>>> "Ben je niet bang dat je met je Nordic Walking stokken in je voet prikt?"
He he.......als er iets is dat ik haat zijn het die sukkels met hun Nordic Walk stokken!
>>> hondepoep, spuitje ? Waarom hebben ze dan ooit schoenen uitegevonden.....??
Gevaar van in dingen stappen is er altijd. Wel minder, want je let automatisch goed op. Maar goed, ik ben ook wel eens met mijn vingers tussen de deur gekomen, maar ik ga NIET de hele dag handschoenen dragen !
Schoenen zijn uitgevonden om het leven makkelijker te maken. Geen last van kou, vooral. Ook wel om makkelijk door scherpe troep heen te kunnen stappen. Maar .....het lichaam is iets dat zich steeds aanpast. Altijd schoenen dragen --> slappe en luie voeten. Zo zijn de hardloopschoenen steeds beter geworden, maar de blessures niet minder! Omdat je van superschoenen met demping en steun en Airmax zolen enz. heel "lui" gaat lopen. Met blote voeten heb je maximaal gevoel voor de ondergrond. Je gaat er veel "lichter" van lopen, niet meer van dat gebonk (leer je hééél snel af

)
Bovendien: denk je echt dat de mens het enige wezen is dat de pech heeft dat ie wordt geboren met voeten waar die hulpmiddelen bij nodig heeft? Mensen zijn in principe gemáákt om op blote voeten te lopen.
Ik maak alleen uitzonderingen voor werken (anders krijg je van dat gezeik, of je gek bent enzo) en voor kou (hoewel het je mee zal vallen hoe warm je voeten worden van blootvoets lopen).
En verder lijkt de discussie erg op die rond 29" of singlespeed: ben je gek? dat kan toch niet? waarom rjidt iedereen dan op 26" met een geveerder vork en 27 versnellingen? enz enz !