Re:24" vs BMX
Moderator:Beheerders
-
dit is de vraag, heel simpel: 24" street.... of BMX street ?
brand los
brand los
een echte die hard streeter heeft een bmx
-
Gewoon, street.
heeft allebij ze voor en ze nadeel vind ik.
met 24"" kan je hogere drops maken en ook van trappen rijden is wel vet.
je heb op gras minder rolweerstand dan met een bmx dus je heb vaak ook meer jumpmogelijkheden in grasvelden of dijken.
bmx is wel radicaler lekker directe besturing en je kan grinden wat met de meeste mtb"s niet ken.
manuals gaan ook makkelijker met een bmx.
Doe mij maar een bmx ;D.
greetzz jelmer
je heb op gras minder rolweerstand dan met een bmx dus je heb vaak ook meer jumpmogelijkheden in grasvelden of dijken.
bmx is wel radicaler lekker directe besturing en je kan grinden wat met de meeste mtb"s niet ken.
Doe mij maar een bmx ;D.
greetzz jelmer
Als je jong bent 20 inch en als je ouder bent 24 inch.
-
dan zou het dus 20" moeten worden....tis zo als ik zo"n films van corey martinez vergelijk met 24 julien... het is totaal anders maar bmx lijk je veel meer te kunnen, toch ?
surfstad schreef:
Als je jong bent 20 inch en als je ouder bent 24 inch.
hoezo dat?
heeft dat met gewicht te maken of wat?
heeft te maken met leeftijd
, oftewel volgens surfstad rijden alleen ouwe lullen 24inch voor street en jonge goden 20inch

Bmx is nog wendbaarder maar met 24 kom je ook een eind....
k zou zelf voor 24 gaan denk ik....
k zou zelf voor 24 gaan denk ik....
jelmerrrr schreef:
Jij rijdt op alles makkelijk. Als er maar in ieder geval 1 wiel onder zit ;D
jelmerrrr schreef:
Doe mij maar een bmx ;D.
greetzz jelmer
Als je een korte chainstay heb manualt een mtb ook makkelijk....
en grinden met een mtb.... check jib1 daar doen ze het genoeg
verder kan je 24 lkkr makkelijk rondgooien 20" nog makkelijker natuurlijk
t zijn 2 verschillende sporten eigenlijk maar tog heel veel het zelfde :-*
geef mij maar en mtb ziet betr uit en je kan er meer kick beleven van trappen springen en als je wil kan je er ook mee gaan freeride kost alleen wat meer
-
- Contacteer:
He surfstad hoe noem je mij dan?... 20-24-26 inch haha
-
Crash and Learn schreef:
tis zo als ik zo"n films van corey martinez vergelijk met 24 julien... het is totaal anders maar bmx lijk je veel meer te kunnen, toch ?
Volgens mij is het eerder zo dat Corey Martinez veel meer kan dan 24Julien..
als je skils heb kan je met alles fietsen 20 24 of 26 maak niks uit.
bmx... echt gevaarlijk die dingen :P me broertje heeft er sinds kort 1 en ik heb er een paar x op gereden maar geef mij maar een echte streeter, al is het 26", want dat heb ik gewoon. Kortom kies maar voor 24" ;D
-
zijn er op dit forum ook 24" die over zijn gegaan op bmx ?
Crash and Learn schreef:
Hmm ik heb een dmr sidekick gehad met 24"" wielen. En ben nu een jaar over gestapt naar bmx! Met de bmx rijd ik alleen park en dirt, soms wat street! Voor park en dirt blijft een bmx echt übervet!
Ik mis wel vaker het knallen met me mtb in bikeparks....Daarvoor zou ik toch soms nog wel een mountainbikeje willen hebben!
-
Crash and Learn schreef:
Ik juist andersom..
Ik heb nog steeds een bmx, en ik vind bmx nog altijd meer hardcore, rockt harder dan welke ht dan ook! Alleen ik word oud en krijg op bmx sneller last van mn rug, en moet ik wel toegeven dat ik bepaalde dingen makkelijker leer op een 24" ht.. Voorvering helpt, maar is (IMO) eigenlijk vrij overbodig als je street, dirt of parkt. Daarnaast maakt voorvering je lui; je vork corrigeert vaak foutjes waarbij je met een bmx hard op je plaat was gegaan! Ik zit zelf ook te overwegen om over te stappen naar een 24" specific stalen frame met starre vork.. En wat betreft stijl; vaak zien tricks op een ht er lomp uit vergeleken met een bmx (vind ik..)
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ik begon op "n dmr rythem, dus 24" specific, SS, enkel V-brake achter, primo cranks, dirt jumper etc. dus goede onderdelen, maar nix te fancy of te veel.
ding kostte me een 800 tal euro"s.
daarna bmxje gekocht, ook primo cranks, ody evolver rem, chrome rims, ody cassete naaf. dus best wel goei onderdelen allemaal.
prijs? 300 euro.
en als je weet dat je fietsje de hele tijd krassen gaat oplopen, en er allerlei dingen gaan breken, of op gegrind zal worden, rij ik toch liever op een 300euro fietsje, dan op een 800euro fietsje.
en voor de rest: bmx is korter, dus beter voor 360 en korte kleine truukjes. mtb is wat vergevingsgezinder. beide zijn anders, en ik heb liever BMX. maar als iemand anders liever mtb heeft snap ik dat ook wel.
ding kostte me een 800 tal euro"s.
daarna bmxje gekocht, ook primo cranks, ody evolver rem, chrome rims, ody cassete naaf. dus best wel goei onderdelen allemaal.
prijs? 300 euro.
en als je weet dat je fietsje de hele tijd krassen gaat oplopen, en er allerlei dingen gaan breken, of op gegrind zal worden, rij ik toch liever op een 300euro fietsje, dan op een 800euro fietsje.
en voor de rest: bmx is korter, dus beter voor 360 en korte kleine truukjes. mtb is wat vergevingsgezinder. beide zijn anders, en ik heb liever BMX. maar als iemand anders liever mtb heeft snap ik dat ook wel.
-
en ik kan niet kiezen
hoop dat ik van 24 nieuw frame krijg

