een beetje andres maar wel lekker
Moderators:JJ, Beheerders
m,n nieuwe fixer/singlespeed. Ongeveer een 28.5 inch zal ik maar zeggen.

Re: een beetje andres maar wel lekker
Mooi, heel mooi. En hoe rijd het......?dré schreef:http://static.flickr.com/38/85231181_1d4aa442b7_o.jpg
m,n nieuwe fixer/singlespeed. Ongeveer een 28.5 inch zal ik maar zeggen.
Het rijden, ja wat kan ik zeggen na 30 km. Eigenlijk merk je niet veel van het fixed, behalve windje mee bij een trapfrequentie vanaf 95 tpm voelt het super. Verder blijft het wel op letten, je kent het wel, even stoppen met trappen bij een kruisingÂ…dan krijg je een klap..bijna over het stuur..zere knie. Of even iets uit je rugzakje pakken zonder er bij na te denken. Je moet een klein beetje nadenken bij het fietsen maar waarschijnlijk is dit binnen 500 km een 2e natuur.
Een cross check rijdt trouwens best goed hoewel ik m,n Kaffenback (geometrie als een On-One Pompino) beter vindt rijden (waarschijnlijk gewenning).
In het terrein fietsen met een fixed lijkt me eerlijk gezegd niet te doen, wel stoer maar niet relaxed omdat je al genoeg hebt om bij na te denken.
De Mungo is een lekker stuurtje. 1 nadeel, de rughouding blijft in elke handpositie nagenoeg hetzelfde. De handposities zijn prima vooral voor in de bocht en op de remhendels.
Een cross check rijdt trouwens best goed hoewel ik m,n Kaffenback (geometrie als een On-One Pompino) beter vindt rijden (waarschijnlijk gewenning).
In het terrein fietsen met een fixed lijkt me eerlijk gezegd niet te doen, wel stoer maar niet relaxed omdat je al genoeg hebt om bij na te denken.
De Mungo is een lekker stuurtje. 1 nadeel, de rughouding blijft in elke handpositie nagenoeg hetzelfde. De handposities zijn prima vooral voor in de bocht en op de remhendels.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het blijft ons probleem Klokkie,die kleine mannetjes kunnen schitterend passende fietsen bouwen en wij blijven kloten met lange zadelpennen en rising stems...
Ziet er goed uit Dre-met-een-streepje!!
Die Checkered Flag details zijn idd heel sjiek!
JJ
Ziet er goed uit Dre-met-een-streepje!!
Die Checkered Flag details zijn idd heel sjiek!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
Erg mooi
Goed gedaan, ik mis mijn oude frame...
veel plezier er mee
veel plezier er mee
Mieterig? Het verzet is zwaar zat toch? Ik rij 39/15 wat overeenkomt met 42/16. Alleen die dikke banden maken het wat zwaarder vanwege de grotere omtrek. Je moet toch al snel 30 kmh rijden om een beetje lekker te trappen.Cloxxki schreef:Naaah, ik denk dat als je er de DUIMstok langs legt, je precies op 28 duim uit komt.
Er passen Big Apple 2.0's in, dan haal je de 28,5 welEn zoooo smooth!
Mieterig met freewheel, 42-16...
Mooi frame het hé English Bob! Gelukkig zijn ze nog nieuw te koop mocht je echt spijt hebben. Aangezien ik niet zo lang met met een fiets wil doen zal hij volgend jaar wel weer verkocht worden hoewel hij prima in de collectie past