Boswachter naait mountainbiker na 2 maanden
Moderator:Beheerders
Zoals als ik hier al schreef moest ik van de boswachter naar het politiebureau in Rhenen om mijn legitimatiebewijs te laten zien.
Daarmee was de kous af dacht ik.
Wat schets dan ook mijn verbasing wanneer ik vanochtend een brief van het CJIB in de bus heb liggen.
50 euro boete omdat ik mee niet aan de regels hield. De boswachter had toen al verteld dat ik 2 keer in overtreding was:
1 ik liep door het bos buiten het pad (met de mtb aan de hand, de kortste weg in dat geval)
2 ik had geen ID bewijs bij mij.
Opvallend is dat er in de brief geen melding wordt gedaan hoe bezwaar te maken (update: op de site van het cjib staat dat je bezwaar maakt door de transactie niet tebetalen). Van mij mag de rechter oordelen of de boswachter het wel bij het rechte eind heeft.
Daarmee was de kous af dacht ik.
Wat schets dan ook mijn verbasing wanneer ik vanochtend een brief van het CJIB in de bus heb liggen.
50 euro boete omdat ik mee niet aan de regels hield. De boswachter had toen al verteld dat ik 2 keer in overtreding was:
1 ik liep door het bos buiten het pad (met de mtb aan de hand, de kortste weg in dat geval)
2 ik had geen ID bewijs bij mij.
Opvallend is dat er in de brief geen melding wordt gedaan hoe bezwaar te maken (update: op de site van het cjib staat dat je bezwaar maakt door de transactie niet tebetalen). Van mij mag de rechter oordelen of de boswachter het wel bij het rechte eind heeft.
Das zeker een mooie naai streek van Co, les geleerd zeker nu, voortaan tegen iedere Co zeggen dat je Jan Jop heet en geen ID bij je hebt en je jezelf zeer zeker gaat melden op het bureau en mooi
met de noorder zon gaan 

Laatst gewijzigd door DESL op za jun 03, 2006 6:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
Hahaha ik ben vroeger ook een keer door een bos/parkwachter in een dikke 4x4 achterna gezeten. ik was toen nog een jaar of 10 dus ik kreeg alleen een waarschuwing, maar tog blijft het oneerlijk . Hij mag wel met zn rangerover overal door heen crossen en wij mogen niet met onze mileuvriendelijke mtbs in een park komen waar 1 x per dag een keer iemand een rondje in loopt.
Je hebt mensen en je hebt potloden........
- didadunlop
Dat is omdat het zijn functie is. Dus helemaal niet oneerlijk, had je maar boswachter moeten worden. Dan snap je misschien ook beter wat die mensen moeten doen en dat ze daar idd vaak een 4x4 voor nodig hebben.Hij mag wel met zn rangerover overal door heen crossen en wij mogen niet met onze mileuvriendelijke mtbs in een park komen waar 1 x per dag een keer iemand een rondje in loopt.
En hoezo genaaid? Je had je ID niet bij je. Dat is een overtreding. Ik ben het niet eens met die wet maar het is wel strafbaar. En dat het twee maanden duurt is niet zo vreemd. Ik heb eens een parkeerbon pas na drie maanden gekregen.
Re: Boswachter naait mountainbiker na 2 maanden
Is dat daar verboden , het lopen , al dan niet , met een fiets aan de hand !!Jurriaan schreef: 1 ik liep door het bos buiten het pad (met de mtb aan de hand, de kortste weg in dat geval)
Zo niet , dan heb je dus een gegronde reden om in beroep te gaan .
Ze moeten namelijk dan de boete van het niet bij hebben van je ID annuleren.

Re: Boswachter naait mountainbiker na 2 maanden
In de meeste gebieden mag je niet buiten de paden fietsen/wandelen.WhoCares schreef:Is dat daar verboden , het lopen , al dan niet , met een fiets aan de hand !!Jurriaan schreef: 1 ik liep door het bos buiten het pad (met de mtb aan de hand, de kortste weg in dat geval)
Zo niet , dan heb je dus een gegronde reden om in beroep te gaan .
Ze moeten namelijk dan de boete van het niet bij hebben van je ID annuleren.
die CO
Kijk de bordjes er maar op na.
(maar sommigen horen zichzelf liever dan dat ze naar anderen luisteren of iets lezen)
Pino, het was mij bekend dat ik daar niet mocht wandelen. En dat dat dan 50 euro kost oke. Ik had speciaal het bord als eens aandachtig gelezen wat bij de ingang van Prattenburg staat, juist omdat er 'zoveel' te doen is over Praatenburg.
Waar ik niet over uit kan is dat ie mee enkel een bon gaf voor het niet bij mij hebben van mijn ID en niet zegt dat er nog een transactie volgt voor het buiten het pad lopen. Hij deed het daar duidelijk om.
Waar ik niet over uit kan is dat ie mee enkel een bon gaf voor het niet bij mij hebben van mijn ID en niet zegt dat er nog een transactie volgt voor het buiten het pad lopen. Hij deed het daar duidelijk om.
Dat is ergens wel raar maar ja, zodra mensen in functie zijn mogen ze opeens rare dingen doen, zoals te hard rijden zonder signalen, met een 4x4 door natuurgebied rijden en dat soort dingen.didadunlop schreef:Dat is omdat het zijn functie is. Dus helemaal niet oneerlijk, had je maar boswachter moeten worden. Dan snap je misschien ook beter wat die mensen moeten doen en dat ze daar idd vaak een 4x4 voor nodig hebben.Hij mag wel met zn rangerover overal door heen crossen en wij mogen niet met onze mileuvriendelijke mtbs in een park komen waar 1 x per dag een keer iemand een rondje in loopt.
En hoezo genaaid? Je had je ID niet bij je. Dat is een overtreding. Ik ben het niet eens met die wet maar het is wel strafbaar.