Koop goedkoop een bmxje erbij...Voor 300/400 euro heb je al een leuk beginners bmxje!
Deze kan je altijd upgraden! Blijf je mtb houden en ga dan na wat maandjes rijden eens kijken wat je leuker vind!
Ik ben mtb blijven rijden en heb me bmx gewoon bij elkaar gespaard, onderdeel voor onderdeel. Wel een jaartje mee bezig geweest...Maar had wel meteen een goede bmx bij elkaar!
Deze kan je altijd upgraden! Blijf je mtb houden en ga dan na wat maandjes rijden eens kijken wat je leuker vind!
Ik ben mtb blijven rijden en heb me bmx gewoon bij elkaar gespaard, onderdeel voor onderdeel. Wel een jaartje mee bezig geweest...Maar had wel meteen een goede bmx bij elkaar!
-
slim mischien doe ik dat wel... ben alleen mooie onderdelen gewend ben bang dat ik goedkope bmx zo stuk rij
Crash and Learn schreef:
slim mischien doe ik dat wel... ben alleen mooie onderdelen gewend ben bang dat ik goedkope bmx zo stuk rij
Ja daar moet je je dan ff overheen zetten! Bmx heeft meestal goede garantie! Ik had een erg fijn fietsje, flybike spantera, totdat ik hoorde dat die bijna allemaal op dezelfde plaatst scheuren..ik kijken, ja hoor ook al bij mij gescheurd! :- De week erna, gecrasht niet hard, sta op pak bmxje, staat me vork krom! Maarja alles geregeld met garantie, zonder problemen een nieuw frame gekregen, ook nog van een andere serie (Diablo) En deze week komt me nieuwe vork!
Zo was ie:

Dit is hem nu:

-
Tuup J schreef:
Ik ben bmx blijven rijden en heb me mtb gewoon bij elkaar gespaard, onderdeel voor onderdeel. Wel een jaartje mee bezig geweest...Maar had wel meteen een goede mtb bij elkaar!
Ik weer precies andersom, haha!
Hoezo heb je je mtb eigenlijk weggedaan, als je toch eenmaal 2 fietsen hebt?