Schuim bak ???
Moderator:Beheerders
Hoi iedereen op Dirty Pages , 4 Cross bikers!
Ben sindskort begonnen met Dirt biken 4 cross, en het bevalt mij zo goed dat ik helemaal verslaafd ben nu ...
Nu ben ik al een tijdje aan het Freestyle en shit, maar voor de echte dingen zoals backflip en 360 en 540 / 720, No footers / bar spins Â… enz Â… heb ik gehoord dat je dat beter in een schuimbak kan oefenen ... ?
Er zijn bikers die het gewoon op een schans buiten hebben gedaan of indoor Â… en gek genoeg ben ik zelf ook wel omdat te doen , maar denk wel dat ik het sneller en veiliger leer door het in een schuimbak te doen .]
Nu de vraag waar is zo een bak hier in NL? Waar in België? … Duitsland?
Ik was ook misschien van plan om met een vriend zelf zo een ding te maken Â…
En tuurlijk heeft iemand er foto,s van, zou wel makkelijk zijn dan weet ik hoe ik het moet bouwen Â… een idee heb ik wel gewoon bouwen en dan jumpen, flippen in die bak!
Ik hoop snel iets te horen ... Zenks alvast!
Remix
Ben sindskort begonnen met Dirt biken 4 cross, en het bevalt mij zo goed dat ik helemaal verslaafd ben nu ...
Nu ben ik al een tijdje aan het Freestyle en shit, maar voor de echte dingen zoals backflip en 360 en 540 / 720, No footers / bar spins Â… enz Â… heb ik gehoord dat je dat beter in een schuimbak kan oefenen ... ?
Er zijn bikers die het gewoon op een schans buiten hebben gedaan of indoor Â… en gek genoeg ben ik zelf ook wel omdat te doen , maar denk wel dat ik het sneller en veiliger leer door het in een schuimbak te doen .]
Nu de vraag waar is zo een bak hier in NL? Waar in België? … Duitsland?
Ik was ook misschien van plan om met een vriend zelf zo een ding te maken Â…
En tuurlijk heeft iemand er foto,s van, zou wel makkelijk zijn dan weet ik hoe ik het moet bouwen Â… een idee heb ik wel gewoon bouwen en dan jumpen, flippen in die bak!
Ik hoop snel iets te horen ... Zenks alvast!
Remix
-
-
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
- flapmeth41
- Contacteer:
zit hier hetzelfde, zo'n bak is natuurlijk geen probleem, maar dan het schuim/spons rubber
weet iemand misschien ook of er dealers zijn die van dat oude spul hebben, ik bedoel http://www.haaglandenrubber.com/ kun je wel nieuw halen, maar kost altijd meer, en nieuw is helemaal niet nodig. Op sloop staan gewoon te weinig banken en stoelen om z'n bak te vullen, Of zou ik gewoon een paar jaartjes moeten verzamelen??
weet iemand misschien ook of er dealers zijn die van dat oude spul hebben, ik bedoel http://www.haaglandenrubber.com/ kun je wel nieuw halen, maar kost altijd meer, en nieuw is helemaal niet nodig. Op sloop staan gewoon te weinig banken en stoelen om z'n bak te vullen, Of zou ik gewoon een paar jaartjes moeten verzamelen??
Explore, dream, discover. Take it to the edge...
als je geen smetvrees hebt kun je ook gewoon naar een kringloopzaak gaan of naar een of andere afval plek voor oude matrassen.
bij kringloop zaken blijven heel vaak matrassen achter omdat er niet veel mensen zijn die een 2e hands matras willen
dat schiet volgens mij sneller op dan schuim uit stoelen,
nadeel is wel dat matrassen met veren erin niet echt bruikbaar zijn en dan je wel terecht komt in stukken schuim waar onbekenden een halve eeuw in hebben liggen zweten en pissen.
ook bij rommelmarkten waarbij ze huizen langs gaan voor oude spullen zie je heel veel matrassen die je bijna gratis mag menemen
bij kringloop zaken blijven heel vaak matrassen achter omdat er niet veel mensen zijn die een 2e hands matras willen
dat schiet volgens mij sneller op dan schuim uit stoelen,
nadeel is wel dat matrassen met veren erin niet echt bruikbaar zijn en dan je wel terecht komt in stukken schuim waar onbekenden een halve eeuw in hebben liggen zweten en pissen.
ook bij rommelmarkten waarbij ze huizen langs gaan voor oude spullen zie je heel veel matrassen die je bijna gratis mag menemen
voer eendjes, geen oorlog
-
- Contacteer:
Re: Schuim bak ???
