Ik wilde de schitterende polished XTR groep die ik had liggen weer op een fiets zien en dat werd dus het Niner frame. Het enige stalen frame dat ze hebben, ook nog eens geschikt voor singlespeed, wat wil je nog meer?
Maar eerst dus maar eens als schakel fiets opgebouwd. Afgelopen weekend voor het eerst mee gereden (nadat meerdere mensen hem al hadden geprobeerd tijdens de 29" testdag in zoetermeer) tijdens de DP meeting in Groesbeek en ik moet zeggen dat het me erg goed beviel.
Na een hele tijd singlespeed en star is die verende vorovork een leuke ervaring, niet meer alleen bezig het juiste spoor te zoeken maar ook nog even extra aan zetten om die extra rush te krijgen in de afdaling, leuk!
Verder neutraal sturend met de Reba vork en de exiwolf banden, die me voldoende traktie gaven op de ideale MTB ondergrond die we in Groesbeek hadden. Wat erg helpt bij het fijne gevoel dat ik heb overgehouden aan de eerste echte rit zijn de 'oude' Shimano XT 4 pot remmen, super goed te doseren en erg direct aangrijpend, echt heerlijk!
Natuurlijk is de rest van de build ook vrij degelijk, das dan moet het ook wel goed komen met dat rijden.
omdat plaatjes kijken nog steeds het leukst is: