Serieus: geweld in Belgie
Moderator:Beheerders
Wat is er aan de hand mannekes? Ik lees net in de krant dat er weer iemand in Belgie is doodgeslagen om niets... Eerst de iPod moord, nu een treinbestuurder die in de bus zodanig door een groep aangepakt is dat ie door een hartinfarct gestorven is...
Waar gaat dat heen?
Hoeveel onschuldige slachtoffers moeten er nog vallen voordat de politiek er daadwerkelijk wat aan gaat doen?
Of ben ik de enige van de generatie die opgevoed is met respect voor anderen?
Waar gaat dat heen?
Hoeveel onschuldige slachtoffers moeten er nog vallen voordat de politiek er daadwerkelijk wat aan gaat doen?
Of ben ik de enige van de generatie die opgevoed is met respect voor anderen?
Als ik klaar ben met een studie in Delft, doekoe heb... en ben verzekerd van een enigzins rooskleurige toekomst met een Wieckse Witte drinkende mademoiselle uit Gent.Brum. schreef:Wanneer ga je verhuizen?Nami schreef:Ja zo heeft ieder land wat...Al moet ik zeggen dat Belgie voor de rest 10keer beter is dan Nederland op alle andere gebieden.
Nee laten we lekker op België gaan zitten katten......
In Nederland hebben we ze ook niet helemaal op een rijtje
Fortuin, Van Gogh, Liquidaties in veelvoud, en ik kan nog wel even doorgaan........... Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind Nederland hard achteruit gaan en kan je volgens mij nog beter in België wonen. (Meer hoogteverschil ook)
In Nederland hebben we ze ook niet helemaal op een rijtje
Fortuin, Van Gogh, Liquidaties in veelvoud, en ik kan nog wel even doorgaan........... Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind Nederland hard achteruit gaan en kan je volgens mij nog beter in België wonen. (Meer hoogteverschil ook)
Inderdaad, dit topic heeft niet voor niets de tag "serieus".
Ik vind het persoonlijk absurd. Dit is niet een kwestie van landen maar eerder iets van de toekomst. Je hoort het in ieder land en ik heb het gevoel dat het steeds vaker overal voorkomt.
Ik weet ook niet of je hierbij zo snel mag zeggen of het van de USA komt afgewaaid of van de computerspelletjes.
Ik denk gewoon, dat dit een tekort aan respect is, en ook een teveel aan voeding en te weinig aan "op". (if you know what I mean: op-voeding..).
Ik walg er iedere keer van, hetzelfde als de familiedrama's. Iedere keer dat ik op nu.nl kijk, staat er zoiets wel bij.
Is het een kwestie van snelle confrontatie/publicatie of is het er juist zoveel?
Ik vind het moeilijk...
Ik vind het persoonlijk absurd. Dit is niet een kwestie van landen maar eerder iets van de toekomst. Je hoort het in ieder land en ik heb het gevoel dat het steeds vaker overal voorkomt.
Ik weet ook niet of je hierbij zo snel mag zeggen of het van de USA komt afgewaaid of van de computerspelletjes.
Ik denk gewoon, dat dit een tekort aan respect is, en ook een teveel aan voeding en te weinig aan "op". (if you know what I mean: op-voeding..).
Ik walg er iedere keer van, hetzelfde als de familiedrama's. Iedere keer dat ik op nu.nl kijk, staat er zoiets wel bij.
Is het een kwestie van snelle confrontatie/publicatie of is het er juist zoveel?
Ik vind het moeilijk...
Het is duidelijk dat zo iets niet simpelweg begint of eindigt op de grens en je dus kunt spreken van Belgen en Nederlanders omdat mensen mensen zijn. Maar toch, culturen of milieu's beginnen of eindigen soms op de grenzen dus je kan wel spreken over hier en daar. Die discussie is een geval apart.
Soms denk ik wel eens, je moet het relativeren maar als je een beetje verder denkt dan kan dat eigenlijk niet. Ik bedoel, mijn ouders of grootouders hadden geen pessimistisch beeld van de toekomst of algemene de stand van zaken van de maatschappij. En de jeugd van nu is over het algemeen niet echt te spreken over de maatschappij en over zichzelf.
Ik kan niet zo goed omgaan met de dingen die kinderen en jongeren leren van TV. De hele pimp-cultuur met de sloerie-rol van de dames en de chinese en japanse cartoons waar uiterlijk en image centraal staat.
Toen ik 10-15 was, was wat ik keek op TV niet cool, dat was gewoon leuk. Het waren dan wel altijd dezelfde domme verhalen met dezelfde saaie moralen maar het was wel duidelijk; niet stelen, geen drugs, niet liegen, respect voor ouders, wet heeft het vaak bij het juiste eind etc etc. Westerse principes in moderne voorbeelden uitgewerkt waar je het wel al dan niet mee eens kan zijn. Dat is wat anders dan trots en imago voorop stellen. Tegenwoordig moeten baby's al cool zijn met minirokken en tattoo's. Dat is grappig maar iets voor korte duur, niet echt iets om als centrale gedachtegang in een maatschappij te hebben. Wanneer mensen imago en trots voorop stellen krijg je vaak wrijving.
Ik wil niet gaan discrimineren maar buitenlandse (dus ook Chinese en Amerikaanse) culturen hebben ook hun deel bijgedragen, vaak staat trots en aanzien hoog in het vaandel voor hen. Ik wil niet zeggen dat alle Nederlanders nou zo lekker nuchter zijn maar dat is wel iets dat ik altijd wel mooi heb gevonden maar helaas echt aan het verdwijnen is denk ik.
Soms denk ik wel eens, je moet het relativeren maar als je een beetje verder denkt dan kan dat eigenlijk niet. Ik bedoel, mijn ouders of grootouders hadden geen pessimistisch beeld van de toekomst of algemene de stand van zaken van de maatschappij. En de jeugd van nu is over het algemeen niet echt te spreken over de maatschappij en over zichzelf.
Ik kan niet zo goed omgaan met de dingen die kinderen en jongeren leren van TV. De hele pimp-cultuur met de sloerie-rol van de dames en de chinese en japanse cartoons waar uiterlijk en image centraal staat.
Toen ik 10-15 was, was wat ik keek op TV niet cool, dat was gewoon leuk. Het waren dan wel altijd dezelfde domme verhalen met dezelfde saaie moralen maar het was wel duidelijk; niet stelen, geen drugs, niet liegen, respect voor ouders, wet heeft het vaak bij het juiste eind etc etc. Westerse principes in moderne voorbeelden uitgewerkt waar je het wel al dan niet mee eens kan zijn. Dat is wat anders dan trots en imago voorop stellen. Tegenwoordig moeten baby's al cool zijn met minirokken en tattoo's. Dat is grappig maar iets voor korte duur, niet echt iets om als centrale gedachtegang in een maatschappij te hebben. Wanneer mensen imago en trots voorop stellen krijg je vaak wrijving.
Ik wil niet gaan discrimineren maar buitenlandse (dus ook Chinese en Amerikaanse) culturen hebben ook hun deel bijgedragen, vaak staat trots en aanzien hoog in het vaandel voor hen. Ik wil niet zeggen dat alle Nederlanders nou zo lekker nuchter zijn maar dat is wel iets dat ik altijd wel mooi heb gevonden maar helaas echt aan het verdwijnen is denk ik.
De discussie België - Nederland vind ik hier ook niet echt op zijn plaats (alhoewel ik wel begrijp vanwaar die reactie vanuit Nederlandse hoek, het loopt hier de laatste maanden wat de spuigaten uit in Antwerpen en Brussel), als ik zie welke exemplaren van het Nederlandse volk met hele bussen tegelijk naar Antwerpen komen afzakken elk WE, zou ik probleemloos kunnen gaan zeiken over 'de Nederlanders' ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Ik denk dat daar het verschil grootstedelijk tov platteland wer naar boven komt drijven. Alhoewel in "steden" op het platteland ook vaak dingen gebeuren waar de honden geen brood van lusten.N I E L S schreef: Ik wil niet zeggen dat alle Nederlanders nou zo lekker nuchter zijn maar dat is wel iets dat ik altijd wel mooi heb gevonden maar helaas echt aan het verdwijnen is denk ik.
Ik denk dat hier in Noord Holland, in de polders(Schermer/Beemster/Purmer/Wieringermeer) dat wat jij bedoelt nog wel bestaat.
dusssss©
Helaas.. Het zat eraan te komen.
NIET NORMAAL.LUIK/BRUSSEL - De stoffelijke resten van de twee vermiste meisjes uit Luik zijn woensdag teruggevonden. In de ochtend vond de politie het lichaam van de zevenjarige Stacy Lemmens onder een riooldeksel in een spoorwegberm bij Luik. Enkele uren later werd ook het lichaam van haar tienjarige halfzusje Nathalie Mahy gevonden. De lichamen lagen slechts een tiental meters van elkaar verwijderd.
