"V-brake veren"
Moderator:Beheerders
Op m'n racemacheen heb ik XT v-brakes gemonteerd. Alleen moet ik de afstelschroefjes zo belachelijk ver inschroeven, dat ik geen aftel mogelijkheden meer heb.De kabel blijft nu een beetje hnagen en de hendel komt niet lekker terug. Wat doen?
Bestaan er zwaardere veertjes?? XTR kopen?? Schijven is geen optie en wil ik ook niet, HS 33 heb ik gehad en zijn te lomp en zwaar. Dus HS 33 ligt er bij mij ook uit.
mzzl
Gène
Bestaan er zwaardere veertjes?? XTR kopen?? Schijven is geen optie en wil ik ook niet, HS 33 heb ik gehad en zijn te lomp en zwaar. Dus HS 33 ligt er bij mij ook uit.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Ik weet natuurlijk niet hoe je sleutel skills zijn, je kan controleren of de pinnetjes van de veren in de gaatjes van je frame/vork vallen. (frame waarschijnlijk 3 gaatjes, de bovenste is t zwaarst)
Als de pinnetjes wel in de gaatjes zitten kan je nog lekker aan de veertjes gaan buigen.
Ik denk dat deze info vrij overbodig is maar misschien heb je er toch wat aan.
Andere veertjes zijn zover ik weet niet verkrijgbaar
Als de pinnetjes wel in de gaatjes zitten kan je nog lekker aan de veertjes gaan buigen.
Ik denk dat deze info vrij overbodig is maar misschien heb je er toch wat aan.
Andere veertjes zijn zover ik weet niet verkrijgbaar
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
de remblokken terug afstellen nadat je de remmen in ander gaatje hebt gestoken helpt ookdidadunlop schreef:xt vbrakes hebben toch een paralellogramconstructie? Als je die in een ander gaatje stopt staat het paralellogram verkeerd. Dat probleem had ik ook bij mijn xtr vbrakes. Mijn oplossing was om de veren wat naar buiten te buigen. Nu geen enkel probleem meer.

- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
hmm ik kon bij mijn remmen geen knopje vinden waarmee ik het paralellogram weer naar beneden kon schuiven. De sleuf waar je je remblokhouder inschuift wees bij mij schuinomhoog. beetje zo:
\ l (sleuf schuin tov velg)
ipv van
l l (sleuf gelijk aan velg)
Maar is er dus een manier om dat paralellogram los te koppelen van de veer zodat je het bovenste gaatje kunt gebruiken? Vertel, want ik hou wel van remmen waar ik wat kracht moet gebruiken om ze te gebruiken.
\ l (sleuf schuin tov velg)
ipv van
l l (sleuf gelijk aan velg)
Maar is er dus een manier om dat paralellogram los te koppelen van de veer zodat je het bovenste gaatje kunt gebruiken? Vertel, want ik hou wel van remmen waar ik wat kracht moet gebruiken om ze te gebruiken.
Het andere gaatje gebruiken is geen optie, dit had ik al geprobeerd. Het stangetje verbuigen had ik nog niet geprobeerd, dat zal ik eens doen.
De kabels zijn pas net "ingereden". Die heb ik aangepast en helemaal op maat gemaakt. Die lopen lopen goed.
mzzl
Gène
De kabels zijn pas net "ingereden". Die heb ik aangepast en helemaal op maat gemaakt. Die lopen lopen goed.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!