transeksuele mountainbikester

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

tank24
transeksuele mountainbikester

Bericht door tank24 » vr aug 11, 2006 6:21 pm

Rubriek: Overig
Drie maanden schorsing voor beledigen van transeksuele mountainbikester

Geen wereldkampioenschap mountainbiken voor Danika Schroeter.
Een vrouwelijke mountainbikester is voor drie maanden geschorst omdat ze een t-shirt droeg waarmee ze spotte met de transeksuele wielrenster Michelle Dumaresq. De Canadese Wielerbond heeft Danika Schroeter geschorst omdat ze het imago, de reputatie van het wielrennen heeft besmeurd.

Door de schorsing kan Danika Schroeter niet deelnemen aan het komende wereldkampioenschap mountainbike. De feiten deden zich voor tijdens het Canadese kampioenschap mountainbike in Whistler. Dumaresq won die wedstrijd voor Schroeter, die tweede werd. Tijdens de prijsuitreiking droeg Schroeter een wit t-shirt waarop met zwarte letters de tekst “100 % Pure Woman Champ “ (100% pure vrouwenkampioen) te lezen stond. De wielersbond schorste Schroeter daarop.

Schroeter kan nog tot 11 augustus in beroep gaan tegen haar schorsing. Doet ze dat niet dan wordt ze vanaf 12 augustus voor drie maanden geschorst en mist ze het wereldkampioenschap mountainbiken.

haha wat een verhaal, hoe kan het dat zo'n omgebouwde kerel mee mag doen. das toch competitie vervalsing of niet dan :lol:

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr aug 11, 2006 6:28 pm

hahahahahahahaha wat een verhaal... echt te kansloos..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

tist

Bericht door tist » vr aug 11, 2006 6:34 pm

Hilarisch !

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » vr aug 11, 2006 6:52 pm

even betreffend artikel erbij zetten
http://www.gaylive.be/article.php?sid=8113

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr aug 11, 2006 8:14 pm

Ik vind het verre van hilarisch!

Eerder triest dat iemand die tweede wordt een officieel besluit (Dumaresq mag bij de dames meedoen) niet kan respecteren en het daarbij nodig vind om die persoon ook persoonlijk te beledigen...

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » vr aug 11, 2006 8:41 pm

Wij hebben op DP toch ook een transeksueel rondfietsen?

Wat is het probleem?

Dat iemand eerst man was en nu vrouw? Dat hij/zij nu beter geklasseerd wordt? Ach, het is maar een spelletje....

TBB

Hubert !

Bericht door Hubert ! » vr aug 11, 2006 9:36 pm

Tall Boy Bram schreef:Wij hebben op DP toch ook een transeksueel rondfietsen?
Meerderen toch ?!

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr aug 11, 2006 10:10 pm

Steelboy schreef:Ik vind het verre van hilarisch!

Eerder triest dat iemand die tweede wordt een officieel besluit (Dumaresq mag bij de dames meedoen) niet kan respecteren en het daarbij nodig vind om die persoon ook persoonlijk te beledigen...

Maakt toch niets uit in wat voor lichaam je zit. Als je je daar beter in voelt.

Dat ze dan de sterkere lichaamsbouw van een man overhoudt ala, das meegenomen. Maar het is gewoon jaloersheid van andere renners als ze daar problemen mee hebben. Omdat ze bang/.jaloers zijn dat ze daardoor een competitie voorspromg heeft.

Vind het van respect tonen tegen over Dumaresq dat ze Danika Schroeter deze schorsing hebben opgelegd. 8)

Vlgs mij zal dat in de toekomst andere mensen wel afleren om zulk gedrag te vertonen tegenover dat soort personen.

En vlgs mij kan ze er niks tegen in brengen want ik vind zoiets ook niet door de beugel kunnen.
Amen. :angelnot:

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr aug 11, 2006 10:18 pm

Beste post van Lefty OOIT!

:clap:

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » vr aug 11, 2006 10:45 pm

Steelboy schreef:Beste post van Lefty OOIT!

:clap:
O jee your making me blush steelboy.. :oops:

Vond hem ook wel heel goed jah.Deze post.