Het lichaam werd gevonden onder een riooldeksel in een spoorwegberm
Stacy is vermoedelijk vrijwel meteen na haar verdwijning omgebracht. Nathalie heeft vermoedelijk hetzelfde lot ondergaan. Beide lichamen verkeren in verregaande staat van ontbinding, meldde een bron dichtbij het onderzoek. Identificatie had in eerste instantie plaats door de kledingstukken van de slachtoffertjes. Op de stoffelijke resten zal nog sectie worden verricht om de exacte doodsoorzaak vast te stellen.
Waar de kinderen precies zijn overleden is nog niet met zekerheid vastgesteld. Stacy en Nathalie, die onder riooldeksels bij een spoorlijn in Luik waren aangetroffen, droegen dezelfde kleren als op de dag van hun verdwijning, meldde een bron die de zaak van nabij volgt.
Volgens diezelfde bron werden de twee lichamen achtergelaten op exact dezelfde plaats als waar ze waren gevonden. Ze zouden niet zijn meegevoerd door de stroom in het riool.
Zowel de moeder van Stacy Lemmens als de moeder van Nathalie Mahy zijn direct na de vondst op de hoogte gebracht. De moeder van Stacy, Christiane Granziero, werd onwel toen ze vernam dat het lichaam van haar dochter gevonden is. Ze moest naar een ziekenhuis.
Bij de vindplaats deden zich woensdag emotionele taferelen voor. Vele tientallen mensen hadden zich bij de vindplaats verzameld en gaven uiting aan hun verdriet en woede. Ook de internationale pers rukte massaal uit. De politie had de vindplaats hermetisch afgesloten en hield de mensen op afstand.
ik denk niet dat het meer voorkomt, er wordt de laatste jaren veel meer aandacht aanbesteed in de media.
23 jaar terug werd Kerwin Duinmeijer in Amsterdam vermoord omdat ie zwart was.
(de mens is eigenlijk een dier dat wil overleven, enkel de sterkste overleeft. vroeger losde men dat op door oorlogen van man tot man te voeren. nu zijn sommige er over na gaan denken en krijg je vreselijk dingen zoals in dit draadje al aangehaald. ik zeg voer de veldslagen maar weer in. "supporters van voebalclubs willen wel enkel de overheid stuurt de politie er steeds heen. De dood van picornie daargelaten)
23 jaar terug werd Kerwin Duinmeijer in Amsterdam vermoord omdat ie zwart was.
(de mens is eigenlijk een dier dat wil overleven, enkel de sterkste overleeft. vroeger losde men dat op door oorlogen van man tot man te voeren. nu zijn sommige er over na gaan denken en krijg je vreselijk dingen zoals in dit draadje al aangehaald. ik zeg voer de veldslagen maar weer in. "supporters van voebalclubs willen wel enkel de overheid stuurt de politie er steeds heen. De dood van picornie daargelaten)
klagen vult geen magen
oorspronkelijke inhoud deleted
Laatst gewijzigd door Aerial op do jul 06, 2006 5:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jah waar gaan we naartoe.
'k Sta voor de schoolpoort met groepje maten (ong. 10).
er waren enige geschillen met leerlingen van de nabije school (tuinbouwschool). komt er daar een van die gasten en begint te slaan op maat van mij. Andere maat komt toe en komt tussen beiden en zei te stoppen. Begint dien dwazen boer wel te slaan op dien andere maat, ie pak zijn mes en snijdt mijn maat heel zijn wang open (erdoor en ong. 15cm) en ie bleef doorstekken en 5 steken in zijn buik maar gelukkig zat zijn portemoné (voor de eerste keer in zijn frak) in de weg.
er waren enige geschillen met leerlingen van de nabije school (tuinbouwschool). komt er daar een van die gasten en begint te slaan op maat van mij. Andere maat komt toe en komt tussen beiden en zei te stoppen. Begint dien dwazen boer wel te slaan op dien andere maat, ie pak zijn mes en snijdt mijn maat heel zijn wang open (erdoor en ong. 15cm) en ie bleef doorstekken en 5 steken in zijn buik maar gelukkig zat zijn portemoné (voor de eerste keer in zijn frak) in de weg.
-
En daarna? Mensen opgepakt ofzo? Je vriend leeft nog?..tist schreef:Jah waar gaan we naartoe.
Soort van half verhaal.....maar die mensen zouden wel opgepakt moeten worden dan toch