Boswachter naait mountainbiker na 2 maanden

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Jurriaan
Boswachter naait mountainbiker na 2 maanden

Bericht door Jurriaan » za jun 03, 2006 5:24 pm

Zoals als ik hier al schreef moest ik van de boswachter naar het politiebureau in Rhenen om mijn legitimatiebewijs te laten zien.
Daarmee was de kous af dacht ik.

Wat schets dan ook mijn verbasing wanneer ik vanochtend een brief van het CJIB in de bus heb liggen.
50 euro boete omdat ik mee niet aan de regels hield. De boswachter had toen al verteld dat ik 2 keer in overtreding was:
1 ik liep door het bos buiten het pad (met de mtb aan de hand, de kortste weg in dat geval)
2 ik had geen ID bewijs bij mij.

Opvallend is dat er in de brief geen melding wordt gedaan hoe bezwaar te maken (update: op de site van het cjib staat dat je bezwaar maakt door de transactie niet tebetalen). Van mij mag de rechter oordelen of de boswachter het wel bij het rechte eind heeft.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za jun 03, 2006 5:53 pm

Sorry,ik moest lachen! :oops:
Dat noem je nou echt dikke pech!
Hou je ons op de hoogte over de gang van zaken?

Succes!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » za jun 03, 2006 5:55 pm

Denk je ook netjes te zijn door keurig je ID kaart te laten zien de andere dag, noteren die eikels de gegevens ervan en sturen een acceptgiro!!
Had nou maar niet naar het buro gegaan denk je waarschijnlijk nu.
Tering wat een naaistreek ja!!

Succes met wat je ook gaat doen.
Never Grow Up

Liwald

Bericht door Liwald » za jun 03, 2006 6:11 pm

ik ken wel een paar kale manne van de sportschool :lol: :lol: :lol:

DESL

Bericht door DESL » za jun 03, 2006 6:25 pm

Das zeker een mooie naai streek van Co, les geleerd zeker nu, voortaan tegen iedere Co zeggen dat je Jan Jop heet en geen ID bij je hebt en je jezelf zeer zeker gaat melden op het bureau en mooi :bicycle: met de noorder zon gaan :evil:
Laatst gewijzigd door DESL op za jun 03, 2006 6:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za jun 03, 2006 6:32 pm

Ja, lekker is dat. Waarschijnlijk kun je ook weinig beginnen met een rechtzaak. Jammer en inderdaad; het is een Naaistreek.
Ich Heisse Super Fantastisch!

enpro
Contacteer:

Bericht door enpro » za jun 03, 2006 7:30 pm

Hahaha ik ben vroeger ook een keer door een bos/parkwachter in een dikke 4x4 achterna gezeten. ik was toen nog een jaar of 10 dus ik kreeg alleen een waarschuwing, maar tog blijft het oneerlijk . Hij mag wel met zn rangerover overal door heen crossen en wij mogen niet met onze mileuvriendelijke mtbs in een park komen waar 1 x per dag een keer iemand een rondje in loopt.
Je hebt mensen en je hebt potloden........

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo jun 04, 2006 12:16 am

Hij mag wel met zn rangerover overal door heen crossen en wij mogen niet met onze mileuvriendelijke mtbs in een park komen waar 1 x per dag een keer iemand een rondje in loopt.
Dat is omdat het zijn functie is. Dus helemaal niet oneerlijk, had je maar boswachter moeten worden. Dan snap je misschien ook beter wat die mensen moeten doen en dat ze daar idd vaak een 4x4 voor nodig hebben.

En hoezo genaaid? Je had je ID niet bij je. Dat is een overtreding. Ik ben het niet eens met die wet maar het is wel strafbaar. En dat het twee maanden duurt is niet zo vreemd. Ik heb eens een parkeerbon pas na drie maanden gekregen.

WhoCares

Re: Boswachter naait mountainbiker na 2 maanden

Bericht door WhoCares » zo jun 04, 2006 6:03 am

Jurriaan schreef: 1 ik liep door het bos buiten het pad (met de mtb aan de hand, de kortste weg in dat geval)
Is dat daar verboden , het lopen , al dan niet , met een fiets aan de hand !!

Zo niet , dan heb je dus een gegronde reden om in beroep te gaan .

Ze moeten namelijk dan de boete van het niet bij hebben van je ID annuleren.

