Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.
Moderator:Beheerders
-
Easy - Berichten:2
Bericht
door Easy » do mar 30, 2006 5:31 pm
Je weet niet wat je wil en wil van alles wat?
Conclusie koop een leuke dirtbike, 9speed, leuke verende vork, schijf remmen voor en achter, bashguard erop (ander sloop je de zooi direct als je street of trial gaat rijden)
Koop een goede bike, niet te goedkoop dus. Maar ook niet een duur top of the line model en zelf samenstellen is ook onvoordelig.
Op zo'n fiets kun je het allemaal doen, hij zal wel prima uitblinken in street/dirt en het minst geschikt zijn voor XC. Maar rijdt er gewoon een tijdje op en doe waar je zin in hebt. Als je dan een fiets wil die specifieker voor 1 doel geschikt is kun je die altijd nog kopen van de ongeveer 2000e die je overhoud.
Je kan beter eerst wat uit proberen dan direct 3000e in een fiets gaan steken die je vervolgens nooit meer gebruikt.
Succes met het maken van een beslissing (zeker met al dat onzin advies)
-
Sven
Bericht
door Sven » di mei 30, 2006 10:41 pm
Mod-Edit!
@ All: houd het eens on-topic, in plaats te zijveren over het wel niet functioneren van andere forumleden.
@Topicstarter: "reageer maar raak" wordt hier NIET op prijs gesteld. Of je geeft gericht aan wat je wil, of je gebruikt de zoekfunctie. Hier zijn 345128 topics over, en ja, ook jouw optie zal er helemaal extragratis tussenstaan. Doe wat moeite man... Is toch niet moeilijk? Het topic is nu nog open, doe je best om er wat van te maken of hij wordt gelocked!
@Bikerboi, Nami & vooral Downhillbiker in dit topic: lees v*rd*mme eens de policy door en ga eens normaal posten, ontopic, duidelijk en ook enigszins toevoegend. Dit is echt belachelijk wat ik allemaal hier tegen ben gekomen. Serieus waanzin.
Het hele topic is gecleaned. Als het weer fout loopt, dan wordt ie gelocked.
Problemen: PM me maar voor uitleg.
-
enpro - Berichten:349
-
Contacteer:
Bericht
door enpro » do jun 01, 2006 12:29 pm
Ben je er intussen al achter wat je het liefst doet van die 3 disciplines?
Kijk het probleem is gewoon een street bike is zwaar dus bijna onmogelijk om fatsoenlijk mee te trailen . En in het bos ben je na een paar km helemaal kapot met 16 kilo aan fiets. En met een trail/xc bike gaan streeten lukt je mischien een paar maanden voordat alles uitelkaar valt . Maar jah dit is allemaal oud nieuws maar dit is denk ik het beste advies wat ik je geven . Kies 1 van die 3 disciplines en bouw daar je bike naar.
Je hebt mensen en je hebt potloden........
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » do jun 01, 2006 2:34 pm
2 bikes:
trial/street:
of gewoon zelf een bike opbouwen: giant stp frame, pike vorkje, hydro schijfremmen, dikke achtervelg tegen snakebites, versnellingen (liefst 18> 2 voor 9 achter), bashring enzov
jeff lenoski style dus
xc:
weet ik weinig van, dus daar kan ik niet mee helpen
-
Niesink - Berichten:52
Bericht
door Niesink » vr jun 02, 2006 10:55 pm
Single speed en dan gear 30/12 ofzo
Kort stalen frame
Ik zou voor 24inch gaan maar dat moet je natuurlijk zelf weten
-
Bro
Bericht
door Bro » wo jun 07, 2006 9:41 am
Ik heb vroeger een oude Planet-X Jackflash gehad, dat frame was perfect voor die dingen die jij nu opnoemt.
Het frame had een lange bovenbuis, daardoor trialde hij lekker en ik hoefde mn zadel maar omhoog te zetten en het was een xc fiets.
Voor street was het frame ook lekker, wat aan de lange kant maar zeker goed voor t simpele speelwerk!
Dus ik zou zeggen, zoek een oude jackflash of iets wat er op lijkt en bouw het op met semi-lichte maar sterke onderdelen, een sterk xc vorkje met weinig veerweg en een hs33 rem achter.
Deze maten wil je ongeveer hebben in het frame:
Bovenbuis: rond de 560mm
Chainstay: 400-420
Zitbuis: rond de 400
Succes dr mee!
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » wo jun 07, 2006 2:29 pm
@tom: laat anders ff je plannen zien, dan kunnen we daar miss over oordelen