Re:24" vs BMX
Moderator:Beheerders
ik ben van de mtb naar de bmx (cruiser) gegaan maar ik vind het maar eng ::) :P
Ik reed eerst eigenlijk alleen dirt, skatepark en bikepark met me mtb! Paar x op een bmx skatepark gereden en dat beviel meteen beter! Dus daarvoor gaan sparen! Eenmaal ik mijn bmx had ben ik ook hiermee gaan dirten en beviel me ook prima, na flink wennen in het begin! Na een bikepark ging ik maar 5x per jaar ofzo! Dus vond het eigenlijk zonde om me mtb daarvoor in de garage te laten staan, stof te vangen...Dusja na lang twijfelen hem toch verkocht!
Ik moet wel heel eerlijk zijn dat ik mtb erg vet blijf vinden, maar dan toch vooral de DH! Dus ooit als ik de lotto win komt er weer een mtb in, maar dan een dh versie..Op het moment heb ik daar geen geld voor!
Ik moet wel heel eerlijk zijn dat ik mtb erg vet blijf vinden, maar dan toch vooral de DH! Dus ooit als ik de lotto win komt er weer een mtb in, maar dan een dh versie..Op het moment heb ik daar geen geld voor!
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Crash and Learn schreef:
slim mischien doe ik dat wel... ben alleen mooie onderdelen gewend ben bang dat ik goedkope bmx zo stuk rij
bwah... hangt er van af wat jij goedkoop vindt... als je een WTP addict koopt of zo, ben je ook nog niet zo veel kwijt, maar heb je toch al een fietsje dat zeker tegen een stootje kan.
-
- Contacteer:
Tuup J ik weet niet hoor, maar ik denk dat ik echt nog nooit zoveel een fiets voorbij heb zien komen als die van jou
The General schreef:
He surfstad hoe noem je mij dan?
´fietstalentje´
en na;
Dirt (20, 24 & 26")
Street (20, 24 & 26")
Fourcross (24 & 26")
Downhill (24 & 26")
Freerriden (24 & 26")
Mountainbiken (26")
Unicycle (kruiwagenwiel)
vind ik dat je ook wel eens mag gaan trialen!
Racefietsen misschien iets voor je?
ja zowel 20,24 als 26 inch trial :P
The General schreef:
Tuup J ik weet niet hoor, maar ik denk dat ik echt nog nooit zoveel een fiets voorbij heb zien komen als die van jou
Ochja jij raakt eraan gewend! :P
-
ja die wtp addict 2006 ziet er wel aantrekkelijk uit damn 425 euro...is te doen
Je had een bmx en dat vond je 3x niets, en nu wil je weer één kopen ???
-
tjah k weet het man was er zelf bij :P, tijden en meningen veranderen... jij wou toch ook bmx erbij ?
-
Pantera"s zijn zo hip. Supergoed voor je techniek ook, slecht voor mijn knieen maar wel leuk.
-
Pantera"s zijn bmx frames van flybike ? of vergis ik me nu
hmmz,ik had bmx en 24" street
agent smith 24" maar die chainstay was korter dan die van de bmx ,lengte bovenbuis ook ?
verder vond ik bmx wel lekker rijden alleen heb ik zo´n enorme pesthekel aan die remmen die niet doen wat ze moeten...
ging bij het manuallen elke keer op mn bakkes omdat ik achterover ging heb ik bij mn smith gelukkig nooit last mee
agent smith 24" maar die chainstay was korter dan die van de bmx ,lengte bovenbuis ook ?
verder vond ik bmx wel lekker rijden alleen heb ik zo´n enorme pesthekel aan die remmen die niet doen wat ze moeten...
ging bij het manuallen elke keer op mn bakkes omdat ik achterover ging heb ik bij mn smith gelukkig nooit last mee
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
U-brakes werken net zo goed als andere remmen, maar ge moet gewoon de juiste setup hebben.
rode koolstop blokken bijvoorbeeld, met dan een diacompe remhendel en evolver u brake. en een chrome velg. mijn U brake werkt net zo goed als mijn v brake op m"n mtb.
rode koolstop blokken bijvoorbeeld, met dan een diacompe remhendel en evolver u brake. en een chrome velg. mijn U brake werkt net zo goed als mijn v brake op m"n mtb.
-
- Contacteer:
Drooze @ DirtE19 schreef:
U-brakes werken net zo goed als andere remmen, maar ge moet gewoon de juiste setup hebben.
weet jij mij dan te vertellen wat de kleuren uit maken ??
-
Drooze @ DirtE19 schreef:
net zo goed als v-brakes, niet zo goed als hydro schijf

surfstad schreef:
Als je jong bent 20 inch en als je ouder bent 24 inch.
Muha!
Ik ben oud en rij 20" BMX (race)!

Crash and Learn schreef:
Jep dat is een van flybikes. De groene van mij was een pantera...Erg fijn framepje, korte achterkant wat ik erg fijn vond! Alleen de rem op de chainstay, vond ik wat minder! Enja bij de gusset van de onderbuis is die gescheurd..Dat was helemaal kut en ik kan je ook zeggen dat ik niet de enige ben die hem daar heeft gescheurd....in een week 3 pantera frames gezien die daar gescheurd was!
En ik ben egt geen lompe rijder..eerder smooth dus daar lag het al niet aan!
-
- Contacteer:
Tuup J schreef:
[Crash and Learn schreef:
Jep dat is een van flybikes. De groene van mij was een pantera...Erg fijn framepje, korte achterkant wat ik erg fijn vond! Alleen de rem op de chainstay, vond ik wat minder! Enja bij de gusset van de onderbuis is die gescheurd..Dat was helemaal kut en ik kan je ook zeggen dat ik niet de enige ben die hem daar heeft gescheurd....in een week 3 pantera frames gezien die daar gescheurd was!
Ja alleen jij had een 2004 model.. Waar die van jou is gescheurt en die 2 andere ook, is het model 2005 verstevigt .. Rijd nu al een jaar op me pantera 2005 en er is helemaal niks aan de hand.. soms best lompe dingen mee gedaan..
The General schreef:
[Tuup J schreef:
[Crash and Learn schreef:
Ja alleen jij had een 2004 model.. Waar die van jou is gescheurt en die 2 andere ook, is het model 2005 verstevigt .. Rijd nu al een jaar op me pantera 2005 en er is helemaal niks aan de hand.. soms best lompe dingen mee gedaan..
Ahh dat is dan mooi!
Ik kon bij paul nou keizen of ik een weer een pantera wou of de diablo..2de toch maar gedaan, rem boven vind ik toch wat fijner!
heej Crash and Learn, zorg gewoon dat je nieuw frame van 24 krijgt en koop er gewoon een bmx bij

hmm nou, probleem opgelost ;D
(wath = what
)
(wath = what

-
chill 24 repareert mijn toy 3... is ook wel vaag maar okeej ;D en ik heb een Dragonfly Kater gekocht ;D JEAH nu nog wachten tot me gips eraf mag kan ik ook weer rijden