old skool Cannondale= ander woord voor "ouwe meuk"

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
old skool daddy
old skool Cannondale= ander woord voor "ouwe meuk"

Bericht door old skool daddy » zo dec 18, 2005 5:25 pm

Hallo,

Ff wennen op zo'n forum...voor de old skool adept eindelijk een plekkie met wat gelijk gestemde zielen, is old skool "ouwe meuk" iets wat je vroeger niet kon betalen en nu (mogelijk) wel...????
Heb meer met oud dan met nieuw, wellicht jeugdsentiment, ik ben tenslotte al bijna de nieuwe "jong senior"met mijn bijna 46jaar..gatver de gatver..!! :x :x

Maar hierbij even een modelletjes vraag: wanneer is Cannondale met de Killler V series begonnen?? :?
Ik heb een '87er M300 met Killer V-achtig frame. Zelfde geometrie etc.
Alleen zitten er allemaal '87 en '88er onderdelen op van Shimano, velgen van Sun (alleen ,82 en '87 gebruikt) cantilevertjes etc. In de typische tomaatrode kleur. Ding is op de banden na volgens mij origineel..

wie o wie weet wat meer............ :arms:

kan je een foto mailen gaat nog niet om hem op de site te zetten..

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo dec 18, 2005 7:31 pm

He old skool daddy,

De Killer V, dus het Delta frame met de Peperoni, is er vanaf '94. Oude boekjes vind je trouwens op www.mtb-kataloge.de

In jouw buurt bevinden zich trouwens nogal wat old skool liefhebbers. Reden? Tsja, ??????

Stuur maar een pic, dan zet ik hem er wel op.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo dec 18, 2005 7:53 pm

Zoo... done:

Afbeelding

't is wel een heel kleintje. Is het niet zo dat kleine M'tjes al niet eerder met deze constructie kwamen? Lijkt mij ook meest waarschijnlijk als het een type van de tachtiger jaren is. Anderen, zoals TBB bv, zullen hier wellicht antwoord op kunnen geven.

old skool daddy

ouwe meuk

Bericht door old skool daddy » zo dec 18, 2005 7:57 pm

dat zou kunnen komen door de ligging nabij Schoorl...je ziet zoveel nieuws dat oud al snel apart is. :)
of: er bestaat boven de lijn Castricum een bovenmatige belangstelling voor alle oldtimer vervoermiddelen. we hebben giga hoeveelheid auto-motor en bromfietsclubs voor oldtimers. Echt hoger dan landelijk gemiddelde!

Daar komen nu de vroege MTB's bij en dat is een goede ontwikkeling....
Helaas één nadeel, er zijn dus meer "kapers op de kust"..!
:x
vooral veel oude XC fietsen werden met bakken aan de weg gezet na een hard leven als stations en schoolfietsen. Vond laatst bij een aardige boerenzoon nog een Rockhopper van 1995-96, er moest echt een laag mest af voordat je kon zien wat voor spullen erop zaten...was te geef 45euro.
Kijk dat ouwe spul is ook gewoon lekker sterk hé, niet te moeilijk met oliedruk en dat soort fratsen, heb gewoon canti's op de Spezialised mooie Shimano's XT van die donkere met nwe. blokjes erop. Remmen ho maar maar wel lekker retro, grijze bandjes, coda stuurgroep etc. :angelnot: op de schouder bij het afdalen...
Old moutainbike(r)s don't die, they just go (s)lower..

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo dec 18, 2005 8:51 pm

Met die meer kapers op de kust zal het ook nog wel loslopen. Voor 50 euro koopt men een fantastische fiets voor bv een parcours als Schoorl:

Afbeelding
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=668

Voor veel meer slagen lukt ook:

Afbeelding
Prijskaartje blijft toch altijd betrekkelijk laag, daar mensen liever Cubes en Meridas hebben en dat is mooi. Positief is ook dat er niet afgeschreven, echter eerder bijgeschreven wordt.

Waarom er hier relatief veel old skool lui zijn? Ik denk niet omdat het wat onderscheidend is in het drukke Schoorl. Zelf reed ik er al toen het parcourtje er helemaal niet lag en het dus helemaal niet druk was. Komt bij dat ik al old skool reed toen old skool helemaal geen old skool was. Ben gewoon nooit overgestapt op modern.

