Todtnau

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

XXL
Todtnau

Bericht door XXL » zo mei 21, 2006 9:13 am

Is er iemand dit seizoen in T geweest?
Ik had via via gehoort dat de liftpassen super duur zijn geworden. Dat het nu werkt met rittenkaart.
Weet iemand hier meer over prijzen? Op site staan geen prijzen meer op enkel iets van die rittenkaart

Don

Bericht door Don » zo mei 21, 2006 3:14 pm

hmm t was al aardig duur daar... 25 euro voor n dagpas. Zou zonde zijn als ie nog duurder is geworden en de lift niet sneller gaat. Desondnaks zal het mij niet weerhouden naar T te gaan.

Luc

Bericht door Luc » zo mei 21, 2006 5:25 pm

Prijzen staan op het forum, is het een hele lange thread over:

5 ritten 22,00€
10 ritten 35,00€
20 ritten 65,00€

Weet eri iemand of de weg naar boven vrij toegankelijk is? Dan kan je zelf een shuttle organiseren. Zo kan je de uitbater van de lift boycotten zonder dat Felix er onder lijdt.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Don

Bericht door Don » zo mei 21, 2006 6:42 pm

WAAAAT!!!

das echt shandalig veel!

jojo

Bericht door jojo » zo mei 21, 2006 7:08 pm

das wel afschuwelijk duur!!!!

voor 60 euro kun je 6 dagen in portes du soleil rijden........
keybone collector!!!

schnitzer

Bericht door schnitzer » zo mei 21, 2006 7:47 pm

vetzakken zijn het, wij de bikers hebben jarenlang geld uitgegeven
dat ze een nieuwe lift kunnen bouwen en dan nu dit :evil:

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » zo mei 21, 2006 8:21 pm

Niet normaal,dit vindt ik echt niet kunnen,65 eurie voor 20 ritten ga toch weg.Dat is net zo het zelfde op de kermis daar betaal je net zo veel voor een paar ritten terwijl net zo vaak kan in pretpark,maar dan gratis.Ik vindt dat ze die prijzen moeten verlagen zodat het betaalbaar blijft.Dit is gewoon triest :x :cry:

cHoc

Bericht door cHoc » zo mei 21, 2006 10:15 pm

Luc schreef:Prijzen staan op het forum, is het een hele lange thread over:

5 ritten 22,00€
10 ritten 35,00€
20 ritten 65,00€

Weet eri iemand of de weg naar boven vrij toegankelijk is? Dan kan je zelf een shuttle organiseren. Zo kan je de uitbater van de lift boycotten zonder dat Felix er onder lijdt.
Daar is zeker wel een weg naar boven waardoor je kan shuttelen, geen probleem.
Bij die grote parkeerplaats waar we meestal de auto neerzetten en dan dat korte stukje naar de lift lopen,
daar kun je verder doorrijden en dan naar boven rijden, die weg staat ook aan gegeven als de fireroad baan.
shoot me again, I ain't dead yet

Rodger

Bericht door Rodger » ma mei 22, 2006 7:38 am

Je moet het wel even weten, hoe je moet rijden want je komt een paar
splitsingen tegen. Makkelijkste is even van boven naar beneden rijden
met de fiets over de boswegen om te kijken hoe je precies kan rijden.
Kost je dan wel een enkeltje naar boven met de lift, barre mannen fietsen
het natuurlijk.

Thread op mtb-news:
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=217553

Ondanks de hoge prijzen probeer ik dit seizoen toch nog een keer naar T. te gaan.

@ Luc: hoe wil je Felix dan precies steunen?

XXL

Bericht door XXL » ma mei 22, 2006 9:07 am

wij dachten met een aantal kameraden te mailen naar kona...het is ten slotte een kona groove approved bikepark.
Ik denk dat kona meer macht heeft dan enkele belgen en nederlanders die zelf een shuttle organiseren.
Wat denken jullie ervan als we dat eens massaal beginnen doen of een petitie blad opmaken of iets dergelijks en naar kona doorsturen?

Die nieuwe eigenaar van de lift wou in het begin helemaal geen bikers meer toelaten omdat hij daar niet genoeg aan verdiende. Het was dan ook zijn eis als er een nieuwe lift kwam dat die dwaze roddelbaan er kwam.

pie

Bericht door pie » ma mei 22, 2006 9:32 am

waar moet ik die petitie tekenen...

Luc

Bericht door Luc » ma mei 22, 2006 9:44 am

Ik vrees dat er zeer weinig tot niets aan te doen valt. Uit de gesprekken die ik vroeger al gehad heb met Felix over de uitbater van de lift, bleek duidelijk dat die man daar in de regio gewoonweg oppermachtig is.

@ Choc: dat er daar een weg naar boven is weet ik ook wel, ik vraag me alleen maar af of het een gewone openbare weg is waar iedereen zomaar mag rijden. Als dat niet het geval is, kan je best niet aan een shuttle beginnen of je hebt binnen de kortste keren te maken met de politie. En ze lachen er daar niet mee.

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma mei 22, 2006 9:48 am

Nou, door zulke prijzen te hanteren ga je vast veel meer geld binnenhalen... :|

Jass
Contacteer:

Bericht door Jass » ma mei 22, 2006 12:18 pm

N I E L S schreef:Nou, door zulke prijzen te hanteren ga je vast veel meer geld binnenhalen... :|
Ja, van al die sommerrodel toeristen ;) :cry:

Mudfreak

Bericht door Mudfreak » ma mei 22, 2006 3:10 pm

N I E L S schreef:Nou, door zulke prijzen te hanteren ga je vast veel meer geld binnenhalen... :|
Met deze bedragen heeft 'ie maar een paar sukkels per dag nodig om zijn target te halen. Kan die om 2 uur 's middags al naar de kneippe.

