deukje opvullen, kabel geleiders verwijderen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
tank24
deukje opvullen, kabel geleiders verwijderen

Bericht door tank24 » di okt 31, 2006 10:58 am

he ik ben een beetje aan het sleutelen aan een oud stalen frame (ss projectje) nu heb ik de oude kabel geleiders verwijderd...heb dit eerst geprobeerd met een tang..maar toen kwam er een deukje in het frame toen toch maar de flex gebruikt. en dat is vraag 1: hoe kan je deze nu het beste verwijderen, er zitten er nog twee 8) ?

en vraag 2 is hoe kan ik dat deukje weg werken. heb ooit op discovery (bij wheeler dealers:)) gezien dat ze het opvullen met lood en dan weer netejs afveilen..het is een klein deukje maar ik wil graag het frame kaal laten dus plamuur is niet echt een oplossing..iemand een idee

Orbea

Bericht door Orbea » di okt 31, 2006 11:46 am

wil je het frame dus blanck laten en niet spuiten??

Als je die kabel geleiders er af haalt met een dremel en mooi strak schuurt heb je het lekker strak.. maar wel niet echt mooi resultaat om ongespoten te laten...

ik zou toch kiezen voor strak werken met schuren en plamuren en mooi spuiten.. eventueel zilvergrijs ofzo dan..

succes.. enne foto's? van gaande weg?

Greetz
Specialize Epic S-works M10 Fact Carbon Custom de luxe
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000

M@lphy

Bericht door M@lphy » di okt 31, 2006 1:17 pm

Heb je lasapparaat tot je beschikking?

Dan een proplasje op de deuk... deukje eruit trekken... proplasje wegwerken door wegschuren.

o.i.d.
RIDERS READY?

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di okt 31, 2006 2:03 pm

Gebruik slijptol voor het groffe werk, daarna vijlen voor het iets nauwkeurigere werk en ten slotte schuurpapier om het helemaal mooi te krijgen. Pas op met een dremel, daarmee heb je snel teveel weggehaald en dan krijg je nog meer lelijke plekken.

Vooral niet willen haasten, ga heel nauwkeurig te werk, liever wat langer vijlen schuren met fijne vijl/schuurpapier dan snel willen en teveel materiaal weghalen.

Succes,

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

tank24

Bericht door tank24 » di okt 31, 2006 7:15 pm

JJ schreef:Gebruik slijptol voor het groffe werk, daarna vijlen voor het iets nauwkeurigere werk en ten slotte schuurpapier om het helemaal mooi te krijgen. Pas op met een dremel, daarmee heb je snel teveel weggehaald en dan krijg je nog meer lelijke plekken.

Vooral niet willen haasten, ga heel nauwkeurig te werk, liever wat langer vijlen schuren met fijne vijl/schuurpapier dan snel willen en teveel materiaal weghalen.

Succes,

JJ
hmm ja dit is volgens mij ook de beste oplossing..helaas was ik wel wat te enthousiast en was er dus al een deukje ingekomen...maar ja wil het frame wel kaal laten..wel blank aflakken natuurlijk...lijkt me wel wat een soort van 'raw'uitvoering:) als het niks is kan ik hem altijd nog spuiten.

hij staat nu in de chemische verf afbijt...duurt lang hoor vindt ik, staat er nu al negen uur in, en nu pas beginnen er bubbeltjes en scheurtjes in de lak te komen..doe ik iets verkeerd? agh we hebben de hele winter nog:)

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » za nov 04, 2006 6:17 pm

Dat met die verfafbijt duurt inderdaad wel erg lang. Bij het ontlakken van mijn fiets begon de lak binnen 10 minuten eraf te druipen. Welke afbijt heb je gepakt?

greets Bart
nothing beats cubic inches

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo nov 05, 2006 1:23 pm

Afbijt verschilt nogal per merk. 9 uur mag het echt niet duren.
Afhankelijk van de kwaliteit van je lak is de moeite die je nodig hebt het er vanaf te krijgen.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

tank24

Bericht door tank24 » di nov 07, 2006 1:28 pm

had nu standaard afbijt van de hema..miss dan toch nog even albistine proberen..want dat afbijt spul van de hema werkt dus niet..of de lak is te goed:)..heb inmiddels wel wat kaal gemaakt..miss dat spuiten toch wel een oplossing is..weet iemand een goed(koop) adresje in midden nederland?

pZyteX

Bericht door pZyteX » di nov 07, 2006 2:09 pm

opvullen met lood is geen goed idee, dan wordt het frame op dat punt super stijf en aangezien een frame van nature een beetje flext is de kans groot dat het frame daar omheen gaat scheuren.

tank24

Bericht door tank24 » di nov 07, 2006 2:38 pm

hmm echt waar..goeie tip dan is dat plan dus van de baan...leek me wel een leuk experimentje

Plaats reactie