Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
Arnetteman
Bericht
door Arnetteman » ma dec 19, 2005 10:48 am
haha, zag er leuk uit op TV. De UCI beslist Wellens de laatste doorkomst uit de koers te halen vanwege dit feit. Resultaat: Lars Boom neemt de leiding maar Wellens rijdt gewoon door. Boom loopt nog wel op hem in.
Na afloop, Wellens finisht wel als eerste maar uit de wedstrijd genomen, dus Boom wint, beslist de UCI alsnog Wellens tot winnaar uit te roepen. De reden zou zijn dat Wellens met deze gerichte karatetrap niemand heeft geraakt en hij tijdens de wedstrijd ook regelmatig dingen naar zijn hoofd gesmeten kreeg van supporters van een niet nader te noemen wereldkampioen veldrijden.
Rare mensen die UCI. Maar goed, de Nederlanders deden het uitstekend. Door het uitvallen van Nijs werd Lars Boom tweede en Gerben de Knegt derde. Heb alleen maar het laatste half uur gezien maar vond het wel een mooie race.
Maar, zijn karatetrap valt wat mij betreft niet goed te praten. het gedrag van de supporters ook niet.
to be continued?
-
Sven
Bericht
door Sven » ma dec 19, 2005 11:07 am
Niet normaal. Zag het gister ook op TV.
Vind het erg onproffesioneel om je te verlagen tot het schoppen van supporters, wat ze ook doen met je. Als je je dan gaat uitlaten tot schoppen ga je meer reacties uitlokken.
Daarbij, waar zit je met je concentratie als je buiten het rijden om ook nog even denkt: die supporter ga ik eens even het parcours aftrappen?
Er amateuristisch, ik vind dat je het niet goed kan praten, hij mag van mij wel worden geschorst...
-
Luc
Bericht
door Luc » ma dec 19, 2005 11:48 am
Die trap is inderdaad niet goed te praten, maar ik denk dat we vooral niet mogen onderschatten onder welke druk die mannen staan. Als daar dan enkele supporters dingen doen die niet kunnen (en blijkbaar niet eenmalig, maar op vrijwel elke wedstrijd), dan vind ik het heel normaal dat op een bepaald moment de stoppen even doorslaan. Het zijn tenslotte ook maar mensen.
Ik hoop ook dat die supporters deze keer op een of andere manier voor hun gedrag terechtgewezen/gestraft worden. Dergeljke dingen gebeuren ook op de weg (soms met valpartijen tot gevolg) en als supporter kom je er tot nu toe eigenlijk erg makkelijk vanaf. Voor mijn part begin je als renner gewoon een rechtszaak voor opzettelijke slagen en verwondingen. Sommige supporters moeten volgens mij zeer snel en dringend eens op hun onbetamelijke gedrag aangepakt worden.
-
Sven
Bericht
door Sven » ma dec 19, 2005 11:51 am
Daar heb je een punt, Luc. Het gedrag van sommige supporters is echt laag. Ik wil geen relatie leggen tot voetbal maar het doelmatig verstoren van activiteiten lijkt soms echt het doel van deze supporters.
Zij mogen zeker worden gestraft, maar je inhouden is ook een kunst. Flikte Wellens dit niet vorig jaar ook, toen een cameraman een shot wilde maken na het worden van wereldkampioen CX? of zit ik echt helemaal uit de richting?
-
Plons - Berichten:5447
Bericht
door Plons » ma dec 19, 2005 11:58 am
Een hele hoop kenissen van mij zijn gaan kijken.
Allemaal hetzelfde verhaal : "Wat had die Wellens geslikt voor de wedstrijd" want in de eerste ronden al was hij al zeer vriendelijk tegen de supporters....

De foto was gemaakt om mijn mx-kenissen te laten zien maar als je goed kijkt zie je de middenvinger van Bart ook nog.
Wellens is wat wij in belgie noemen brakkevolk (kampvolk in Nederland) en dat is nog maar eens bevestigt.
-
Luc
Bericht
door Luc » ma dec 19, 2005 12:38 pm
Zoals ik al zei, ik wil zijn reactie(s) zeker niet goedpraten. Maar de problemen met die supporters dateren al van vroeger, het gaat niet enkel om deze wedstrijd.
-
wictor
Bericht
door wictor » ma dec 19, 2005 12:49 pm
Even een puntje (wat ik ook op MTBsport gegooid had)
Wellens is aan het werk. Fietsen is zijn beroep. Als ik op maandagochtend op je bureau ga zitten en worstjes en bier over je geen gooi, moet jij dat dan ook maar accepteren?
Als gemeenschap zouden we een veel harder standpunt in moeten nemen t.o.v. hooliganisme bij sporten. Het is tenslotte sport - tijdverdrijf en leedvermaak voor de mensen langs de kant!
-
Sven
Bericht
door Sven » ma dec 19, 2005 1:06 pm
Oneens. Op het werk ben je collega's, dit is gewoon hooliganisme waar je je niet tegen kan weren. Zoiets moeten gewoon verboden worden.
Waar 2 jenken, hebben 2 schuld, zegt men.
-
wictor
Bericht
door wictor » ma dec 19, 2005 1:36 pm
Als een van mijn collega's bier & worst ging gooien zou er ook wel een kans op een schop zijn.
Maar serieus: hoe wil je een verbod op cross-hooligans uitvoeren. ID bij de ingang tot het wedstrijdterrein?
-
simon-ffc
Bericht
door simon-ffc » ma dec 19, 2005 2:06 pm
inderdaad, en op de tv beelden zag je duidelijk dat die supporters in de vorige rondes ook al niet erg lief waren in hun gebarentaal.
Die kerels staan echt wel onder stress tijdens zo een wedstrijd en asl dan ronde op ronde zo 1groepje hooligans je het leven zuur maakt dan snap ik bets wel dat hij uitbarst,alleen spijtig dat hij het tijdens de race deed.
Herinner ik het mij trouwens goed dat een jaar of 2 geleden Groenendael niet een supporter een boks had verkocht.en even verder nog eens stopte bij een andere

