Vastzetten RF Evolve DH X-Type

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bittah Pupil
Vastzetten RF Evolve DH X-Type

Bericht door Bittah Pupil » ma jul 10, 2006 12:53 pm

Ik was vanmorgen bezig aan m'n bike en controleerde even m'n bottombracket/crank.

Bij de X-type heb je de imbus voor de bracket-as en de imbus voor de topcap. Maar hoe moet ik de bottombracket/crank nou vastzetten. De imbus voor bracket-as (8mm) kan ik heel vast zetten, maar dan loopt het slechter/zwaarder, klopt dat. Aan de topcap (10mm) ben ik maar niet gegaan, want ik wil eerst weten hoe het nou eigenlijk precies moet.

Kan iemand mij zeggen, hoe ik het allemaal goed vast zet.

Thanx ..

Luc

Bericht door Luc » di jul 11, 2006 10:49 am

Enkele muisklikjes op de site van Race Face en even goed lezen was weer te moeilijk? Alles staat daar duidelijk uitgelegd met zelfs uitleg over mogelijke probleempjes en hoe ze op te lossen (zoals bvb. te vast zittende crank).
Te volgen weg te vertrekken vanop DP:
"Links" - "Onderdelen en accessoires" - "R" - "www.raceface.com" - "Tech" - "Evolve DH crank Download PDF"

En het is hier waarschijnlijk al tientallen keren gezegd: installatie van externe BB's met bijhorende cranks luistert nauw en de kritieke montagepunten staan in de RaceFace PDF aangegeven onder de volgens mij toch niet verkeerd te begrijpen noemer "Critical"
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Plaats reactie