Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
BOSS
-
Contacteer:
FF vloeken in de kerk!
Bericht
door BOSS » ma sep 04, 2006 7:13 pm
Mijn meissie wil een racefiets, aangezien ze een gevoelige rug heeft is het oog gevallen op een racefiets met een iets relaxtere houding. De Trek Pilot 2.1
Heeft iemand een idee of er ook andere merken zijn die dit type fiets voeren, sloping met een hogere zit
alvast bedankt
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » ma sep 04, 2006 8:05 pm
Het "probleem" is de volgende, ze is zo'n 1.83 mtr lang met een binnenbeenlengte die meer is dan die van mij(ik ben 1.85).
Een damesfiets word lastig aangezien die vaak voor kleinere dames wel werken maar voor de grotere niet.
Bij een fietsmeting kwam er een 58 cm frame uit. Maar een normale racefiets heeft dan een te diepe zit voor haar rug.
De Trek Pilot is een fiets met een relaxtere houding en is niet speciaal voor dames want is er ook in WSD.
dusssss©
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » ma sep 04, 2006 8:13 pm
Je kan toch ook gewoon een fiets samenstellen. Je kan immers een tuurpen monteren die het stuur hoger plaatst.
Overigens zou ik niet voor de specialized gaan, deze heeft een verende zadelpen, iets wat me heeeel irritant lijkt op een racefiets.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
Erikje - Berichten:2037
Bericht
door Erikje » ma sep 04, 2006 8:26 pm
Die Specialized is nÃet specifiek voor vrouwen, en zadelpennen hebben de bijzondere eigenschap vervangen te kunnen worden...
Erikje
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » ma sep 04, 2006 8:32 pm
Gène schreef:Je kan toch ook gewoon een fiets samenstellen. Je kan immers een tuurpen monteren die het stuur hoger plaatst.
mzzl
Gène
vraag me af of je dan uiteindelijk op dezelfde houding uitkomt....
dussssss©
-
Bericht
door Gène » ma sep 04, 2006 8:48 pm
Tja dat is gewoon een kwestie van proberen. Maar ik denk als je zo'n specifieke wens hebt dat je niet onder custom uitkomt.
Beetje LBS kan je hier toch ook in adviseren en helpen om tot een goed resultaat te komen.
mzzl
Gène
-
sneeuwpop
Bericht
door sneeuwpop » ma sep 04, 2006 10:05 pm
Carbon achterbrug tegen trillingen of een verende zadelpen monteren. Bovendien met de stuurpen het stuur hoger en/of dichterbij plaatsen zodat de zit wat meer rechtop komt en minder problemen met de rug geeft. En natuurlijk niet de allerdunste racebandjes erop, hoe meer lucht, deste meer comfort (maar ja, dat weet je waarschijnlijk ook wel als je op een HT rijdt!!!)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
-
dubbelop
-
Contacteer:
Bericht
door dubbelop » di sep 05, 2006 6:21 pm
sneeuwpop schreef:Carbon achterbrug tegen trillingen of een verende zadelpen monteren. Bovendien met de stuurpen het stuur hoger en/of dichterbij plaatsen zodat de zit wat meer rechtop komt en minder problemen met de rug geeft. En natuurlijk niet de allerdunste racebandjes erop, hoe meer lucht, deste meer comfort (maar ja, dat weet je waarschijnlijk ook wel als je op een HT rijdt!!!)
Het verhogen van die stuurpen kan ook met een 'tussenstuk': daarmee komt je stuur in één keer 5 cm. hoger. Ik heb er eentje op de tandem zitten:
Zit muurvast, je merkt er dus niks van, behalve dat je stuur op een prettige hoogte uitkomt.
