Op dirtrag is een aantal leuke interviews te zien met drie pioniers van 29inchers.
1. Mark Slate-directeur van WTB en de eerste die een echte 29inch band durfde te maken - de Nanoraptor in 1999.
2. Wes Williams-framebouwer uit Crested Butte die al lang op 700C-fietsen off-road reed en uiteindelijk Mark overhaalde om een band te produceren.
3. Gary Fischer-wie kent hem niet. Gary werd door Wes ook overtuigd om het te proberen en was de eerste grote firma die 29inch leverde.
Let op; onze eigen Nederlandse fanaten zijn niks vergelijkbaar bij deze pioneers, waarvan twee overigens uit de "mountainbike hall of fame". Wel leuke geschiedenis die je meekrijgt.
http://dirtragmag.com/web/videos/index.php
Interviews met drie "pioneers of 29inchers"
Moderators:JJ, Beheerders
Leuke interviews!
Ik vind het raar dat, ook op bijvoorbeeld MTBR, zoveel onduidelijkheid bestaat over wie wat uitgevonden heeft en ergens als eerste mee kwam. De hoofdrolspelers leven nota bene nog. Dit soort opnames helpen zeker!
Op de vraag wie Wes Williams als potentiële kopers zag antwoordde hij:
"The intellectual ones, smarter people are going to buy my bikes, it's discovered that dumb guys don't get it"
Hahahahahaha, dit soort zelfvertrouwen en (en arrogantie misschien) is nodig om innovaties van dit kaliber te ontwikkelen. Wie komt er met grotere wielen?
Ik vind het raar dat, ook op bijvoorbeeld MTBR, zoveel onduidelijkheid bestaat over wie wat uitgevonden heeft en ergens als eerste mee kwam. De hoofdrolspelers leven nota bene nog. Dit soort opnames helpen zeker!
Op de vraag wie Wes Williams als potentiële kopers zag antwoordde hij:
"The intellectual ones, smarter people are going to buy my bikes, it's discovered that dumb guys don't get it"
Hahahahahaha, dit soort zelfvertrouwen en (en arrogantie misschien) is nodig om innovaties van dit kaliber te ontwikkelen. Wie komt er met grotere wielen?
Laatst gewijzigd door Hubert ! op zo okt 29, 2006 7:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Interviews met drie "pioneers of 29inchers"
Gelukkig dat ik dan niet zo'n fanaat ben, want dan was ik zeker ook niks geweest...Pottser schreef:
Let op; onze eigen Nederlandse fanaten zijn niks vergelijkbaar bij deze pioneers,
Nee hoor, ik draag 29 een warm hart toe (in die mate die haar toekomt)