Om wat tegenwicht te bieden voor die meters buis die op zijn gegaan in de frames van TBB en Rinse, hier een frame dat minsten 2x gebouwd kon worden uit de lengte buis die alleen al in dat frame van Rinse zit
Gisteren gearriveerd vanuit de Verenigde Staten van Amerika zelf. Als komplete fiets gekocht samen met een vriend daar ter plaatsen. Het ging hem om de DuraAce 7400 groep en mij om het frame en vork.
Ik geef doorgaans niet veel om 'oudere' racers, maar een Ritchey uit 1992 blijft gewoon tijdloos.
Dit is het model 'Road Logic'. Volledig lugloos gesoldeerd door Tom zelve en was het top model uit zijn racefietsen aanbod voor 1992 van maar liefst 2 modellen.
Opgetrokken uit Ritchey Logic buis (Logisch), wat feitelijk een speciaal getrokken versie is (kortere butt-lengten) van de Tange Prestige buizenset. Frame kenmerkt zich door de eenvoud en toch de details die vooral terug te zien zijn in een perfecte afwerking. Alle overgangen naar dropouts (op frame en vork) zijn erg netjes afgewerkt. Alle fillet naden zijn super afgewerkt en geven een zeer nette overgang tussen de buizen. Uiteraard de 'Fast Back' zadelpensluiter geintegreerd in de staande achtervork zoals bij alle Ritchey frames.
De huidige staat is niet echt geweldig. Ik bouw hem echter toch eerst op om eea goed te bekijken en om er zowiezo eerst eens mee te rijden. Hoe raar ook, ik heb nog nooit op een racer gefietst... Het hebben van vrienden op de juiste plaatsen bleek ook nu maar weer eens de uitkomst, aangezien een overkomplete set decals inmiddels ook al voorhanden zijn.
Uh voor zij die nog twijfelde; hier komen gewoon 'grote mensen wielen' in... 700c dus. Geen 650c die TBB zo graag prefereerd
'Fast Back' seatpost-cluster. Leuk stukje lug-snijden uit de hand. Als je twéé Road Logics naast elkaar zet, zul je zien dat ze in dit detail licht verschillen. Tom maakte de vormen in deze 'lug' met een handvijl en een goed paar ogen.
Vorkpoten en gesmeden kroon lopen perfect in elkaar over. Je ziet niet waar wat begint/eindigd.
Met vriendelijke groeten,