Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
downhillbiker
DH wheelchair racing
Bericht
door downhillbiker » do mei 18, 2006 8:58 am
Het bestaat al een tijdje,het is voor gehandicapten,maar je kunt het ook gewoon doen als je dat niet bent.Het lijkt mij best gaaf om dit doen in een

Dh wheelchair

-
Nami
Bericht
door Nami » do mei 18, 2006 9:04 am
bruut
-
Foxtrot - Berichten:54
Bericht
door Foxtrot » do mei 18, 2006 9:52 am
Vet. Zo'n ding hadden ze ook in de New World Disorder films als ik het goed heb.
-
Pieter en zijn V10
Bericht
door Pieter en zijn V10 » do mei 18, 2006 10:47 am
Dat heb je helemaal goed dat die in een nwd film zat.
Ik vind dat je gewoon op je bike moet gaan racen, Wat ik ook vind is dat het niet eerlijk is tegenover de gehandicapten. Als iemand hier in gaat zitten die nog met zijn beiden benen kan corrigeren heeft die zoveel voordeel ten opzichte van iemand die dat niet kan. Dus dan zijn de tijden van een gewoon iemand na wat oefening sneller dan die van een gehandicapt persoon...
Misschien zeur ik nu wat te veel maar zo denk ik er wel over...
-
goofy2 - Berichten:580
-
Contacteer:
Bericht
door goofy2 » do mei 18, 2006 11:41 am
Wat zou zijn ding wel niet kosten. Veel zullen zoiets waarschijnlijk niet eens kunnen betalen.
-
downhillbiker
Bericht
door downhillbiker » do mei 18, 2006 12:45 pm
ik denk heel duur,kijk maar eens naar de parts die erop zitten.Fox dempers,Hope remmen en nog andere spul.Ze worden ook wel Quad Cycles genoemd.heeft een beetje veel weg van een Quad
-
Pogo - Berichten:436
-
Contacteer:
Bericht
door Pogo » do mei 18, 2006 4:33 pm
Misschien is het wel zo dat wanneer er niet alleen lichamelijk gehandicapten in rijden dat er competitiie gereden kan worden. Het kan zijn dat ze dat al doen hoor maar is mij niet bekend maar dan is het voor die gasten misschien wel leuker dan alleen recreatief te rijden...
Never Grow Up
-
downhillbiker
Bericht
door downhillbiker » do mei 18, 2006 10:26 pm
Heb wel eens filmpjes gezien van dat soort wedstrijden,zag er wel heel vet uit

-
dubbelop
-
Contacteer:
Bericht
door dubbelop » zo mei 21, 2006 8:46 pm
Pieter en zijn V10 schreef:Dat heb je helemaal goed dat die in een nwd film zat.
Ik vind dat je gewoon op je bike moet gaan racen, Wat ik ook vind is dat het niet eerlijk is tegenover de gehandicapten. Als iemand hier in gaat zitten die nog met zijn beiden benen kan corrigeren heeft die zoveel voordeel ten opzichte van iemand die dat niet kan. Dus dan zijn de tijden van een gewoon iemand na wat oefening sneller dan die van een gehandicapt persoon...
Misschien zeur ik nu wat te veel maar zo denk ik er wel over...
Ik weet niet of je zeurt, maar weet wel dat wij er een paar jaar geleden op de tandem finaal af gereden werden door een handbiker ......... Dat ging zo gruwelijk hard, onvoorstelbaar! Nou zijn wij ook geen erg snelle fietsers, maar dit verschil was wel errug fors. En nee, er zaten geen accu's op die handbike

-
dubbelop
-
Contacteer:
Bericht
door dubbelop » zo mei 21, 2006 8:49 pm
Pogo schreef:Misschien is het wel zo dat wanneer er niet alleen lichamelijk gehandicapten in rijden dat er competitiie gereden kan worden. Het kan zijn dat ze dat al doen hoor maar is mij niet bekend maar dan is het voor die gasten misschien wel leuker dan alleen recreatief te rijden...
Emmmm ..... uit je woorden begrijp ik dat je alleen competitie kan rijden als er ook valide sporters mee gaan doen? Zou je bijna denken dat je nog nooit de Paralympics hebt gezien ......
Vermoedelijk wordt er allang met die DH-wheelchairs competitie gereden. Misschien zou je het zelfs om moeten draaien: valide mensen mogen lekker niet meedoen, maar mogen alleen maar toekijken

-
cHoc
Bericht
door cHoc » zo mei 21, 2006 10:11 pm
downhillbiker schreef:ik denk heel duur,kijk maar eens naar de parts die erop zitten.Fox dempers,Hope remmen en nog andere spul.Ze worden ook wel Quad Cycles genoemd.heeft een beetje veel weg van een Quad
Dat is niet het enigste wat het zo duur maakt, maar eerder de aantallen.
Je hebt dan wel geen voorvork, maar wel 3 of 4 dempers, vaak op elk wiel schijfremmen.
En niet te vergeten de complete carosserie, die is ook erg duur, die word volledig handgebouwd en daar zijn standaard geen lasmallen voor.
shoot me again, I ain't dead yet
-
downhillbiker
Bericht
door downhillbiker » ma mei 22, 2006 6:23 am
Ik heb eventjes gecheckt wat de prijs is van de spyder en die is gruwelijk duur,ze worden verkocht vanaf 6000 dollar per stuk