s-tec

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
xtc
s-tec

Bericht door xtc » ma okt 03, 2005 5:01 pm

hoi allemaal.heb op dit forum al veel positieve,maar ook negatieve dingen gelezen over s-tec.wou op deze manier even mijn ervaringen laten horen.heb in augustus daar mijn nieuwe fiets(giant xtc)afgehaald,en toen ik 2weken geleden belde voor een afspraak te maken voor de 500km service,moest ik maar wachten tot midden november.maar omdat de derailleurs niet fijn werkten,heb ik hem maar naar mijn plaatselijke giant dealer gebracht(tegen betaling).6dagen later kon ik al terecht,en dezelfde dag klaar(bij s-tec 1week daar laten).zal jullie nu even opnoemen wat de monteur daar allemaal heeft geconstateerd: versnellingskabels compleet DROOG gemonteerd,en niet goed afgesteld,want verstelschrofjes aan de shifters waren al helemaal uitgedraaid!! de bevestiginsnokken voor de schijfremmen aan het frame waren niet afgefreesd.waardoor de rem iets scheef gemonteerd was,en de blokjes reeds na 500km scheef waren afgesleten!! trapas ook DROOG gemonteerd!! pedalen ook zonder een spatje vet gemonteerd!! zadelpen DROOG er in gezet,etc,etc wiellagers stonden te strak,kortom allemaal berichten waar je niet vrolijk van word. ben gisteren gaan fietsen,en het was een wereld van verschil met schakelen(deore xt). zo blijkt dus weer GOEDKOOP IS DUURKOOP!!! die gasten hebben een frame gepakt,en de hele onderdelen er zo opgedraaid,en klaar.daar krijg ik dan achteraf wel een bittere smaak van in de mond als je daar voor 3500euro aan spullen hebt gekocht! mij zien ze daar nooit niet meer!!

simon-ffc

Re:s-tec

Bericht door simon-ffc » ma okt 03, 2005 5:20 pm

:o ja das inderdaad niet mooi,maar wat ik niet snap is dat je gedurende die 500km nooit gemerkt hebt dat er iets mis was.als een trapas niet ingevet is loopt het toch voor geen halve meter,en zal het al snel erg vervelende geluiden gaan maken, en hbe je je zadel er dan nooit uitgehaald of versteld want dan moest je toch ook gezien hebben dat er iets niet pluis was :-

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma okt 03, 2005 6:10 pm

aha jij wil dus EN goedkoop EN goede service.........

Laat mij ff weten als je die shop gevonden hebt wil je?

ff zonder dollen, dit kan niet en ik zou ze er zeker over aanspreken!

dussssss©

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma okt 03, 2005 6:44 pm

kabels horen overigens "droog" gemonteerd te worden...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma okt 03, 2005 7:59 pm

Tja, ik haal m"n losse onderdelen veelal bij S-tec, tot op heden ben ik erg tevreden, maar ik monteer het dan ook zelf. Ik ga er heen voor de prijs, de service vind ik tot op heden best redelijk.

Zesty

Bericht door Zesty » ma okt 03, 2005 9:35 pm

Advies: vertrouw geen enkele fietsenmaker. Neem zelf de schroevendraaier, vetspuit en balhoofdpers ter hand het is allemaal erg gemakkelijk, je overstijgt al snel de gemiddelde fietsenmaker. Je kan trouwens wel goed schijten bij S-tec.......

Verder advies als je een internetshop overweegt: check altijd de voorraad en bouwjaar, mochten ze geen online updated database hebben dan gewoon mailen, als ze dan niet reageren niet bestellen. Meest trouwe internetaanbieder naar mijn ervaring, en dat is enige ervaring, zijn de belgen...:barracuda.be.

Chrs

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma okt 03, 2005 11:04 pm

Zesty schreef:
Advies: vertrouw geen enkele fietsenmaker. Neem zelf de schroevendraaier, vetspuit en balhoofdpers ter hand het is allemaal erg gemakkelijk, je overstijgt al snel de gemiddelde fietsenmaker. Je kan trouwens wel goed schijten bij S-tec.......

Verder advies als je een internetshop overweegt: check altijd de voorraad en bouwjaar, mochten ze geen online updated database hebben dan gewoon mailen, als ze dan niet reageren niet bestellen. Meest trouwe internetaanbieder naar mijn ervaring, en dat is enige ervaring, zijn de belgen...:barracuda.be.

Chrs

Heel veel mensen verneuken anders wel de onderdelen, vorkboutjes ed.

