Sport drank en voeding
Moderator:Beheerders
Ik vroeg mij zo af wat voor soorten sport drank en voeding er hier zoal gebruikt worden.
Voor mezelf is het vooral gewoon gezond en goed eten , en een camelbag met water.
Maar ik hoor de laatste tijd wel erg goede berichten over Vitargo .
Dus vandaar dat ik mij afvroeg wie wat gebruikt en wat de ervaringen zijn .
Voor mezelf is het vooral gewoon gezond en goed eten , en een camelbag met water.
Maar ik hoor de laatste tijd wel erg goede berichten over Vitargo .
Dus vandaar dat ik mij afvroeg wie wat gebruikt en wat de ervaringen zijn .
Voor sportdrank gebruik ik eigenlijk uitsluitend maltodextrine. Da's de koolhydraat die in de meeste fabrieksdrankjes zit, maar ik haal het 'ruw' bij een apotheker in Rijswijk. Voordeel voor mij is dat het nagenoeg smakeloos is, dus wat makkelijker zelf te doseren. Uiteraard kost het ook minder (15,- per 5 kg zak of zoiets....)
Qua gel & repen gebruik ik tijdens marathons POwerGel (GEEN POwerbar.... verschrikkelijk kleverig), EAS gel (eigenlijk te zwaar op m'n maag) en soms Born repen.
Qua gel & repen gebruik ik tijdens marathons POwerGel (GEEN POwerbar.... verschrikkelijk kleverig), EAS gel (eigenlijk te zwaar op m'n maag) en soms Born repen.
Dat Vitargo schijnt toch net iets anders te zijn naar het schijnt , kijk maar eens op google (zelfs oprah winfrey gebruikt het )
het zet iets van 70 van de ingenomen hoeveel heid om in energie
bij druiven suiker is dat bijvoorbeeld maar 30 procent
anyway die "altodextrine " kan je dat bij elke apotheek halen ?
het zet iets van 70 van de ingenomen hoeveel heid om in energie
bij druiven suiker is dat bijvoorbeeld maar 30 procent
anyway die "altodextrine " kan je dat bij elke apotheek halen ?
Maltodextrine kan je gewoon als 'Fantomalt' halen (van Nutricia, toch?) maar ik bestel het online bij Creanite. Een beetje een vage website, maar 't is allemaal kosjer. Er zijn nog meer leveranciers, maar deze zit voor mij relatief dichtbij.
Let wel: voor wie sportdrank met een smaakje gewend is zal het de eerste paar keren gokken zijn hoe je zowel malto als een evt. smaakje (siroop van de C1000 of zoiets) doseert. Je zal ook een beetje moeten experimenteren met dosering, wil je voorkomen dat je maag over de zeik gaat. Dat heb je natuurlijk ook met Born e.d., maar daar staat op hoeveel scheppen er in moeten!
Let wel: voor wie sportdrank met een smaakje gewend is zal het de eerste paar keren gokken zijn hoe je zowel malto als een evt. smaakje (siroop van de C1000 of zoiets) doseert. Je zal ook een beetje moeten experimenteren met dosering, wil je voorkomen dat je maag over de zeik gaat. Dat heb je natuurlijk ook met Born e.d., maar daar staat op hoeveel scheppen er in moeten!