Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
old skool daddy - Berichten:12
- Lid geworden op:ma nov 14, 2005 5:15 pm
- Locatie:Heerhugowaard
vastzittende Cannondale Head shock v.voork
Bericht
door old skool daddy » vr dec 23, 2005 10:47 pm
in ons bezit gekomen een F600 met vastzittende headshock voorvork DD50 (is dat de cupmaat...???

) dus geen mm. veerweg!
kan iemand uitleggen hoe het systeem in elkaar zit of mogelijk een exploded vieuw er van...Las al ergens dat er naaldlagers in zitten (88) die zitten toch wel opgesloten neem ik aan
vork zou door het nooit gebruiken ervan vast zijn komen te staan.....
wie helpt ons verder

Old moutainbike(r)s don't die, they just go (s)lower..
-
Big T - Berichten:158
- Lid geworden op:wo mar 24, 2004 9:02 am
- Locatie:Tønsberg .no
Bericht
door Big T » za dec 24, 2005 10:00 am
Waarschijnlijk is er een lager vastgeroest aan 1 van de banen.
Wat ik zou doen om hem weer gangbaar te krijgen is de fiets op z'n kop zetten, de rubber hoes aan de kant schuiven en wat WD40 er in spuiten.
Dan voorzichtig proberen wat beweging er in krijgen, een schokkende beweging zou kunnen helpen. Dus een tik met een hamer op een plankje dat je tegen de vorkpoten houdt kan helpen.
Op het moment dat je hem echt vrij hebt de fiets weer rechtop zetten en zoveel mogelijk WD40 er uit halen. aarna goed smeren met een soort teflon vet.
-
old skool daddy - Berichten:12
- Lid geworden op:ma nov 14, 2005 5:15 pm
- Locatie:Heerhugowaard
Bericht
door old skool daddy » za dec 24, 2005 6:26 pm
nou met enige hoeveelheden WD40 en wat gepast geweld is er beweging ingekomen. Alleen hebben we de vork er maar uitgehaald en in de bankschroef ingespannen..mooie lagers gebruikt Cannondale echt onvoorstelbaar hoe sommige bezitters van zo'n Dale met hun bike omgaan..!
Dat je je spullen zo naar de $#@%$#^%$helpt door er geen f@#ck aan onderhoud aan te plegen..
Voordeel is dat je relatief goedkoop aan een bike komt.
bedankt voor je advies !

Old moutainbike(r)s don't die, they just go (s)lower..