:ban: die CO :evil:

Pino

Re: Boswachter naait mountainbiker na 2 maanden

Bericht door Pino » zo jun 04, 2006 8:14 am

WhoCares schreef:
Jurriaan schreef: 1 ik liep door het bos buiten het pad (met de mtb aan de hand, de kortste weg in dat geval)
Is dat daar verboden , het lopen , al dan niet , met een fiets aan de hand !!

Zo niet , dan heb je dus een gegronde reden om in beroep te gaan .

Ze moeten namelijk dan de boete van het niet bij hebben van je ID annuleren.

:ban: die CO :evil:
In de meeste gebieden mag je niet buiten de paden fietsen/wandelen.
Kijk de bordjes er maar op na.
(maar sommigen horen zichzelf liever dan dat ze naar anderen luisteren of iets lezen)

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » zo jun 04, 2006 10:21 am

En Jurriaan is altijd prima te horen :lol: :D
Soms beetje te laat......jah RECHTS....en dan iedereen rechtdoor glijden :)

Maar is iig wel een kut actie, maar valt denk ik weinig tegen te doen.

Mocht je er iets tegen doen Jur laat het ons weten.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo jun 04, 2006 1:46 pm

Pino, het was mij bekend dat ik daar niet mocht wandelen. En dat dat dan 50 euro kost oke. Ik had speciaal het bord als eens aandachtig gelezen wat bij de ingang van Prattenburg staat, juist omdat er 'zoveel' te doen is over Praatenburg.

Waar ik niet over uit kan is dat ie mee enkel een bon gaf voor het niet bij mij hebben van mijn ID en niet zegt dat er nog een transactie volgt voor het buiten het pad lopen. Hij deed het daar duidelijk om.

XTC840

Bericht door XTC840 » ma jun 12, 2006 11:50 am

didadunlop schreef:
Hij mag wel met zn rangerover overal door heen crossen en wij mogen niet met onze mileuvriendelijke mtbs in een park komen waar 1 x per dag een keer iemand een rondje in loopt.
Dat is omdat het zijn functie is. Dus helemaal niet oneerlijk, had je maar boswachter moeten worden. Dan snap je misschien ook beter wat die mensen moeten doen en dat ze daar idd vaak een 4x4 voor nodig hebben.

En hoezo genaaid? Je had je ID niet bij je. Dat is een overtreding. Ik ben het niet eens met die wet maar het is wel strafbaar.
Dat is ergens wel raar maar ja, zodra mensen in functie zijn mogen ze opeens rare dingen doen, zoals te hard rijden zonder signalen, met een 4x4 door natuurgebied rijden en dat soort dingen. :roll:
Je moet je ID bij je hebben idd. Ik verdom het. Ik betaal nog liever een boete dan dat ik als hardwerkende/belastingbetalende Nederlander in mijn eigen land m'n paspoort bij me heb.
De klim was de afdaling waard

AFTERBURNER

Bericht door AFTERBURNER » wo jun 14, 2006 3:37 pm

Je liep toch buiten het pad?! Was dat niet 1 van de '10 geboden' voor mtbers dat we dat niet zouden doen?

Ach zie maar zo, je hebt de beste man in ieder geval wel een goede dag bezorgd ...

WhoCares

Bericht door WhoCares » wo jun 14, 2006 4:33 pm

XTC840 schreef: Je moet je ID bij je hebben idd. Ik verdom het. Ik betaal nog liever een boete dan dat ik als hardwerkende/belastingbetalende Nederlander in mijn eigen land m'n paspoort bij me heb.
Wat is nou het bezwaar tegen het bijhebben van een ID-Kaart ter grootte van je bankpas , maar je doet maar wat je niet laten kan , je spekt daarmee de staatskas meer dan met het kopen van een ID-kaart. ;)

Pino

Bericht door Pino » wo jun 14, 2006 7:34 pm

WhoCares schreef:
XTC840 schreef: Je moet je ID bij je hebben idd. Ik verdom het. Ik betaal nog liever een boete dan dat ik als hardwerkende/belastingbetalende Nederlander in mijn eigen land m'n paspoort bij me heb.
Wat is nou het bezwaar tegen het bijhebben van een ID-Kaart ter grootte van je bankpas , maar je doet maar wat je niet laten kan , je spekt daarmee de staatskas meer dan met het kopen van een ID-kaart. ;)
En het is handig voor de vinders van de bijbehorende stoffelijke resten om ze (de stofflijke resten) terug te brengen naar de verwanten.