Rodger

Bericht door Rodger » ma mei 22, 2006 3:15 pm

Inderdaad, hij krijgt zat geld binnen zonder de bikers dus waarom zal hij
het aantrekkelijk maken?

XXL

Bericht door XXL » ma mei 22, 2006 3:59 pm

maar wat ik van mtb-news begrepen heb is dat de mensen voor de roddelbaan voor 1 rit minder betalen dan wij dh'ers voor 1 rit betalen...
Vind ik ergens wel schandalig! Die slee moet evengoed naar boven als dat de fiets mee naar boven moet...dus zou op zijn minst de prijs voor 1 rit gelijk moeten zijn!

Luc

Bericht door Luc » ma mei 22, 2006 4:40 pm

Voor mij kadert dit een een reeds jarenlange durende hetze tegen bikers in Todtnau. Nogal wat inwoners zien ze niet graag komen en halen daarom de meest belachelijke dingen uit. Neem nu het stukje veldweg van +/- 20-25m. net voor je naar de garage rijdt (nu vlak voor het einde van het nieuwe parcours). Dat is officieel privé eigendom van de bewoner van het huis net eronder. Ik weet van Felix dat die man hemel en aarde bewogen heeft om zijn eigendomsrecht te laten gelden en passage van bikers daar te verbieden. Kan je weinig of niks tegen inbrengen, het is tenslotte die man z'n privé eigendom ...

cHoc

Bericht door cHoc » ma mei 22, 2006 8:32 pm

Luc schreef:Ik vrees dat er zeer weinig tot niets aan te doen valt. Uit de gesprekken die ik vroeger al gehad heb met Felix over de uitbater van de lift, bleek duidelijk dat die man daar in de regio gewoonweg oppermachtig is.

@ Choc: dat er daar een weg naar boven is weet ik ook wel, ik vraag me alleen maar af of het een gewone openbare weg is waar iedereen zomaar mag rijden. Als dat niet het geval is, kan je best niet aan een shuttle beginnen of je hebt binnen de kortste keren te maken met de politie. En ze lachen er daar niet mee.
Jazeker mag je die naar boven rijden met de auto, die weg word ook gebruikt door de eigenaar en gezin van het restaurant, en slaapgelegenheid, even boven bij de lift.
XXL schreef:wij dachten met een aantal kameraden te mailen naar kona...het is ten slotte een kona groove approved bikepark.
Ik denk dat kona meer macht heeft dan enkele belgen en nederlanders die zelf een shuttle organiseren.
Wat denken jullie ervan als we dat eens massaal beginnen doen of een petitie blad opmaken of iets dergelijks en naar kona doorsturen?

Die nieuwe eigenaar van de lift wou in het begin helemaal geen bikers meer toelaten omdat hij daar niet genoeg aan verdiende. Het was dan ook zijn eis als er een nieuwe lift kwam dat die dwaze roddelbaan er kwam.
Je kan het proberen, maar als die lift niet bij het park hoort, net als voorheen, denk ik dat Kona er ook weinig mee kan, Kona kan moeilijk dreigen dat ze weggaan, dat zal die kerel een rotzorg zijn....

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » ma mei 22, 2006 8:47 pm

maar als die weg inderdaad gebruikt kan worden lijkt het mij wel een optie dat Felix een soort permanente shuttledienst zou kunnen organiseren, ik denk als die eigenaar van de lift bikers ziet verdwijnen uit zijn lift zijn prijzen snel zal verlagen want zij zijn toch een deel van zijn inkomsten :argue:

cHoc

Bericht door cHoc » di mei 23, 2006 7:33 am

Ik denk niet dat Felix dat zal gaan doen, ik denk dat Felix, hem een beetje kennende, zich hierin afzijdig zal houden om toch wat vrede te bewaren.
Niet dat Felix het niet zou willen doen.....

suri

Bericht door suri » di mei 23, 2006 8:30 am

Gewoon betalen en s'avonds een biertje minder drinken of er wegblijven.

Als iedereen met shuttles en dergelijk gaat beginnen wordt het een chaos en is het snel afgelopen met de permanente strecke. Felix zal dit zeker niet cool vinden. Hij is nog altijd van de lift en dus ook van de uitbater afhankelijk.

Gelukkig hebben we altijd nog bad wildbad.

DESL

Bericht door DESL » wo mei 24, 2006 5:12 pm

Wel erg jammer allemaal dat het zo moet gaan, maar ik denk idd. zoals Luc al zei (en suri) dat een shuttle geen optie is want dan krijg je er straks file vorming en wat al nog niet meer gerotzooi naar boven en beneden.
En het is idd. ook een fireroad dus daar zal de plaatselijke brandweer (en dus de uitbater v.d. lift en rodel) niet blij mee zijn als zij in geval van nood omhoog moeten en niet kunnen door de shuttelaars.

Blijf dus weinig anders over dan gewoon lappen en voor zo min mogelijk overlast zorgen in 't dorp zodat we lekker kunnen blijven biken in T.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Plons

Bericht door Plons » wo mei 24, 2006 6:07 pm

hoog tijd dat het misdaadkartel eens langs gaat zo te horen....

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » wo mei 24, 2006 8:57 pm

waar hebben we het over
fietsen van 5000 euro
kleding nog eens 1000
setje remblokken in een weeknd 60 euro
setje banden in een weekend 150 euro
zuipen als ketters
100 euro wiet erdoorheen

maar voor 4 dagen 2 kaarten kopen dat kan er niet vanaf

wereld op zijn kop

is dat een probleem ? nee, dan ga je lekker shuttelen..............

E

Plaats reactie