jan janssen, staal

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
tank24
jan janssen, staal

Bericht door tank24 » wo dec 21, 2005 9:58 am

he ik kan van iemand een oude jan janssen frame over nemen, met horizontale dropouts, het is een oud cyclorace frame. kan iemand mij iets vertellen over de kwalitiet van deze frames. ik wil er een singlespeed voor alledaags gebruik van maken. (ik weet verder niet welk type het is en welk bouwjaar, maar het is in ieder geval behoorlijk gedateerd:)

het frame is inmiddels binnen en er is ene leuke ss van gemaakt. moet alleen straks elke dag de grebbeberg over, dus ff kijken hoe het gaat :D

maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de verschilende soorten staal zoals bijvoorbeeld reynolds 538 en tange temper 221 ( waar mijn fiets van is, geloof ik heb het stickertje er al weer af gehaald)

groet bas
Laatst gewijzigd door tank24 op wo feb 01, 2006 6:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo dec 21, 2005 11:54 am

Met de kwaliteit van die oude fietsen zit het in de regel wel snor. Kan nog jaren mee. Hoe is de staat van de lak, veel roest?
Heb zelf van een Batavus Criterium, 25 / 30 jaar oud een woon-werk fixie gemaakt. Opnieuw laten lakken na eerst alle nokjes voor rem en versnellingen te hebben verwijderd, het ding is werkelijk weer als nieuw !

Afbeelding

tank24

Bericht door tank24 » wo dec 21, 2005 12:19 pm

kijk dit wil ik nu ook maken,

er zit wel war roest op. maar ga hem toch helemaal kaal maken. maar weet iemand ook specifiek iets van jan janssen frames. of is kwaliteit van oude race-, batavus, gazelle, etc allemaal een pot nat :D

dré

Bericht door dré » do dec 22, 2005 12:55 pm

Het is eigenlijk één pot nat behalve dan dat die leveranciers (gazelle, batavus, jan janssen etc.) veel soorten fietsen gemaakt hebben van diverse soorten en kwaliteiten staal. Van PB-staal tot reynolds....
(PB staal is trouwens pisbakkenstaal).

Ik rij op een jan janssen zegt dus eigenlijk niets hoewel je op een PB-stalen fiets net zoveel plezier kan hebben als op een titanium seven.

tank24

Bericht door tank24 » di jan 03, 2006 10:11 pm

haha de fiets is binnen een oude jan janssen cyclocrosser van staal en met horizontale pats. onderdelen zijn ook nog in redelijke staat. maar ga toch het een en ander vervangen. joepie weer een nieuw projectje:)

tank24

Re: jan janssen, staal

Bericht door tank24 » do feb 02, 2006 12:12 pm

het frame is inmiddels binnen en er is ene leuke ss van gemaakt. moet alleen straks elke dag de grebbeberg over, dus ff kijken hoe het gaat :D

maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de verschilende soorten staal zoals bijvoorbeeld reynolds 538 en tange temper 221 ( waar mijn fiets van is, geloof ik heb het stickertje er al weer af gehaald)

iemand niemand?

Plaats reactie