Misschien gewoon toeval icm een wat kritische attitude. Vroeger, dwz ver voor DirtJump enz, waren hier een hoop lui die nogal errug wild deden. Er ging heel wat kaduuk en dan raakt men teleurgesteld en wat wantrouwend. Ergo: Je vaart je eigen koers.

walter

Bericht door walter » ma dec 19, 2005 10:24 am

Leuk linkje, met die catalogi.
ff mijn oude Dale opgezocht, nog steeds spijt dat ik 'm heb weggedaan :|
Afbeelding

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma dec 19, 2005 3:52 pm

Niet op mtb-kataloge.de, maar wel in mijn verzameling; de 94er folder. Alleen voor 94 was er een Killer V 'bling bling' 3000 (links):

Afbeelding

Akelig goede fietsen trouwens:

Afbeelding
100% Japans.

old skool daddy

folders Cannondale

Bericht door old skool daddy » ma dec 19, 2005 6:50 pm

zo'n glimmie Cannondale is waanzinnig mooi....is het niet de euro-voorraad die te kort schiet, dan wel de ruimte om het te bergen! :( :(

Goed alternatief zijn die catalogie/gussen, alle modellen bij de hand.
Wij zitten nu met 7 fietsen verdeeld over de schuur en de slaapkamer en afwisellend één in de huiskamer.. :oops: :oops: Kan (niet) te gek, als ik die foto's van Elev dan zie...........dan gaat het hart sneller kloppen. :o
Kunnen we niet is een meet organiseren in de buurt van Alkmaar/Schoorl met allemaal van dat ouwe spul...???
Wellicht nog in combi met een ritje....ff spullen kijken enzo.

Tall Boy Bram

Re: old skool Cannondale= ander woord voor "ouwe meuk&q

Bericht door Tall Boy Bram » ma dec 19, 2005 10:46 pm

old skool daddy schreef:Ik heb een '87er M300 met Killer V-achtig frame.
No Way dat dit een 87-er is....!!!

ECHT NIET!!!

Dit is een 90-er jaren frame. Herkenbaar aan diverse dingen zoals achterpatten, vorm van de buizen, kleur & stickers, plaats van de remnokken.

Kijk maar eens naar het framenummer, daar kan je een hoop uit afleiden. Ik zal eens later de week opzoeken uit welk jaar hij werkelijk stamt. Ik denk ergens 94'-98'.

Enne, maar 1 fiets in de huiskamer...? Goh, ik heb er nu op dit moment 4 staan en 1 hangen. Op de slaapkamer nog 1 staan en 1 hangen en in de schuur staan er nog eens 5... Nummer zoveel wordt waarschijnlijk vrijdag opgehaald...

TBB

old skool daddy

87er of niet...

Bericht door old skool daddy » ma dec 19, 2005 11:05 pm

zal morgen is ff onder de Dale's rokken kijken naar het framenummer.
maar hoe kan het dan dat ze er zoveel van die ouwe Shimano bende op hebben gezet..? Ik heb naar de modelnummers van de dera. en schakelaars gekeken en die zijn van '87 en '88. Ook de remmen zijn van '88..... :? :?
Net als die Sun velgen ook zo'n beetje uit die tijd.
chromen balhoofdsetje kan ik niet plaatsen.

hoor graag van je!!!!

ben je alleenstaand, of heb je een partner die net zo bezeten is van de hobby!! Ik ben al blij dat mijn lieve vrouw toestaat dat er één in de kamer staat. Ik heb het behang al weer beschadigd zag ik vanochtend..... :oops: :oops:

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » di dec 20, 2005 12:10 am

ben vrijgezel al verblijft er wel een ander tallboy-tje op de woonkamer...

Maar mijn ex-vriendin had in haar huis nog veel meer fietsen dan ik. Weliswaar in de woonkamer maar 1 en een spinningfiets erbij maar op de zolder stond naar een racefiets op een rollenbank nog 2 racefietsen. In de studeerkamer stond nog eens 2 racefietsen. In de gang hingen er 2 mtb's en stonden er nog eens 2 en een tandem. In de schuur stonden ook nog de nodige fietsen. In haar 2-de huis in het buitenland verbleven ook nog eens 3 fietsen... Dus je raadt het al van wie ik het heb....

TBB

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di dec 20, 2005 12:54 pm

Kunnen we niet is een meet organiseren in de buurt van Alkmaar/Schoorl met allemaal van dat ouwe spul...???
Wellicht nog in combi met een ritje....ff spullen kijken enzo.
Mijn voorkeur is fietsen en in de marge wat kijken, info uitwisselen enzo. Erop fietsen is toch leuker. Hiaat is dat ik voorlopig nog wel uit de running ben.

old skool daddy

keertje old skoolen..

Bericht door old skool daddy » wo dec 21, 2005 5:23 pm

lijkt me prima idee, zal van het voorjaar een oproepje zetten bij evenementen op het Forum.. :)

eens kijken of er wat animo voor is, bij een opkomst boven de 3 personen moet het maar plaatsvinden... ;)

:ban: alles boven '96..??????????

greetz Jeroen

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo dec 21, 2005 5:46 pm

Ja, daar zal wel animo voor zijn. Er trouwens al eens een heuze Vintage Gathering in het midden van het land geweest en dat was een succes.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo dec 21, 2005 6:33 pm

Elevation12,000 schreef:Ja, daar zal wel animo voor zijn. Er trouwens al eens een heuze Vintage Gathering in het midden van het land geweest en dat was een succes.

en voor herhaling vatbaar, incl. de BBQ.
---www.cjmedia.nl---

Plaats reactie