Ophangen van fietsen (4st) aan de muur. Nu met foto!
Moderator:Beheerders
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Ik ga binnenkort verhuizen en moet dus mijn eigen sleutelhok (thuis) achterlaten. Nu wil ik in m'n studentenhuis twee beugels aan de muur maken waaraan ik de frames kan ophangen. De wielen zet ik eronder.
In totaal moeten er vier frames aan kunnen hangen. Zijn er bedrijven die zoiets verkopen? Kan ik het het beste zelf laten lassen en wat voor dikte van buizen moet ik dan aan denken?
Ik heb er zelf geen ervaring mee en wil graag wat ideeën en tips van andere hiervoor hebben.
Rinse
In totaal moeten er vier frames aan kunnen hangen. Zijn er bedrijven die zoiets verkopen? Kan ik het het beste zelf laten lassen en wat voor dikte van buizen moet ik dan aan denken?
Ik heb er zelf geen ervaring mee en wil graag wat ideeën en tips van andere hiervoor hebben.
Rinse
Laatst gewijzigd door Rinse Appelstroop op di jun 20, 2006 10:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Whoop Whoop!
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Ze komen in de gang te hangen, niet op mijn kamer. En drie fietsen van mij, en één van een huisgenoot. Die beugels, heb jij een adres/merk voor mij die dat spul verkoopt?Steelboy schreef:Frames of fietsen?
Frames gewoon een houten rek in elkaar timmeren en niet te moeilijk doen.
Complete fietsen: beugels in de muur draaien (compleet te koop)
Bij gebrek aan ruimte zou ik sowieso niet al je fietsen op je kamer zetten
Houten rek zie ik niet echt zitten eigenlijk omdat het vier frames zijn: 1 race, 1 xc en 2 4x. vermoed dus dat het niet echt gaat houden.
Rinse
Whoop Whoop!
Re: Ophangen van fietsen (4st) aan de muur. HOE?
Hij beschrijft t toch goed! Het gaat om 4 fietsen waarvan hij de frames op wil hangen en de wielen eronder op de grond wil zetten.Rinse Appelstroop schreef:Ik ga binnenkort verhuizen en moet dus mijn eigen sleutelhok (thuis) achterlaten. Nu wil ik in m'n studentenhuis twee beugels aan de muur maken waaraan ik de frames kan ophangen. De wielen zet ik eronder.
Rinse
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Duurt even, heb je ook wat:

Met wat isolatie schuim om de buizen voor de broodnodige bescherming van de fietsen
Nu met maar één fiets, aangezien de andere twee verbouwd/gerepareerd worden.
In de praktijk werkt het goed, ze hangen half boven de trap, maar door het lage gewicht van de frames e.d. is het makkelijk opt e hangen, niemand heeft er last van. En met drie frames er aan kan je er nog fatsoenlijk langs lopen.
Rinse

Met wat isolatie schuim om de buizen voor de broodnodige bescherming van de fietsen

Nu met maar één fiets, aangezien de andere twee verbouwd/gerepareerd worden.
In de praktijk werkt het goed, ze hangen half boven de trap, maar door het lage gewicht van de frames e.d. is het makkelijk opt e hangen, niemand heeft er last van. En met drie frames er aan kan je er nog fatsoenlijk langs lopen.
Rinse
Whoop Whoop!
-
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
- cyclopedia
-
- Contacteer:
Die IKEA-constructie ziet er eerlijk gezegd bij lange na niet zo degelijk uit als Rinse's systeem,weer een rede om weg te blijven bij die Zweedse
doe-het-zelf gigant die alles te pas en te onpas''design''noemt
Ik wil die IKEA-zooi trouwens nog wel eens zien als er een bombproof
downhillerke aan bungelt
Zeg nou eens eerlijk,bekijk die foto's nog eens goed.........dat ziet er toch echt wel prul uit ,die massaproductie
uit knakkebrod-land
goed voor een lichtgewicht reetfietsje,ok,maar meer zou ik er echt niet aan ophangen.
doe-het-zelf gigant die alles te pas en te onpas''design''noemt

Ik wil die IKEA-zooi trouwens nog wel eens zien als er een bombproof
downhillerke aan bungelt

uit knakkebrod-land

goed voor een lichtgewicht reetfietsje,ok,maar meer zou ik er echt niet aan ophangen.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
Het systeem van Rawoflex is ook super 
http://www.rawoflex.de/
Wel super trouwens het zelfgemaakte systeem, voor als de collectie echt uit de hand loopt :p enjoy it..
Cheers S.

http://www.rawoflex.de/
Wel super trouwens het zelfgemaakte systeem, voor als de collectie echt uit de hand loopt :p enjoy it..
Cheers S.
-
- Contacteer:
Bomber schreef:Het systeem van Rawoflex is ook super
.
dan blijf ik toch meer voorstander van steel,the real deal!!!!

plastic......mmmmm,maar ja da's natuurlijk persoonlijk,maar staal met beschermingsfoam ala rinse en compagnon........beste totnutoe i.m.o.
en lekker

THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
- cyclopedia