transeksuele mountainbikester
Moderator:Beheerders
-
Vind het toch een rare gebeurtenis. Zie je het al voor je dat BB Kelly mee gaat doen met een dames wedstrijd mtb?
Ben het toch wel met een paar mensen eens dat het een vorm van competitie vervalsing is. Je bent immers al eerste instantie als een man geboren dus het man zijn zit gewoon in je DNA.
Al met al het blijft raar.
mzzl
Gène
Ben het toch wel met een paar mensen eens dat het een vorm van competitie vervalsing is. Je bent immers al eerste instantie als een man geboren dus het man zijn zit gewoon in je DNA.
Al met al het blijft raar.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
Wat iedereen met zijn/ haar lichaam doet moet die persoon wat mij betreft zelf weten.
Echter wat betreft wedstrijden vindt ik het wel appels met peren vergelijken.(en dus in mijn ogen wedstrijd vervalsing)
Dit mede door fysieke verschillen tussen man en vrouw.
Maak dan verschillende klasse's b.v. dames, heren, gemengd of transseksueel.
Dan weet je van te voren in welke klasse je uitkomt en dat geldt dan ook voor de concurentie.
Kun je achteraf ook geen gezeur krijgen het was bij voorbaat bekend in welke klasse je van start bent gegaan.
Echter wat betreft wedstrijden vindt ik het wel appels met peren vergelijken.(en dus in mijn ogen wedstrijd vervalsing)
Dit mede door fysieke verschillen tussen man en vrouw.
Maak dan verschillende klasse's b.v. dames, heren, gemengd of transseksueel.
Dan weet je van te voren in welke klasse je uitkomt en dat geldt dan ook voor de concurentie.
Kun je achteraf ook geen gezeur krijgen het was bij voorbaat bekend in welke klasse je van start bent gegaan.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.
Rocky Mountain Element.
-
- Contacteer:
Ik ben ook van mening dat een omgebouwde man NIET in de dames klasse zou moeten rijden. Een omgebouwde man blijft een man, en wordt geen vrouw, tenminste niet voor wat betreft sportprestaties.
Niet voor niets heeft men bij ongeveer elke sport dames en heren gescheiden. Moet je voorstellen dat je als man bij de dames mag mee tennissen, een vrouw die met 200 km/h serveert.......................
Niet voor niets heeft men bij ongeveer elke sport dames en heren gescheiden. Moet je voorstellen dat je als man bij de dames mag mee tennissen, een vrouw die met 200 km/h serveert.......................
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!
ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70
ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70
mee eens maar zo snel vrouwen en mannen met elkaar eerlijk kunnen concurreren vindt ik dat ze samen en tegen elkaar het moeten kunnen opnemen. bv autosport, paardrijen, noem maar ietsXircuit schreef:Lastige kwestie, het standpunt van Steelboy vind ik begrijpenlijk, maar het Bart Brentjes argument vind ik veel sterker. Ik heb niets tegen transsexuelen maar qua sport zijn dames dames en heren zijn heren.
Het zal wel aan de aard van onze sport liggen, maar er wordt hier nogal kort door de bocht gegaan.
Je laten 'ombouwen' doe je niet zomaar he. Ik geloof ook niet echt dat iemand omwille van betere kansen in een sport, zich zou gaan laten veranderen.
Maar ik vind de hele discussie ferm overtrokken. Als die persoon zich tot vrouw laat aanpassen, heeft dat veel gevolgen, en een verwarrende situatie op fietscompetitiegeval is er eentje van. Zij eist haar recht op om competitie te mogen rijden in haar 'nieuwe' geslacht, goed. Maar dan moeten andere ook hun recht op meningsuiting mogen uitoefenen.
Misschien dat die hormoonhuishouding net de sleutel is: kunnen er geen drempelwaarden gedefinieerd worden van een aantal hormonen die zo -enkel in de context van competitie en competitievervalsing- mannen en vrouwen kunnen onderscheiden?
Je laten 'ombouwen' doe je niet zomaar he. Ik geloof ook niet echt dat iemand omwille van betere kansen in een sport, zich zou gaan laten veranderen.
Maar ik vind de hele discussie ferm overtrokken. Als die persoon zich tot vrouw laat aanpassen, heeft dat veel gevolgen, en een verwarrende situatie op fietscompetitiegeval is er eentje van. Zij eist haar recht op om competitie te mogen rijden in haar 'nieuwe' geslacht, goed. Maar dan moeten andere ook hun recht op meningsuiting mogen uitoefenen.
Misschien dat die hormoonhuishouding net de sleutel is: kunnen er geen drempelwaarden gedefinieerd worden van een aantal hormonen die zo -enkel in de context van competitie en competitievervalsing- mannen en vrouwen kunnen onderscheiden?
