon ht met 80mm vork kei goed voor je lichaam en onderdelen.
bruute mannen hier die alles op een ht springen maar of het good is :-X
en daarbij al doe je een poging om het te doen met zon ht met 80mm vork kei goed voor je lichaam en onderdelen.
Crash schreef:
haleee
Dat ligt ook aan jezelf! als jij lomp springt zal het zo kapot kunnen gaan! Rijd jij smooth en land je goed! Waty is dan het probleem, bij een ht moet je zorgen dat je de klap met je lichaam grotendeels opvangt! Bij een fs hoeft dat niet!
juist, fullys zijn voor mietjes!
Een klap is niet 10000en klappen. De snelheid is ook een kick en die kan je onmogelijk hebben met een HT als een fully op een DH.
Maar eigenlijk is het een onzinnige vraag. Ik bedoel met een Supersport door de bagger crossen is ook lekker technisch maar of dat leuk is...
Andere groep, andere eisen en voorwaarden, ander segment vd sport.
Maar eigenlijk is het een onzinnige vraag. Ik bedoel met een Supersport door de bagger crossen is ook lekker technisch maar of dat leuk is...
Andere groep, andere eisen en voorwaarden, ander segment vd sport.
Idd, t is gewoon anders. Ik zou t ook wel n keer vet vinden op n FS te dhen, dan kun je lekker vol gas racen. Ook vet.
En toch heeft t wat op de hardtail, met zp"n fietsje voelt t echt als n overwinning als je een snelle run hebt neergezet op bv todnau.
En toch heeft t wat op de hardtail, met zp"n fietsje voelt t echt als n overwinning als je een snelle run hebt neergezet op bv todnau.
Bro schreef:
Idd, t is gewoon anders. Ik zou t ook wel n keer vet vinden op n FS te dhen, dan kun je lekker vol gas racen. Ook vet.
Zeker, ik heb dan met de HT 3x BWB en stuk of 6x Winterberg maar dat blijft elke keer tof. Vooral omdat je dr wat van leert. Ik heb het gevoel heb dat een HT toch vrij onverwoestbaar is. Als je op een HT hard kan rijden is een fully opeens zo makkelijk, die stap was echt groot. Alles gaat sneller en dat maakt het leuker. Natuurlijk heeft een HT ook zn voordelen, vooral dat ie goedkoop en licht is zijn de grootste voordelen voor mij.
Als je incidenteel een keer een DH rijdt op je dual dirt dinges maakt het niet uit, het is zonde als je 90 om 10 DH tegenover dual gaat rijden en dan een dual fiets hebt maar dat is andersom ook natuurlijk. Kies de fiets en stijl die je wilt of doet.
Neem n hardtail, daar kun je alles mee. Evt met een grotere vork voor t Dh werk.