De bikester hier op het forum die dat ook is is btw een hele aardige meid. Niks mis mee. En ze ook bijzonder goed rijden. ;)

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » vr aug 11, 2006 10:59 pm

in sintannen is der ook nen transeksueel en die kan nie fietsen :D :D echt lachen!!!

da ze da doen kan mij nie schelen mor da ze dan gaan meedoen bij de vrouwen is derover, beter ne schup geven in die "kloten"???

ies voorstellen aan den nico ja :o mee nen lastminute operatie wordt m nog wereldkampioen.........bij de vrouwen

ooit is der hier op DP een discussie over geweest en tzou blijken da "zij" of "hij" (kzal het sasquach noemen) geen voordeel zou hebben tov de andere echte vrouwen. eiglijk geloof ik daar weinig van als je dan ziet dat ze bijna elk jaar wint, enja dat kan wel da der iemand elk jaar wint, maar tmoet dan weer juist sasqauch zijn.

kvint erg voor de rest van de kanshebbers die dan eerlijk rijden. shroeter heeft gelijk, buchar is der ook tegen en kgeloof nie da de rest der ergens voor is.

:ban: die manho

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » za aug 12, 2006 6:23 am

crazy canuck schreef:in sintannen is der ook nen transeksueel en die kan nie fietsen :D :D echt lachen!!!

da ze da doen kan mij nie schelen mor da ze dan gaan meedoen bij de vrouwen is derover, beter ne schup geven in die "kloten"???

ies voorstellen aan den nico ja :o mee nen lastminute operatie wordt m nog wereldkampioen.........bij de vrouwen

ooit is der hier op DP een discussie over geweest en tzou blijken da "zij" of "hij" (kzal het sasquach noemen) geen voordeel zou hebben tov de andere echte vrouwen. eiglijk geloof ik daar weinig van als je dan ziet dat ze bijna elk jaar wint, enja dat kan wel da der iemand elk jaar wint, maar tmoet dan weer juist sasqauch zijn.

kvint erg voor de rest van de kanshebbers die dan eerlijk rijden. shroeter heeft gelijk, buchar is der ook tegen en kgeloof nie da de rest der ergens voor is.

:ban: die manho
En nou in Nederlands?

Is het nou zo moeilijk om normaal ABN te tikken?

Ik kan hier echt niks van maken!

TBB

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za aug 12, 2006 6:35 am

UCI zal de transseksuelen binnenkort wel schorsen wegens een TE veel aan mannelijke hormonen............ 8)

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » za aug 12, 2006 7:44 am

Wie is hier op DP transs.... dan?? Gewoon nieuwsgierig hoor!!
Never Grow Up

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za aug 12, 2006 8:01 am

BOSS schreef:UCI zal de transseksuelen binnenkort wel schorsen wegens een TE veel aan mannelijke hormonen............ 8)

dusssssss©
Persoonlijk vind ik het competitie vervalsing dat een transexueel mee mag doen bij de dames. De kans dat andere dames dan nog winnen wordt wel een stuk kleiner.

Ik begrijp de reactie Schroeter wel, en zo beledigend is die tekst niet.

Moslims mogen wij ook geitenneukers noemen. Alhoewel je dat wel je leven kan kosten maar ik wijk te veel af van het onderwerp.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za aug 12, 2006 8:39 am

Pogo schreef:Wie is hier op DP transs.... dan??
pfffff wie niet tegenwoordig!

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za aug 12, 2006 8:57 am

De discussie mag een transsexueel meedoen met hetzij een dames hetzij een herenrace is door de nationale bond aldaar al gevoerd, met een positief resultaat.

Als Danika dat niet kan accepteren is dat in mijn ogen flauw.

Om de discussie breder te trekken: waar ligt de grens tussen jongentje en meisje? Is het alleen piemeltje / tietjes verschil op basis waarvan je iemand in een bepaalde categorie indeeld? Is het op basis van hormoonhuishouding? Mogen dames die meer testosteron hebben dan gemiddeld dan ook niet meer meedoen?

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za aug 12, 2006 11:14 am

Ehh. lijkt me toch logisch dat een trans in het voordeel is mbt lichaamsbouw. En aangezien dit via een niet natuurlijke manier tot stand is gekomen, lijkt me uitsluiting wel op z'n plaats. Dit is dus zeker een geval van oneerlijke competitievervalsing. Natuurlijk moet men gewoon wel met de mannen m,ee kunnen doen, als men daar behoefte aan heeft.

En begrijp me niet verkkerd, dat ik iets tegen transsexuelen heb, zeker niet. Maar elk voordeel heb z'n nadeel. Ik accepteer dat je je lekkerder voelt in een ander lichaam, accepteer dan ook dat er sommige dingen dan niet kunnen.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Marcuos

Bericht door Marcuos » za aug 12, 2006 12:21 pm

Wat een gelul.