Enne... dus het eerste meisje dat je gepakt hebt ben je gewoon bij gebleven? ;)

Dirt4breakfast

Bericht door Dirt4breakfast » ma okt 03, 2005 11:21 pm

Ik sluit me bij Zesty aan.... gewoon lekker zelf doen! Maar zorg wel voor goed gereedschap en bij twijfel RTFM! (Read The F#cking Manual, voor degenen die niet zo bekend zijn met afkortingen)

bettes

Bericht door bettes » di okt 04, 2005 7:46 am

xtc schreef:
heb ik hem maar naar mijn plaatselijke giant dealer gebracht(tegen betaling).6dagen later kon ik al terecht,en dezelfde dag klaar(bij s-tec 1week daar laten).zal jullie nu even opnoemen wat de monteur daar allemaal heeft geconstateerd: versnellingskabels compleet DROOG gemonteerd,en niet goed afgesteld,want verstelschrofjes aan de shifters waren al helemaal uitgedraaid!! de bevestiginsnokken voor de schijfremmen aan het frame waren niet afgefreesd.waardoor de rem iets scheef gemonteerd was,en de blokjes reeds na 500km scheef waren afgesleten!! trapas ook DROOG gemonteerd!! pedalen ook zonder een spatje vet gemonteerd!! zadelpen DROOG er in gezet,etc,etc wiellagers stonden te strak,kortom allemaal berichten waar je niet vrolijk van word.

Ik zeg niet dat s-tec perfect is, maar ik vraag mij wel af welk van de opsomming echt is en welke er is bijgesleurd omdat je die, toch wel dure, bike niet bij die dealer hebt gekocht? Sorry maar ik kan mij moeilijk inbeelden dat ze bij het bouwen van een bike geen vet aan de zadelpen doen maar wel even de naaflagers nastellen. Ik zou volgende keer een afspraak maken en er bij blijven als ze je onderhoud doen... Want ik kan mij wel inbeelden dat ze nu ook in je zakken zitten en dat niet enkel s-tec de boeman is.

Zoals hierboven al gezegd kan je ook zelf aan de slag gaan! één tip: vast is vast, dan niet meer doordraaien (heb ik ook met scha en schand geleerd met Ti boutjes.)

greetz
bettes

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di okt 04, 2005 8:58 am

Ondanks dat ik zelf 2 uurtjes in een nieuw gekochte fiets zou moeten steken zou ik een XTC bij S-tec voor 1399,- euro kopen en niet bij de dealer voor 2299,-. Dan heb ik het over de XTC-1, die vergelijkbaar is afgemonteerd.
Ik ben het met je eens dat het niet is zoals het hoort, maar je bent toch goedkoper uit, want daarom rij je helemaal naar S-tec.

En aangezien de fietsenmaker jou geen 900 euro heeft afgenomen voor de service beurt (toch?), is goedkoop wel degelijk géén duurkoop.

(ik ga er even van uit dat je de XTC van 1399 hebt gekocht bij s-tec, gewoon als voorbeeld.

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » di okt 04, 2005 1:05 pm

@ XTC, heeft de monteur al deze gebreken geconstateerd of heb jij dit ook gezien?
Het is nog al makkelijk namelijk om een andere leverancier (zeker als deze aanmerkelijk goedkoper is) af te zeiken.
Ik zeg dan ook niet dat jij dit doet, maar ik zou me zo kunnen voorstellen dat je LBS, S-Tec niet als een eerlijke concurent ziet.

Brum.

Bericht door Brum. » di okt 04, 2005 2:58 pm

-Kabels horen droog gemonteerd te worden
-Naven zullen dan wel af-fabriek al te strak hebben gestaan
-Sleutelen doe je zelf (als je al je versnellingen niet af kunt stellen...)
-Weinig LBS"n die nokken standaard bijfrezen, bij S-TEC hebben ze tenminste het apparaat nog
-Je wilt elke keer x-100 km rijden voor een servicebeurtje, WTF?

Heb daar zelf ook ooit voor een vriend een fiets laten samenstellen, gebeude gewoon voor je neus, en alles (balhoofd, zadelpen, bb) zat zeker dik genoeg in de Loc-not.

Maar ook al zou alles wat je zegt waar zijn, dan is het nog zeker de moeite waard omdat het gewoon veel goedkoper is. En je had de fiets natuurlijk ook ff kunnen controleren toen je daar was...

revis

Bericht door revis » di okt 04, 2005 8:52 pm

Zesty schreef:

Helemaal mee eens.
Muv dat sch**ten dan, kan ik geen oordeel over geven.

Sleutel ze, gr. revis.

xtc

Bericht door xtc » wo okt 05, 2005 11:48 am

sorry dat ik niet meteen kon reageren,want was druk met werk.inderdaad met die 2uurtjes werk hebben ze me geen 900euro afgenomen,dus ben inderdaad nog steeds veel goedkoper uit,dat mag gezegd worden.ik ben er niet bijgeweest toen mijn lsb aan de fiets gewerkt heeft,maar ik kon het verschil er na goed merken,en ik ben van mening dat ze bij zo"n zaak als s-tec daar toch zeker toe in staat moeten zijn als die fiets nieuw afgeleverd word.achteraf gezien had ik zelf ook beter moeten opletten,das waar....en of je er goed kunt sch**ten,dat weet ik niet.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo okt 05, 2005 7:08 pm

trapas met vet monteren ???