Je moet je ID bij je hebben idd. Ik verdom het. Ik betaal nog liever een boete dan dat ik als hardwerkende/belastingbetalende Nederlander in mijn eigen land m'n paspoort bij me heb.
De klim was de afdaling waard
-
Wat is nou het bezwaar tegen het bijhebben van een ID-Kaart ter grootte van je bankpas , maar je doet maar wat je niet laten kan , je spekt daarmee de staatskas meer dan met het kopen van een ID-kaart.XTC840 schreef: Je moet je ID bij je hebben idd. Ik verdom het. Ik betaal nog liever een boete dan dat ik als hardwerkende/belastingbetalende Nederlander in mijn eigen land m'n paspoort bij me heb.

En het is handig voor de vinders van de bijbehorende stoffelijke resten om ze (de stofflijke resten) terug te brengen naar de verwanten.WhoCares schreef:Wat is nou het bezwaar tegen het bijhebben van een ID-Kaart ter grootte van je bankpas , maar je doet maar wat je niet laten kan , je spekt daarmee de staatskas meer dan met het kopen van een ID-kaart.XTC840 schreef: Je moet je ID bij je hebben idd. Ik verdom het. Ik betaal nog liever een boete dan dat ik als hardwerkende/belastingbetalende Nederlander in mijn eigen land m'n paspoort bij me heb.
Daarom heb ik mijn NAW enmedische gegevens in mijn helm staan.Pino schreef:En het is handig voor de vinders van de bijbehorende stoffelijke resten om ze (de stofflijke resten) terug te brengen naar de verwanten.WhoCares schreef:Wat is nou het bezwaar tegen het bijhebben van een ID-Kaart ter grootte van je bankpas , maar je doet maar wat je niet laten kan , je spekt daarmee de staatskas meer dan met het kopen van een ID-kaart.XTC840 schreef: Je moet je ID bij je hebben idd. Ik verdom het. Ik betaal nog liever een boete dan dat ik als hardwerkende/belastingbetalende Nederlander in mijn eigen land m'n paspoort bij me heb.
Het komt erop neer dat ik baal van de id-plicht. Ik vind het een regelrechte belediging naar de eerlijke-hardwerkende Nederlander.
De klim was de afdaling waard
ausweis bitte.wannes schreef:No offense dat jij dat niet wil doen hoor , maar in belgie (ik dus ook) maakt niemand hier een probleem van. Wat is de geschiedenis erachter dat jij (en nog vele Nederlanders ) die niet willen doen?
Grtz,
wannes
Nee gelul, ik heb geen idee waarom veel nederlanders dit niet willen doen.
het past niet bij de vrijheid van de nederlander. (?)
-
Nederlanders zijn gefrustreerde Duitsers en zetten zich graag af tegen alles dat met Duitsland te maken heeft (onder meer "ausweis") .Old Manitou schreef:en nu in het algemeen nederlands.Pino schreef:Een soortgelijk minderwaardigheidscomplex als na de finale van 1974 is hier debet aan.
Men wil zich graag onderscheiden van de grote broer waarvan men uiteindelijk maar een beetje een autonome provincie is met het strand.
met verstaanbare zinnen.
Ze hebben het rare idee dat ze in de oorlog allemaal correct waren.
Meelopers zijn het !
(in algemene zin gesteld)
Ten behoeve van onze Belgische kijkertjes: in 1974 verloor het superieur geachte Nederlandse voetbalelftal van aartsrivaal West-Duitsland in de finale van het Wereldkamioenschap voetbal.
Het Nederlandse elftal voetbalde goed tot de 5de minuut in die finale.
Sindsdien heeft de kwaliteit niet meer in de schaduw kunnen staan van de hoogmoed die het oranje elftal omgeeft. Het ziet er niet naar uit dat het ooit goed komt.
Pino (die in 1974 de finale intens beleefd heeft)
Ze hadden niet eens daar mogen zijn !! Dit omdat de scheidsrechter een Belgische goal in de kwalificatie wegens buitenspel afkeurde , terwijl dit niet het geval was. Wie weet had Belgie wel de Finale gewonnen.Pino schreef:
Ten behoeve van onze Belgische kijkertjes: in 1974 verloor het superieur geachte Nederlandse voetbalelftal van aartsrivaal West-Duitsland in de finale van het Wereldkamioenschap voetbal.
Het Nederlandse elftal voetbalde goed tot de 5de minuut in die finale.

-