Het is een kerel die mee doet aan een vrouwe competitie. Ik vind het totaal niet kunnen.

Misschien dat Bart Brentjes zich maar eens om moet laten bouwen. Dan kan ie het wk marathon toch nog winnen.

Dit slaat toch nergens op. Het verschil in klasse Mannen en Vrouwen hebben ze niet voor niks gemaakt. De voordelen van een man verlies je niet als je je om laat bouwen.
Life is what happens while you're busy making other plans.

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » za aug 12, 2006 12:37 pm

Bart Brentjens hoeft zich helemaal niet om te laten bouwen, die kan zo al door voor een wijf.

Laten we het bij de feiten houden svp.

Transsexuelen horen niet thuis bij de vrouwenklasse. Het is een vent met gelakte nagels maar zonder leuter.

Als na een stevige marathonrit je leuter is afgestorven mag je zeker ook voortaan bij de vrouwen rijden ?

E

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za aug 12, 2006 12:39 pm

Het valt me op hoeveel mensen hier denken dat ombouwen 'zo gepiept' is en slechts een kwestie van geslachtswisseling. Alsof je na een bezoek aan de kapper nog even langs de dokter gaat hiervoor...

Ooit Anne Caro zien trainen? Die rijdt met de mannen mee en heeft een stevig postuur. Moet zij dan ook met de heren meerijden?

Erikje

Bericht door Erikje » za aug 12, 2006 12:59 pm

Hoe snel je naar beneden kan denderen heeft niets te maken met hormonen. Die zorgen niet voor snelheid. Wat wel voor snelheid zorgt zijn o.a. spieren en pezen. Die zijn, wetenschappelijk nog bewezen ook, bij een man beter ontwikkeld dan bij een vrouw. Vrouwen kunnen daarentegen beter pijn verdragen, dat komt omdat zij gemaakt zijn om kinderen te baren. Wel, ik kan mij voorstellen dat een omgebouwde man sneller is dan een 100% vrouw. Daarom zie ik het ook als competitie vervalsing. En inderdaad is er ooit door de UCI democratisch besloten dat de omgebouwde man/vrouw in de klasse mag starten van huidige sexe. Maar daar hoef je het niet mee eens te zijn! Die ander is 2e geworden maar vond zichzelf 1e. Die mening mag zij hebben en uitdragen. Dat is mijn mening en die mag ik ook hebben, toch??

Erikje

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » za aug 12, 2006 1:13 pm

testosteron icm spiervolume is het grote verschil

hoe lang het duurt voor je leuter eraf is doet er niet toe

punt is dat je als omgebouwde man wel erg gestoord in je kop moet zijn om je te willen meten met vrouwen, wat voor waarde hecht je in vredesnaam aan zon uitslag, hoe kijk jezelf in de spiegel

psychiatervoer de "het" in kwestie

sorry hoor, iedereen moet maar doen wat ie wil, maar ga dan niet opeens je krachten in competitie meten met het geslacht waar je zo perse toe wilt behoren

E

de lynx

transexueel

Bericht door de lynx » za aug 12, 2006 2:15 pm

transexuele,, homo's, heteros, mannen, vrouwen kunnen we geen gemengde wedsrtijden gaan rijden wel zo cool :arms:

Mech

Bericht door Mech » za aug 12, 2006 6:46 pm

Dit verhaal loopt al een paar jaar, eigenlijk vanaf het moment dat de canadese bond een licentie afgeven heeft voor de vrouwen klasse, nadat zij/hij of het zoals alle andere meiden zeggen, een paspoort heeft aangevraagd waarop aangegeven geslacht vrouwelijk is. Ik weet niet of je Michelle Dumaresq ooit in levende lijven hebt gezien, maar zit weinig vrouwelijk aan.
Ik weet dat doordat ze dit paspoort heeft gekregen de UCI niks kan. Blijkbaar als ze amerikaanse was geweest ze bij de mannen had moeten rijden omdat je daar geen geslacht verandering krijgt op je paspoort. Weet niet hoe dat hier werkt?
Feit is wel dat ze een stuk sterker is dan 'echte' meiden, vooral met fourcross, die rij je niet om, zij jou wel.
Ik vind het niet kunnen, gewoon bij de mannen rijden of buiten mededinging

Gesloten