XTC840

Bericht door XTC840 » do jun 15, 2006 1:46 pm

Pino schreef:
WhoCares schreef:
En het is handig voor de vinders van de bijbehorende stoffelijke resten om ze (de stofflijke resten) terug te brengen naar de verwanten.
Daarom heb ik mijn NAW enmedische gegevens in mijn helm staan.
Het komt erop neer dat ik baal van de id-plicht. Ik vind het een regelrechte belediging naar de eerlijke-hardwerkende Nederlander.
De klim was de afdaling waard

wannes

Bericht door wannes » do jun 15, 2006 2:34 pm

No offense dat jij dat niet wil doen hoor , maar in belgie (ik dus ook) maakt niemand hier een probleem van. Wat is de geschiedenis erachter dat jij (en nog vele Nederlanders ) die niet willen doen?

Grtz,

wannes

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do jun 15, 2006 9:21 pm

wannes schreef:No offense dat jij dat niet wil doen hoor , maar in belgie (ik dus ook) maakt niemand hier een probleem van. Wat is de geschiedenis erachter dat jij (en nog vele Nederlanders ) die niet willen doen?

Grtz,

wannes
ausweis bitte.

Nee gelul, ik heb geen idee waarom veel nederlanders dit niet willen doen.
het past niet bij de vrijheid van de nederlander. (?)

Pino

Bericht door Pino » do jun 15, 2006 9:38 pm

Een soortgelijk minderwaardigheidscomplex als na de finale van 1974 is hier debet aan.
Men wil zich graag onderscheiden van de grote broer waarvan men uiteindelijk maar een beetje een autonome provincie is met het strand.

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » vr jun 16, 2006 1:11 am

Pino schreef:Een soortgelijk minderwaardigheidscomplex als na de finale van 1974 is hier debet aan.
Men wil zich graag onderscheiden van de grote broer waarvan men uiteindelijk maar een beetje een autonome provincie is met het strand.
en nu in het algemeen nederlands.
met verstaanbare zinnen.
:coffee:

WhoCares

Bericht door WhoCares » vr jun 16, 2006 6:24 am

Elke , voor sommige minder prettige , verandering is het gevolg van het gedrag van een minderheid. Verkeersdrempels , ID etc etc .

Pino

Bericht door Pino » vr jun 16, 2006 7:01 am

Old Manitou schreef:
Pino schreef:Een soortgelijk minderwaardigheidscomplex als na de finale van 1974 is hier debet aan.
en nu in het algemeen nederlands.
met verstaanbare zinnen.
:coffee:
Nederlanders zijn gefrustreerde Duitsers en zetten zich graag af tegen alles dat met Duitsland te maken heeft (onder meer "ausweis") .
Ze hebben het rare idee dat ze in de oorlog allemaal correct waren.

Meelopers zijn het !

(in algemene zin gesteld)

Ten behoeve van onze Belgische kijkertjes: in 1974 verloor het superieur geachte Nederlandse voetbalelftal van aartsrivaal West-Duitsland in de finale van het Wereldkamioenschap voetbal.
Het Nederlandse elftal voetbalde goed tot de 5de minuut in die finale.
Sindsdien heeft de kwaliteit niet meer in de schaduw kunnen staan van de hoogmoed die het oranje elftal omgeeft. Het ziet er niet naar uit dat het ooit goed komt.

Pino (die in 1974 de finale intens beleefd heeft)

WhoCares

Bericht door WhoCares » vr jun 16, 2006 4:36 pm

Pino schreef:
Ten behoeve van onze Belgische kijkertjes: in 1974 verloor het superieur geachte Nederlandse voetbalelftal van aartsrivaal West-Duitsland in de finale van het Wereldkamioenschap voetbal.
Het Nederlandse elftal voetbalde goed tot de 5de minuut in die finale.
Ze hadden niet eens daar mogen zijn !! Dit omdat de scheidsrechter een Belgische goal in de kwalificatie wegens buitenspel afkeurde , terwijl dit niet het geval was. Wie weet had Belgie wel de Finale gewonnen. :shock: :roll:

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » vr jun 16, 2006 5:06 pm

pino, bedankt voor de uitleg
grz
gert

Plaats reactie