Mr.Winterbike schreef:
heb de juiste versnelling voor mij gevonden, maar mijn probleem is dat ik te enthousiast wordt als ik eenmaal in evenwicht ben....ik ga dan plotseling veel harder trappen. ::) Werk d"r nog aan....is het trouwens aan te raden naar een andere versnelling te schakelen als je aan het wheelien bent?
JD
Schakelen is niet zo gemakkelijk wanneer je aan"t wheelien bent, probeer het maar eens...
Je zal merken dat het tijdstip van het schakelen zeer belangrijk is!
Doe je het te vroeg dan kan je je voorwiel niet omhoog houden, omdat je de versnelling niet rond krijgt. Doe je het te laat, wel ja dan ben je te laat en heb je weer hetzelfde resultaat.
Het probleem is dat je evenwicht op het moment van schakelen verstoort wordt . Je zet meer kracht op de pedalen en duwt de fiets eigenlijk naar voor. Vergeet niet dat je je evenwicht terug moet vinden rijdend tegen een snelheid van al gauw 20-25km/h. NIET GEMAKKELIJK !!
Kun je toch je evenwicht behouden dan ga je op de duur zo snel rijden dat je van schrik de remmen in gaat . --> eigen ervaring!!
Probeer bij het schakelen het dus verschil niet te groot te maken met de vorige versnelling. Aldus is het belangrijk dat je de juiste versnelling/ combinatie vindt om te starten !!! JAJA !!
Gemakelijkshalve is het beter wat te oefenen op je evenwicht.
Je zit dan ook niet met het probleem dat je sneller en sneller moet gaan trappen en dus hoeft te schakelen...
Je zult merken dat je tijdens het oefenen de langste hebt afgelegd toen je je evenwicht gevonden hebt!! Niet toen je sneller en sneller bent beginnen rijden.