-
Bericht
door Gène » di sep 05, 2006 7:09 pm
Ut ziet alleen voor geen meter uit zo'n stuurslot aan je bike.(no offense trouwens)
Ik neem dat j geen nieuwe fiets koopt om met zo'n ding rond te rijden. Ik kan me toch niet voorstelle dat je vriendin zo'n raar postuur heeft.
mzzl
Gène
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » di sep 05, 2006 8:36 pm
Gène schreef:Ut ziet alleen voor geen meter uit zo'n stuurslot aan je bike.(no offense trouwens)
Ik neem dat j geen nieuwe fiets koopt om met zo'n ding rond te rijden. Ik kan me toch niet voorstelle dat je vriendin zo'n raar postuur heeft.
mzzl
Gène
ut ziet er idd niet uit.......maar goed als het werkt!
Ze heeft geen raar postuur, maar heerlijke lekkere lange benen en een gevoelige rug. Maar we hebben een nieuwe Trek Pilot 2.1 op het oog, hij staat alleen in Zwolle......
dussssss©
-
Pino - Berichten:2472
Bericht
door Pino » di sep 05, 2006 11:01 pm
Je zoekt dussssssssss een frame met een relatief korte bovenbuis.
Kijk eens bij de Italiaanse frames. Een Gios bijvoorbeeld.
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » wo sep 06, 2006 6:07 am

Jij weet wel wat je aanbeveelt Pino...
---www.cjmedia.nl---
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo sep 06, 2006 7:33 am
Pino schreef:Je zoekt dussssssssss een frame met een relatief korte bovenbuis.
Kijk eens bij de Italiaanse frames. Een Gios bijvoorbeeld.
lekkere vogel ben jij!!!
dussssss©
-
dubbelop
-
Contacteer:
Bericht
door dubbelop » vr sep 08, 2006 10:01 pm
Gène schreef:Ut ziet alleen voor geen meter uit zo'n stuurslot aan je bike.(no offense trouwens)
Gène
Mee eens: mooi is het niet, maar het werkt prima. En ik moest wel want die C'dale tandems zijn lang-en-laag gebouwd.
Je hebt trouwens ook "interne" modellen (onder meer bij BBB), dus zonder zo'n dikke bout aan de buitenzijde. Of die net zo stevig zijn als die Satori (aka Zoom etc.) weet ik niet, mooier zijn ze wel.
-
Erikje - Berichten:2037
Bericht
door Erikje » za sep 09, 2006 9:05 am
BOSS schreef:
hij staat alleen in Zwolle......
dussssss©
Kom je op de terugweg toch een bak koffie halen...
Erikje
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » za sep 09, 2006 10:16 pm
Erikje schreef:BOSS schreef:
hij staat alleen in Zwolle......
dussssss©
Kom je op de terugweg toch een bak koffie halen...
Erikje
Kijk dat verandert de zaak!!!!!!
dussssssss©
-
Thijsje
-
Contacteer:
Bericht
door Thijsje » ma sep 11, 2006 9:56 pm
IMHO is in dit segment de Trek Pilot zo'n beetje de beste keus... Iets kortere en bovendien iets hogere bouw door de relatief lange stuurbuis (met ook nog een kortere stuurpen die omhoog staat) heeft een heel andere houding tot gevolg.
Fietsen die veel comfortabeler zijn zijn er wel meer, denk aan een Cannondale Synapse, maar die hebben over het algemeen nog altijd een erg sportieve houding.
Een andere goede mogelijkheid is een fiets zoals de Cannondale Road-Warrior pakken (die heeft een grotendeels gelijke geometrie als de Trek Pilot) en het stuur ombouwen naar een racefiets door het stuur (met bijbehoren) te verwisselen.
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo sep 20, 2006 4:35 am
Het is een Verdoes/Intersens geworden met complete 105 groep en 550 wielen.
Ivm service/garantie toch maar niet voor Benny Brouwer gekozen.
Qua geometrie heben we met een iets langere vorkbuis en een iets steilere pen bijna hetzelfde bereikt als de Trek.
Verder is het finetunen daarvan toch een kwestie van uren maken op de fiets, bij Verdoes kan alles(stuurpen/zadelpen/vork) gratis omgewisseld worden na een uitvoerige testperiode mocht het niet bevallen.
En de prijs is er zeeeeeeeeeer scherp.
dusssssss©