-
Luc
Bericht
door Luc » ma dec 19, 2005 2:11 pm
Inderdaad.
Dergelijke 'supporters' moeten volgens mij gewoon afgevoerd worden. Misschien een systeem met 'stewards' die de bevoegdheid hebben om bepaalde mensen van het terrein af te voeren of zo.
-
Ruckus - Berichten:253
Bericht
door Ruckus » ma dec 19, 2005 6:18 pm
zolang z'n broekje maar niet scheurt bij die karate-move
nu ff serieus: ik blijf respect hebben voor die jongen. Het is en blijft een boerenjongen.

-
revis - Berichten:258
Bericht
door revis » ma dec 19, 2005 7:03 pm
Mooie trap, beslissing UCI minder mooi.
Maw. dit is voortaan toegestaan ?
Krijgen we nog meer actie met CX.
Vwb. de tegenpartij; dat zijn geen supporters (of fietsliefhebbers).
Grtz revis
-
Remix - Berichten:38
Bericht
door Remix » ma dec 19, 2005 7:04 pm
Vind t maar opgeblazen boel...
Dan maar afzet linten verder weg paatsten zodat die *****, de renners niet kunnen lastig vallen ! En anders om dus ook niet...
Toch wel lachen die foto

HA !
-
Rinse Appelstroop
-
Contacteer:
Bericht
door Rinse Appelstroop » ma dec 19, 2005 7:39 pm
Ik snap het wel van Wellens dat hij boos is, maar vind de karate trap niet echt netjes. Maar het is natuurlijk wel de vraag hoe lang het al speelt. Als je tijdens veel cx wedstrijden door een paar personen steeds met bier en modder over je heen gegooid word.
Vind de beslissing van de UCI wel raar, eerst een beslissing maken en dan later weer terugdraaien. Maar goed het zijn mensen, net als jij en ik.
Rinse
Whoop Whoop!
-
Exar - Berichten:2659
Bericht
door Exar » ma dec 19, 2005 8:47 pm
Je moet als sporter eigenlijk de beter wetende zijn in dit geval, en al helemaal in een race waarin je de betere bent. Het is wel zo dat de Belgische 'supporters' dichter bij de Nederlandse voetbalhoolingans aanliggen en dat ze niet altijd lief doen tegen de renners (en tegen elkaar).
-
revis - Berichten:258
Bericht
door revis » ma dec 19, 2005 9:40 pm
Die laatste zin............................
-
BLRacing - Berichten:2754
Bericht
door BLRacing » ma dec 19, 2005 10:10 pm
't was mooier geweest als Wellens ook de kramp kreeg
Maar ik heb bijna de hele wedstrijd gezien. De wedstrijdleiding wou hem eerst de uit de wedstrijd hebben. Maar later kwamen ze daar weer op terug. Ook niet echt kwentsekont.
-
Remix - Berichten:38
Bericht
door Remix » ma dec 19, 2005 10:54 pm
Amai het is de schuld van de duvelke
En de man naast hem met de mond open krijgt de schuld ... haha de ondschuld zelf
En wellens is een
Wie de steen aan het rollen maakt ... maakt nog meer stenen aan het rollen ... dus, in de toekomst moeten die gasten gewoon hun b*k houden langs de kant, anders gaan de renners staken en dan is er ook niks te zien voor de toeschouwers !
Bah kijk die sul eens lachen

Laatst gewijzigd door
Remix op ma dec 19, 2005 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Space Man Spiff - Berichten:834
Bericht
door Space Man Spiff » ma dec 19, 2005 10:54 pm
stel je voor dat die supporters het been van wellens(janet) vast zouden grijpen

-
Bansheebeest gain - Berichten:973
Bericht
door Bansheebeest gain » di dec 20, 2005 7:31 am
het enige spijtige aan heel de zaak is , dat het er naast was..
als ge een wedstrijd rijdt en ze gooie modder naar u en bier en toestande , is het ni meer as terecht
-
bettes
Bericht
door bettes » di dec 20, 2005 8:33 am
Wij hebben na het WK cx in zolder het "genoegen" gehad om een paar dagen erna over hetzelfde parcours te mogen rijden. Wat voor een stort dat het naast dat parcours was?! Echt niet normaal meer, erger dan de festivalweide in werchter na 4 dagen. Bierblikjes, bekers, halve bakken friet. Naar cx ga je blijkbaar niet voor de sport maar om je licht uit te zuipen...
Wel toevallig dat ik net een uitspraak van een cxer lees dat de sfeer tijdens de winterstop van het voetbal steeds zo vijandig en zat wordt op de cx... Supporterspas invoeren?!
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
-
simon-ffc
Bericht
door simon-ffc » di dec 20, 2005 7:00 pm
haha,wat een klucht Wellens word nu toch uit de uitslag geschrapt
ze moeten daar op het UCI wel een beetje concequent zijn.
Mss was die duitse afgevaardigde zelf wel wat in de saus