[quote="Remix"]Hoi iedereen op Dirty Pages , 4 Cross bikers!
Dirt biken 4 cross, /quote]
waar doe je dat? op een baan? Veel turnvereningingen hebben ook een schuimbak. voor schuim moet je gewoon een industrieterrein afstruinen.
Dirt biken 4 cross, /quote]
waar doe je dat? op een baan? Veel turnvereningingen hebben ook een schuimbak. voor schuim moet je gewoon een industrieterrein afstruinen.
Orbea Lanza o6 custom
Batavus old school racefiets pro x-chromo (campagnolo afmontage)
Batavus old school racefiets pro x-chromo (campagnolo afmontage)

En wat words of wisdom voor degene die plannen hebben:
Building a pit requires a bit of planning. "You start with a base of dirt that drains water so the pit doesn't fill with water and flood," Mason says. Next, add a plastic liner, then about 50 old car tires to decrease the static electricity.
"On the tires, we put 11x11-foot foam mattresses, followed by 15,000 pounds of scrap and recycled foam from Bob's Foam Factory in California," Mason says. "The foam gets packed down, so you have to fluff it before each session." The 16,000 cubic feet of foam must withstand 400 pounds of man and machine crash landing every five minutes.
The Next Generation: Tomorrow's Training
The next level of training is resi-landings. These are landing ramps made of layered sheets of EVA foam covered with a hard rubber. Unlike foam pits, resi-landings are firm enough so riders can ride away from a trick, but soft enough to cushion a fall.
Chuck Carothers, this summer's X Games Best Trick gold medalist, plans to build a two-in-one foam pit/resi-ramp at his new home in Cleveland, TX. The resi landing will be built on the backside of the foam pit, which will allow him the option to clear the foam and land on the resi. Instead of taking a trick from foam to dirt, riders will be able to practice in foam, take the trick to resi and then unveil it more confidently on dirt.
He has hired BMX park-building mastermind Nate Wessel to help him design and build the ramp. "I want to help myself, but I also want to help my friends stay at the top," says Carothers, who learned his gold-medal winning 360 body varial, "the Carolla" at Travis Pastrana's foam pit.
Carothers has opted to fill his pit with $40,000 of high-quality blocks instead of scrap foam. Why? Because he dislocated his shoulder, twisted his ankle and cracked his collarbone on botched landings in pits made of cheaper foam. "I have sponsors helping me pay for it. Otherwise, I couldn't afford it," he says.
Chuck's homestead will include guesthouses riders can rent; the price, which Chuck has not determined yet, will include full use of the foam pit and freestyle course.
Despite the many benefits of foam pits, there are still riders wary of the too-much too-fast nature of pit training. "The sport is progressing faster than I'd like it to," says Renner. "Fans want to see something bigger each contest and they never realize the danger of it. If it comes to the point where I'm scared to go to a contest because people want to see harder tricks, I'm not going to do it anymore. Foam pits can help you overcome fear, but you still gotta take it to dirt."
In February 2004, Renner pitched in with Mike Metzger, Nate Adams and Myles Richmond to build a pit. It was constructed on Metzger's property and lasted less than a year. "We were jumping into it even though it wasn't finished and didn't have enough foam," Renner says. "It caught on fire and I saw my investment go up in flames, literally."
Renner has no plans of building another pit. Instead, he makes trips to Jesse Olson's foam pit in NorCal and the Ogio foam pit in Salt Lake City, UT, but says he prefers to practice new tricks on dirt.
Whether you're pro-foam or anti-foam, one fact is undeniable: Foam pits have berthed some of the gnarliest tricks in freestyle motocross. The backflip and its many variations, plus the 360 and the body varial are now standard in X Games competition, thanks to foam pits. And with tricks like the double backflip looming, foam pits are sure to pop up in desert riding spots and vacant lots just out of ear shot of the nearest nosey neighbor.
2 Rules for Owning a Foam Pit
1.) Cover it. Foam gets dry and falls apart, so keep the pit covered with a tarp to protect it from the sun, snow and rain. The more elements that come into contact with the foam, the more likely it is to break down quickly.
2) Wear goggles. The foam will break down at some point, and the little foam crumbs will stick all over your clothing and get in your eyes, ears and mouth. The last place you want dirty foam is in your eyes when you are trying to spot your landing on a backflip attempt.
Gr,
DESL
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----