Bottombracket zit erg vast

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
SeMy
Bottombracket zit erg vast

Bericht door SeMy » vr nov 10, 2006 7:37 pm

Ik heb een setje Saint cranks gekocht om mijn half gebogen race face cranks op mijn Kona Coiler te vervangen. De cranks gingen er heel gemakkelijk af maar de Race face srx ISIS bottombracket wil er maar niet uit gaan.
Ik heb nu al het ratel systeem gebroken in mijn sleutel waar is een FSA ISIS tool op had zitten, en het is gewoon goede kwaliteit sleutel dus daar lag het niet aan.
Dus ben ik langs een paar LBSen gegaan hier maar geen van hen had een echt goed idee van wat een isis BB was en ze hadden geen tijd tot volgende week iig. Dus wil ik toch zelf hem eruit halen, moet kunnen. Maar ik vraag me nu af of het normaal is dat een Bottom bracket zo erg vastzit, en het probleem ligt er niet bij dat ik te weinig spieren in me armen heb want de sleutels buigen gewoon door.
Ik heb de mount manual van race face doorgelezen en daaruit heb ik opgemaakt dat ik eerst de linker non-drive side moet los draaien tegen de klok in aangezien het rechtse draad is, en dan de rechter kant met de klok mee omdat daar linkse draad zit. Klopt dit?
En hoe vast kan een Bottombracket zitten als die in een nieuwe minder dan half jaar oude Kona Coiler zit?

^oZ

Bericht door ^oZ » vr nov 10, 2006 9:24 pm

Rechts moet rechtsom, links moet linksom.

Heb je hem bij het monteren ingevet? Als je het bij die LBS die niet wist wat isis was heb laten doen twijvel ik daar aan..

Probeer het anders eens met een beetje WD-40 en een langere sleutel.

SeMy

Bericht door SeMy » vr nov 10, 2006 9:33 pm

Neeh het was niet de LBS waar ik de fiets heb gekocht want die zit in Den Haag, Mammoet rijwielen, wel aardig bekend dacht ik en denk dat zij wel montage vet hebben gebruikt maar het lijkt eerder alsof ze loctite hebben gebruikt :s. Ik ga et morgen nog eens proberen, nu ik tenminste zeker weet dat ik de goede kant op draai. Bedankt! verdere tips zijn welkom!

SeMy

Bericht door SeMy » ma nov 13, 2006 3:35 pm

Hij is eruit!, vandaag wat wd40 ertussen gespoten en door op de sleutel te gaan staan :shock: schoot hij ineens los! Dus ik heb geen verdere suggesties nodig, bedankt. :arms:

Plaats reactie