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
-
Waarschijnlijk niet, maar het blijft een gegeven dat mannen t.o.v. vrouwen een fysiek voordeel hebben. Dan met name bij sporten waar kracht een (grote) rol speelt.De Jean schreef:Het zal wel aan de aard van onze sport liggen, maar er wordt hier nogal kort door de bocht gegaan.
En om iemand publiekelijk voor weet ik veel wat uit te maken voor wat hij/zij/het is, kan in mijn optiek ook zeer zeker niet door de beugel.
Tja zo valt er van alle kanten wel iets van te zeggen, en zoals de amerikanen zouden zeggen: opinions are like assholes, everybody has one.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
Rocky Mountain Element.
-
Daarnaast hebben mannen, stammend uit de oertijd, meer ruimtelijk inzicht, gevoel voor snelheid etc. Dat zit in je instinct, dus een omgebouwde man heeft altijd voordelen in de mtb-sport t.o.v. de vrouw. M.a.w. competitie vervalsing.Erikje schreef:Hoe snel je naar beneden kan denderen heeft niets te maken met hormonen. Die zorgen niet voor snelheid. Wat wel voor snelheid zorgt zijn o.a. spieren en pezen. Die zijn, wetenschappelijk nog bewezen ook, bij een man beter ontwikkeld dan bij een vrouw. Vrouwen kunnen daarentegen beter pijn verdragen, dat komt omdat zij gemaakt zijn om kinderen te baren. Wel, ik kan mij voorstellen dat een omgebouwde man sneller is dan een 100% vrouw. Daarom zie ik het ook als competitie vervalsing. En inderdaad is er ooit door de UCI democratisch besloten dat de omgebouwde man/vrouw in de klasse mag starten van huidige sexe. Maar daar hoef je het niet mee eens te zijn! Die ander is 2e geworden maar vond zichzelf 1e. Die mening mag zij hebben en uitdragen. Dat is mijn mening en die mag ik ook hebben, toch??
Erikje
- Xircuit
- Contacteer:
Helemaal waar, maar het blijft wel zo dat de transsexueel voordeel heeft tussen de "normale" dames.Je laten 'ombouwen' doe je niet zomaar he. Ik geloof ook niet echt dat iemand omwille van betere kansen in een sport, zich zou gaan laten veranderen.
Ik vind het nog steeds absuluut niet kunnen dat een transsexueel, volgens het paspoort vrouw of niet, tussen de dames rijd. Dames en heren zijn in de sport gescheiden omdat heren in de regel beter en sneller kunnen sporten als dames, en dat fundament zou dan nu in de grond worden geboord.
Zie je het al voor je? De volgende olympische spelen, de 100m dames hardlopen: 3 transsexueelen op het podium?! Dat is natuurlijk overtrokken, maar het blijkt niet onmogelijk.
Ich Heisse Super Fantastisch!
-
- Contacteer:
Tall Boy Bram schreef:En nou in Nederlands?crazy canuck schreef:in sintannen is der ook nen transeksueel en die kan nie fietsen![]()
echt lachen!!!
da ze da doen kan mij nie schelen mor da ze dan gaan meedoen bij de vrouwen is derover, beter ne schup geven in die "kloten"???
ies voorstellen aan den nico jamee nen lastminute operatie wordt m nog wereldkampioen.........bij de vrouwen
ooit is der hier op DP een discussie over geweest en tzou blijken da "zij" of "hij" (kzal het sasquach noemen) geen voordeel zou hebben tov de andere echte vrouwen. eiglijk geloof ik daar weinig van als je dan ziet dat ze bijna elk jaar wint, enja dat kan wel da der iemand elk jaar wint, maar tmoet dan weer juist sasqauch zijn.
kvint erg voor de rest van de kanshebbers die dan eerlijk rijden. shroeter heeft gelijk, buchar is der ook tegen en kgeloof nie da de rest der ergens voor is.
die manho
Is het nou zo moeilijk om normaal ABN te tikken?
Ik kan hier echt niks van maken!
TBB
koop een woordenboek of leert nederlands dan hé
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Als het zo'n Kelly was dan zou het nog eerlijk zijn, maar op die foto staat gewoon een man met lang haar :S. Ik heb niks tegen mensen die zich gevangen voelen in het lichaam van een andere sexe en het is iets goeds dat ze zich kunnen laten ombouwen en van geslacht veranderen. Maar maar ze zullen nooit helemaal vrouw worden dus ze moeten competitiefe dingen waar het vrouw of man zijn uitmaakt gewoon vergeten.