BLRacing

Bericht door BLRacing » wo okt 05, 2005 7:43 pm

Splined assen wel met vet. Zo worden shimano traparm-as combinaties ook geleverd. Vierkante assen nooit met vet monteren vanwege losloop gevaar en te hoge drukspanningen in het materiaal doordat je de traparm veel te makkelijk op de as schuift (vet werkt als frictieverlager) ;)
En wat voor zadelpen zit er in. Nen carbonnen pen monteer je niet met vet.

Elke keer dat ik een fiets kocht moest ik wel wat afstellen. Derailleurs, schijfremmen, spaken, verkeerde remolie met als gevolg dat ik van shimano een kompleet nieuwe xtr shifter/schijfremset mocht ontvangen, en zelfs loszittende bouten. Zoiezo is een h.t.e.k. l.b.s. onbetrouwbaar, maar een speciaalzaak is ook niet altijd wat je verwacht dat het zou moeten zijn. Ik vind het helemaal niet erg om dingen af te stellen naar mijn smaak en kunde maar ik verwacht toch wel enige professionaliteit bij rijwielhandelaren als ik mijn fiets afhaal.

Brum.

Bericht door Brum. » wo okt 05, 2005 7:43 pm

Jurriaan schreef:
trapas met vet monteren ???

Uh, ja?

zonoskar

Bericht door zonoskar » wo okt 05, 2005 9:27 pm

Heb je die bike voor een complete beurt gebracht, of heb je alleen de derailleurs laten afstellen? In het laatste geval vraag ik me af hoe ze dan erachter gekomen zijn dat de trapas zonder vet geinstalleerd was. Waar zat trouwens geen vet aan? Normaal smeer je de draad van een trapas wel in met vet, maat in geval van vierkant as niet de as zelf (daar waar de cranks komen).

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo okt 05, 2005 11:33 pm

Voordat de disussie over bottom brackets begint, maak eerst even duidelijk waar je het over hebt als je zegt trapas. Als je het BB zelf bedoel dat je in het frame draait, daar gebruik ik echt wel vet voor. Maar de as waar de cranks op komen doe ik niet altijd vet op, op vierkante dus niet.

xtc

Bericht door xtc » vr okt 07, 2005 4:47 am

ja had hem gebracht voor helemaal na te laten kijken. bedoelde inderdaad het bb,en niet de as zelf.nee geen carbon zadelpen maar alu,en daar hoort dus wel vet aan te zitten.heb nog gebeld met s-tec,en hun ermee geconfronteerd.hun zeiden zelf dat dat misschien is gekomen omdat ze het de laatste tijd heel erg druk hadden.ben ook niet boos of zo,alleen beetje teleurgesteld. :"(

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » vr okt 07, 2005 2:27 pm

Ik ben redelijk tevreden over s-tec. Spullen zijn daarnaast dus ook nog eens zeer goedkoop. Ik vin het van de lbs die deze zaken aan jouw heeft doorgegeven echt "stereotype fietsenmaker" om eff de min punten van de concurrent op te noemen. Zeker omdat hij zelf gewoon veel duurder is.

afstellen van derailleurs is bij een nieuwe fiets na een paar weken altijd weer eff nodig, kabels rekken wat op enz. Schijfremnokken afvlakken is lang niet altijd nodig en de meeste doen het ook in NL gewoon niet. 9/10 kunnen het niet eens. Een aanal andere punten zijn al genoemd heb ik gezien. (te lui om alles te lezen)

maar goed, ik vind bij s-tec moet je gewoon lekker onderdelen gaan halen die ergens anders het dubbele kosten, lekker zelf monteren. Heb je meteen wat te doen en leer je nog es wat. :P

xtc

Bericht door xtc » vr okt 07, 2005 3:12 pm

ja heb je wel gelijk in. mijn fietsenmaker zij wel dat de wielen wel heel netjes recht waren. en over dat afvlakken terug te komen.volgens hem moet je bij magura schijfremmen dat wel doen omdat magura met maar 2,tiende mm speling werkt.blokjes waren na 500km al scheef afgesleten.maar zoals je(freakazoid) al zei,onderdelen zijn er gewoon goedkoop.

Eelco

Bericht door Eelco » za mei 13, 2006 1:47 pm

ik heb zelf een s-tec(die ik trouwens te koop heb staan), maar nog nooit problemen mee gehad en alles werkt gewoon goed

Mod edit: gelieve geen topics kicken die al geruime tijd "dood" zijn.

Gr Roel/Xircuit

Plaats reactie