Re:Draag je Bescherming of nie ?
Moderator:Beheerders
- Maartentje
Ik draag altijd een helm.
Ik vind het echt stom wanneer mensen zonder helm gaan biken. Ligt er natuurlijk wel aan wat je gaat doen. Wanneer ik met een snelheid van tegen de 40 km/h van een heling afvlieg, met aan weerszijde bomen, ben ik blij dat ik een helmpje opheb. Eigenlijk zou het gewoon verplicht moeten zijn, geen helm, geen vergoeding voor letsel door de verzekering.
Ik vind het echt stom wanneer mensen zonder helm gaan biken. Ligt er natuurlijk wel aan wat je gaat doen. Wanneer ik met een snelheid van tegen de 40 km/h van een heling afvlieg, met aan weerszijde bomen, ben ik blij dat ik een helmpje opheb. Eigenlijk zou het gewoon verplicht moeten zijn, geen helm, geen vergoeding voor letsel door de verzekering.
It's you, not the bike
Helm is voor mij ook een vast gegeven met biken. Afhankelijk van wat ik ga doen draag ik ook scheenbeschermers en elleboogbeschermers. In bikeparken sowieso ook nog een fullface en bodyprotector en grote (TSG) scheen+kniebeschermers. Handschoenen draag ik meestal ook, maar meer voor de kou dan om de bescherming.
Stuntpics met full gear vind ik overigens juist toffer om te zien dan zonder bescherming.
Stuntpics met full gear vind ik overigens juist toffer om te zien dan zonder bescherming.
-
-
k rijd altijd met bescherming... doe DH/freeride... heb vaak genoeg wat gebroken.
3 dagen geleden nog was k vergeten me clip van me fullfaced helm dicht te doen en ja.. k viel en me helm schoof mooi omhoog en toen was het kin VS boomstronk
en nu een kapot kinnetje
en eerlijk gezegt vind k een full faced helm en nog wat bescherming er heeel vet uitzien
mzzl
3 dagen geleden nog was k vergeten me clip van me fullfaced helm dicht te doen en ja.. k viel en me helm schoof mooi omhoog en toen was het kin VS boomstronk

en nu een kapot kinnetje
en eerlijk gezegt vind k een full faced helm en nog wat bescherming er heeel vet uitzien

mzzl
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
-
vind ik ook,
laatst zware crash gehad, hoek van me trapper tegen me scheenbeen aangeramt.
kan kan nu nog maar hele korte stukjes rennen, en kan practisch niet springen. ziekenhuis zegt dat t waarschijnlijk voor altijd zo blijft
heb daarna tog maar een paar scheenbeschermers aangeschaft.
en ik draag mijn helm natuurlijk altijd, ik wil niet dat mijn mooie gezichtje verpest word
laatst zware crash gehad, hoek van me trapper tegen me scheenbeen aangeramt.
kan kan nu nog maar hele korte stukjes rennen, en kan practisch niet springen. ziekenhuis zegt dat t waarschijnlijk voor altijd zo blijft

heb daarna tog maar een paar scheenbeschermers aangeschaft.
en ik draag mijn helm natuurlijk altijd, ik wil niet dat mijn mooie gezichtje verpest word

WOT da FUK ?!
-
- Contacteer:
Tja weer even van geleerd: http://www.pinkbike.com/video/11542/#top
Btw, met freeride meestal body scheen helm bril handschoenen.
met dirt handschoenen.
Btw, met freeride meestal body scheen helm bril handschoenen.
met dirt handschoenen.