Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl
Moderators:JJ, Beheerders
-
Burgerman - Berichten:4
Het SS-virus slaat toe; ook Burgerman geveld.
Bericht
door Burgerman » vr jul 07, 2006 8:19 pm
Ten eerste wil ik jullie bedanken. Ik heb hier eerst wat rondgeneusd op het forum en via wat links en plaatjes ben ik nu ook in de ban van de SS. Dus van de week maar eens de handen uit de mouwen gestoken en na een paar uurtjes zweten in de garage zijn de volgende 2 baksels er uit gekomen:
een Koga Miyata Explosion met derailleur als kettingspanner. Verzet is 44x18. Banden zijn Maxxis Hookworm 2.5". Stuur + voorbouw is Brave Machine die ik met een 1" -> 1.1/8" Ahead converter er op heb geprutst
een Gazelle AA special frame. Ik had eerst voor een 52 maar daar kreeg ik de ketting niet mooi op spanning mee. Gelukkig had ik nog ergens een 53 liggen en dat gaat perfect. Achter ligt er een 17 op. Prima mee te rijden hier in de buurt (net terug van 2 uurtjes testen). Alleen de steilere klimmetjes zijn wat minder.
meer plaatjes:
de Gazelle
de Koga
Ik heb al gezien dat bij beide fietsen het achterkransje volgens mij beter nog 1 naar rechts kan voor een mooiere kettinglijn. Verder ben ik nog van plan kortere kettingbladboutjes, kransjes met volle tanden en een kettingspanner voor de Koga te bestellen. Uiteraard moeten tzt de remhendels van de Gazelle + stuur vervangen worden door iets coolers. Maar goed, dit had ik liggen dus hier doen we het voorlopig mee.
Aangezien dit mijn eerste 2 SS-projecten zal ik wel een paar beginnersfouten hebben gemaakt. Iemand nog tips of opmerkingen.
PS, sorry voor het aluminium van de Koga.One Life, One Gear; RESTECP
-
Hubert ! - Berichten:1573
Bericht
door Hubert ! » vr jul 07, 2006 8:42 pm
Haha, geen halve maatregelen, gelijk je hele stal maar even van derailleur en en ander geneuzel ontdaan, getuigt van karakter
Beide fietsen erg apart! Bovendien beide van Hollandsche makelij, naja, bedenkerij, naja, de naam is Hollandsche, alhoewel .... Laat ook maar
Tot de volgende SingleSpeed meeting!
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » vr jul 07, 2006 9:16 pm
Wageningen en 53-17?
Ken jij een zekere spaanse dokter
Ik kan dat verzet in de buurt van Wageningen waarschijnlijk alleen rondkrijgen in het binnenveld en op de dijk windje mee! Respekt!
Geconverteerde gazelles zijn altijd goed, ik hou er een zwak voor!
Goeie eerste post in ieder geval, welkom op het forum als poster!
JJ
-
Bericht
door Burgerman » vr jul 07, 2006 9:44 pm
Dank voor uw positieve commentaar.
Wageningen en 53x17 gaat idd het beste over dijk dan wel binnenveld. Maar tegen de wind in wil ook wel. Ik ben eerst op mijn geschakelde wegbakkie een rondje over de dijk wezen doen (tegenwind uiteraard) om te kijken welke versnelling het beste is. Toen ook Grebbeberg en Boersberg (bij Doorwerth) gepakt en die zijn goed te doen op 53x17. Ok, ik rijd niet ala Armstrong als een wijf naar boven maar in een mooie vierkante Ullrich-stijl; is goed voor de bovenbenen. Gisteren Hollweg gedaan (bij hetzelfde Doorwerth) en die is net iets te gek voor de grote plaat maar je komt boven.
Zoals gezegd had ik eigenlijk 52x17 gepland maar de 53 pastte beter.
@Hubert: ik moet toegeven dat ik niet mijn hele stal meteen heb omgebouwd. Ik heb nog een geschakelde wegracer, mtb en cyclocrosser in el garage staan. Maar wie weet, dat virus ben je niet zomaar kwijt.
One Life, One Gear; RESTECP
-
Hilco - Berichten:775
Bericht
door Hilco » za jul 08, 2006 7:38 am
5 fietsen in de garage?
of je bent vrijgezel, of je vrouw houdt heeeeeeeel veel van je

-
trek
Bericht
door trek » za jul 08, 2006 1:50 pm
Die gazelle is sweetie

Ik heb zelf ook nog zo'n frame gehad.
De koga vind ik wel wat hebben, hij lijkt op de tractor van hubert met die hookworms

-
Bericht
door Burgerman » za jul 08, 2006 5:11 pm
Hilco schreef:5 fietsen in de garage?
of je bent vrijgezel, of je vrouw houdt heeeeeeeel veel van je
voila (mijn cyclocrosser staat er nu even niet bij, die ligt op een nieuw bracket te wachten):
Ik ben getrouwd maar wat doet jouw vrouw in de garage dan?
One Life, One Gear; RESTECP
-
Hubert ! - Berichten:1573
Bericht
door Hubert ! » za jul 08, 2006 5:21 pm
Burgerman schreef:
Ik ben getrouwd maar wat doet jouw vrouw in de garage dan?
Bier halen !?