Nog een klein aantal dingen zoals een langere stuurpen (ik zit te denken aan een VRO stem maar ik weet het nog niet met die dingen...). Misschien dat ik de vork ga ruilen voor een Pike want deze fiets kan makkelijk nog een rondje XCen hebben door zijn gewicht en tandwielverhouding. Enige dat hem daarvoor tegenhoudt is de Z1 die wel iets te zwaar veert en zwaar is. (2,4 km). Met een Pike kan ik hem ook op 95 zetten en dat scheelt toch wat kracht denk ik.
Dit ding fietst echt goed en is echt heel gaaf! Het was de bedoeling om een vrij lichte HT op te bouwen die eigenlijk zowel het zware werk als nog redelijk licht spul aan zou kunnen. In dit frame kun je gewoon een 200mm Shiver DC steken (ja u leest het goed).
Ik heb geen excuus om geen street meer te oefenen met deze fiets!
Wielen zijn gejat van de Uzzi maar ik heb dan ook maar 2 wielsets voor 3 fietsen. Deze wielsets zijn uitwisselbaar omdat ze allen (Uzzi, M3 en Balfa):
1. Achter QR en voor 20mm hebben.
2. Met race cassette rijden
3. Dezelfde schijven hebben (160 a en 200 v)
Zelf vind ik dat wel handig want zo heb ik 2 goeie wielsets aan te schaffen in plaats van 3 mindere. Scheelt ook ruimte en met 3 fietsen tegelijk rij ik toch niet (tenzij ik veel mensen meeneem wat wel eens gebeurt trouwens

Setup Balfa Minuteman:
Frame: 2.7 kg maat S
(niet lager, enkel korter dan L (zijn enkel S en L))
Marzocchi Z1 FR met ETA (2,4 kg)
CK rasta
Hope Pro II naven op zilveren 721 velgen
QR/20mm
XT schijfremmen (160/200)
XT cranks
XT shifters
Dura Ace achterderailleur
LRP chainguide
TA bladen 28/38
Thomson zadelpen 410mm (jaja, op telescoopstand kan ik daarmee XCen!)
Fizik zadel
Azonic stuurpen en stuur
GT pedalen
Totaalgewicht ca. 14kg