Co de boswachter op de Veluwe

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jurriaan
Co de boswachter op de Veluwe

Bericht door Jurriaan » zo feb 12, 2006 1:58 pm

En zowaar kwam ik Co en zijn 2 collega's tegen op de route over de Veluwe.
Co vroeg of ik een vergunning had, nee dus.
Of ik hier vaak kwam, nee.
Waa rkom je dan vandaan, uit Rhenen en heb de auto bij Terlet geparkeerd. Oke zei Co.
De vergunningen zijn er voor geld in het laadje (vrij vertaald)
Aan groepen en mountianbikers die schreeuwen hebben ze een hekel bij Natuurmonumenten. (vrij vertaald)

Ik vroeg Co ook nog of hij routebordjes plaats, ja dat deed ie en dat controlleerde ie regelmatig.
Er missen er zeker drie, waarvan 1 bij het nieuwe betonnenfietspad. Co2 wist de plek en ze zouden er wat aan doen.

Dat ik een belletje op de fiets heb vond ie ook goed, beter dan dat geschreeuw.

Relaxed vent deze Co, ik kan wel wat vinden in de vergunning alleen onhandig dat je er niet 'makkelijk' aan kunt komen.

Op het info bordje bij Terlet las ik bij terugkomst dat je er helemaal niet met groepen mag fietsen zonder toestemming van Natuurmonumenten.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo feb 12, 2006 5:25 pm

Jij hebt toch die witte Specialized met rode CK headset?
Zo ja,dan heb ik je zien rijden!
Ik had pech met m'n fiets en kon al na 500 meter weer naar huis! :oops:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

wictor

Re: Co de boswachter op de Veluwe

Bericht door wictor » zo feb 12, 2006 6:53 pm

Jurriaan schreef:...ik kan wel wat vinden in de vergunning alleen onhandig dat je er niet 'makkelijk' aan kunt komen....

Idd. Ik vindt het prima om 5,- EUR te lappen voor de drie route's van Natuurmonumenten. 't Lijkt me echter dat ze veel meer van vergunningen kunnen verkopen als ze ook via de post & aceptgiro zouden werken.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo feb 12, 2006 9:24 pm

Het TUIG schreef:Jij hebt toch die witte Specialized met rode CK headset?
Zo ja,dan heb ik je zien rijden!
Ik had pech met m'n fiets en kon al na 500 meter weer naar huis! :oops:
witte moet zijn zilver, rood balhoofd klopt. Ook een rode helm.(euh had ik iemand met pech gezien? Is me niet bij gebleven)

Via post en giro de vergunning zou inderdaad veel makkelijker zijn. en waarom niet anno 2006.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo feb 12, 2006 10:57 pm

Witte On-One(kapot maar ik kon nog wel terug fietsen)en een zwarte Gf Rig.)

Maar om ook ff on-topic te zijn,ik reed daar ook zwart omdat ik te lui ben om zo´n sticker te scoren.
Als je ze gewoon via een web-site zou kunne bestellen dan had ik er ook wel een gehad.Ik bedoel die paar knaken heb ik er wel voor over maar het het moet niet allemaal te omslachting worden.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di feb 14, 2006 10:40 pm

Kom nooit een Boswachter tegen en rij daar zó vaak. Dit is toch niet de eerste keer voor jou toch? Aan die vergunning komen is idd niet erg makkelijk en slecht aangegeven.

En, heb je ze ook gevraagt hoe het met het onderhoud staat? De route ligt er namelijk wéér bagger bij!
Ich Heisse Super Fantastisch!

Scaluner

Bericht door Scaluner » di feb 14, 2006 10:56 pm

Het TUIG schreef:Witte On-One(kapot maar ik kon nog wel terug fietsen)
Witte On-one was volgens mij niet zo zeer kapot, lag een beetje aan de 'ik repareer mijn eigen fiets wel eventjes' mentaliteit. Volgende keer toch maar langs de LBS om je cranks aan te draaien :lol:

On-topic:
briljante idee die stickers, alleen zou ik graag zien dat alle binnengekomen geld weer uitgegeven wordt aan het parcours (bordjes, paadjes opknappen...).

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo feb 15, 2006 8:31 pm

routeonderhoud heb ik naar gevraagd en daar doen ze niet al te veel aan. Dit om er geen 'asfalt' baan van te maken. bordjes zouden ze wel vervangen/herplaatsen waar nodig. Ze kijken wel naar bepaalde objecten, maar wat objecten zijn vertelde het verhaal niet.

Ik kom niet regelmatig op de posbank en dit was dan ook de eerste keer dat ik co daar tegen kwam. Op de heuvelrug kom ik een Co vaker tegen. (een veel minder relaxte Co overigens)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo feb 15, 2006 8:52 pm

Jurriaan schreef: Ik kom niet regelmatig op de posbank en dit was dan ook de eerste keer dat ik co daar tegen kwam. Op de heuvelrug kom ik een Co vaker tegen. (een veel minder relaxte Co overigens)
Misschien val je teveel op, want ik ben nog nooit een boswachter tegengekomen op de heuvelrug (en dat is waarschijnlijk maar goed ook...)

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » wo feb 15, 2006 9:36 pm

ik ben in al die jaren dat ik hier nu kom (vanaf '91) denk ik in totaal 5 a 6 keer een bevoegd persoon (boswachter, opsporingsambtenaar, etc.) tegengekomen. Nooit een boete gehad, altijd netjes gebleven.

TBB

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do feb 16, 2006 1:27 pm

Jurriaan schreef: Dit om er geen 'asfalt' baan van te maken.
haha, nu lijkt het meer een spek gladde modderbaan bij Velp. Een gulden middenweg zou misschien uitkomst bieden.
Ich Heisse Super Fantastisch!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do feb 16, 2006 9:01 pm

Steelboy schreef:
Misschien val je teveel op, want ik ben nog nooit een boswachter tegengekomen op de heuvelrug (en dat is waarschijnlijk maar goed ook...)[/quote]
Ik ben in al die jaren, voor ik in rhenen ging wonen, dat ik op de heuvelrug fietst 2 boswachters tegen gekomen, op zondag op de wandelroute in het kaapsebos.(dan vraag je er om)

Sinds ik in rhenen woon kom ik co & co vaker tegen, 1 van de 2 Co'en alhier wordt speciaal door de landeigenaar van prattenburg betaald om mtb'ers en andere ongewenste gasten te weren.

(ik opvallen :| waarmee dan?) 8)

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr feb 17, 2006 2:02 pm

Jij hebt toch geen roze helm?? :P

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr feb 17, 2006 2:13 pm

Jurriaan heeft nogal een 'verheven' stem... ;)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za feb 18, 2006 2:01 pm

Yep, maar ik heb nog geen gespleten persoonlijkheid dus zoveel praat ik niet hardop in mij zelf. 8)

Kom ik toch vanochtend Co tegen op de heuvelrug, ik dacht nog dat heb ik weer buiten de route fietsend, maar Co had geen interesse in een praatje, zijn hond en Pick-up waren belangrijker, dus meer dan een halve groet zat er niet in.

Plaats reactie