B1 Extreme dual met chainguide?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
pedram
B1 Extreme dual met chainguide?

Bericht door pedram » di okt 03, 2006 9:22 pm

Hey jongens, ik ben om gewoon weg eerlijk te zijn niet zo bekend op het gebied van chainguides. Ik heb een b1 extreme dual fiets alleen ik word gek van om steeds de ketting terug op de tanden te zetten :x Nou is mijn vraag is het mogelijk om een chainguide te zetten op een b1 extreme dual fiets? Ik heb Truvativ Hussefelt cranks met vierkante as. Ik weet eerlijk gezegd ook niets van ISCG en BSA of dergelijke :oops: Als jullie ervaring hiermee hebben wees dan geen vreemde en laat me horen hoe het zit!

Alvast bedankt! :angelnot:

pedram

Bericht door pedram » wo okt 04, 2006 11:28 am

Is er dan helemaal niemand die hier ook maar iets van af weet? :( Kom op! Ik had ergens gelezen dat je ringetjes moet gebruiken om de chainguide vast te zetten tussen je bb, misschien een kleine foto van hoe je eigen chainguide op je fiets zit van bovenaf de chainguide gekeken?

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » wo okt 04, 2006 2:21 pm

Zelf geen ervaring met chainguides, maar je hebt bij mijhn weten twee systemen: ISCG, hierbij heb je 3 schriefgaten op je frame rindom je BB waar je de guide op vast zet.
Het andere systeem klem je de achterplaat achter je Bottom bracket (trapas). Je moet je strapas er dan uit draaien en met een vulring minder der weer opschroeven met de plaat er achter. Dit zul jij wel moeten gebruiken denk ik. Ik weet niet of je de zelfde trapas kunt gebruiken als er geen ringen meer achter zitten.
Ijzeren paarden eten geen haver....

fredo

Bericht door fredo » wo okt 04, 2006 6:17 pm

ge kunt (zo goed als) altijd nen chainguide monteren, er zijn verschillende systemen.

bij een 'ouder' systeem wordt je guide tss het BB en frame gespannen. Dit doe je dus gewoon door je BB in je frame te draaien.

een 'nieuwer' systeem is die ISCG. Je moet daarvoor wel 3 aangelaste nokken op je frame hebben. Je vijst gewoon je guide op die nokken.
Via een speciale adapter kan je wel een nieuwe guide monteren op een frame zn nokken.

andere systemen (zoals roox chaindog) moet je monteren op de buis waar normaalgezien je derailleur zit.

je ziet eiglijk is het rete simpel

pedram

Bericht door pedram » wo okt 04, 2006 7:46 pm

kijk daar heb nou wat aan! :o Bedankt! ik begrijp het nu een stuk makkelijker ;)

Plaats reactie