santacruz blur 4x
Moderator:Beheerders
Ik ben van plan om een santacruz blur 4x aan te gaan schaffen.
Ik ben er van plan om er op de 4 cross baan van groningen mij te rijden.
En daarnaast wil ik er ook nog mee gaan rijden in winterberg.
http://www.santacruzmtb.com/blur4x/
Heb ik dan een goede fiets hiervoor gekozen of hebben jullie een betere optie?
En welke maat adviseren jullie ik ben 185 cm
En wat voor voorfork zou ik er in moeten zetten een pike of een fox 36
Welke achterdemper is het beste om te kiezen een fox rp3 of een fox dhx5 air
En ik wou hem dan als volgt opbouwen:
REAR DER SRAM X0 medium cage
SHIFTERS SRAM X0 right
CRANKSET TruVativ Stylo SS 32 tooth w/ rock guard, 170mm
CASSETTE SRAM PG 990, 11-32
CHAIN sram
BRAKES Avid Juicy 7's w/ 205mm front & 185mm rear rotors
BRAKE LEVERS Avid Juicy 7's
BARS Race Face diabolus
STEM Thomson, 31.8mm
GRIPS Lizard Skin lock on
HEADSET chris king
SEAT POST Thomson
SADDLE ?
WHEELS ?
Wat is jullie mening hierover.
Ik ben er van plan om er op de 4 cross baan van groningen mij te rijden.
En daarnaast wil ik er ook nog mee gaan rijden in winterberg.
http://www.santacruzmtb.com/blur4x/
Heb ik dan een goede fiets hiervoor gekozen of hebben jullie een betere optie?
En welke maat adviseren jullie ik ben 185 cm
En wat voor voorfork zou ik er in moeten zetten een pike of een fox 36
Welke achterdemper is het beste om te kiezen een fox rp3 of een fox dhx5 air
En ik wou hem dan als volgt opbouwen:
REAR DER SRAM X0 medium cage
SHIFTERS SRAM X0 right
CRANKSET TruVativ Stylo SS 32 tooth w/ rock guard, 170mm
CASSETTE SRAM PG 990, 11-32
CHAIN sram
BRAKES Avid Juicy 7's w/ 205mm front & 185mm rear rotors
BRAKE LEVERS Avid Juicy 7's
BARS Race Face diabolus
STEM Thomson, 31.8mm
GRIPS Lizard Skin lock on
HEADSET chris king
SEAT POST Thomson
SADDLE ?
WHEELS ?
Wat is jullie mening hierover.
-
Gracia reed in 2005 ook 4X met een DHX Air, dus dat kan geen kwaad.
De 36 Talas kun je indraaien tot 110mm travel, dus dat is ook wel te doen. De Van36 is absoluut geen optie, omdat die niet verstelbaar is.
Cranks zou ik zeker 175mm pakken, als je 4X wilt rijden, 170mm is gewoon te kort, en de BB is niet zo laag dat je er mee op de grond komt. Tandwiel zou ik een 36 of een 38 pakken, 32 is wel erg klein.
Wellicht is het beter om een Holzfeller te nemen, dat is namelijk geen XC crankset.
Chainguide , een MRP of een E13
Cassette achter is wat aan de grote kant, je hoeft er geen berg mee op! 11-28 tot 11-23 lijkt me een betere keuze, dan zijn de stappen tussen de verzetten niet zo groot.
Remmen kunnen we kleiner, 160-160 of voor 185 en achter 160mm, dat is groot genoeg, zeker voor winterberg enz.
Framemaat is erg persoonlijk, hangt ook vna de lengte vna je bene naf, lengte bovernlijf en of je graag lange of kortere frames rijdt.
Kennis van mij in Oostenrijk is 1.89m en die heeft de kleinste maat, een medium dus, en die gebruikt hem voor enduro rijdne, omdat hij hem voor 4X niet geschikt vindt, te lange achtervork en te hoog. Maar goed, dat is zijn mening, Rennie doet leuk mee op de Blur 4X.
De RP3 vindt hij een slechte keuze voor de shock in het frame, die heeft hij inmiddels geswaped voor iets anders, hij ging te makkelijk in, zelfs met hoge druk.
Hopelijk heb je er iets aan, succes
De 36 Talas kun je indraaien tot 110mm travel, dus dat is ook wel te doen. De Van36 is absoluut geen optie, omdat die niet verstelbaar is.
Cranks zou ik zeker 175mm pakken, als je 4X wilt rijden, 170mm is gewoon te kort, en de BB is niet zo laag dat je er mee op de grond komt. Tandwiel zou ik een 36 of een 38 pakken, 32 is wel erg klein.
Wellicht is het beter om een Holzfeller te nemen, dat is namelijk geen XC crankset.
Chainguide , een MRP of een E13
Cassette achter is wat aan de grote kant, je hoeft er geen berg mee op! 11-28 tot 11-23 lijkt me een betere keuze, dan zijn de stappen tussen de verzetten niet zo groot.
Remmen kunnen we kleiner, 160-160 of voor 185 en achter 160mm, dat is groot genoeg, zeker voor winterberg enz.
Framemaat is erg persoonlijk, hangt ook vna de lengte vna je bene naf, lengte bovernlijf en of je graag lange of kortere frames rijdt.
Kennis van mij in Oostenrijk is 1.89m en die heeft de kleinste maat, een medium dus, en die gebruikt hem voor enduro rijdne, omdat hij hem voor 4X niet geschikt vindt, te lange achtervork en te hoog. Maar goed, dat is zijn mening, Rennie doet leuk mee op de Blur 4X.
De RP3 vindt hij een slechte keuze voor de shock in het frame, die heeft hij inmiddels geswaped voor iets anders, hij ging te makkelijk in, zelfs met hoge druk.
Hopelijk heb je er iets aan, succes
-