Sportdrank in Camelback

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
heppypeppy
Contacteer:
Sportdrank in Camelback

Bericht door heppypeppy » ma okt 23, 2006 4:18 pm

Heeft iemand ervaring met zo'n lekker kleverige sportdrank in z'n camelback en dan vooral de toestand na afloop? Is de camelback ooit nog schoon te krijgen of krijg je een wildgroei van zoete koohydraatresten?

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma okt 23, 2006 5:48 pm

Kokend water er door heen, flink schrobben en dan nog een keer met waterkoker er doorheen. Dat werkt voor mij in iedergeval, maar helemaal schoon, lees: de orginele kleur terug, krijg je 'm niet.
Ich Heisse Super Fantastisch!

wictor

Bericht door wictor » di okt 24, 2006 7:29 am

Simpler nog: direkt na thuiskomst gewoon halfvol met warm water en spoelen maar! Ook op op maandagochtend wil het nog werken.... daarna wordt het tijd voor een borstel.

heppypeppy
Contacteer:

Bericht door heppypeppy » di okt 24, 2006 8:05 am

Ok, bedankt!

Dan ga ik het maar eens proberen, want bij de langere ritjes ben ik het toch wel gaan missen na de overstap van bidons naar camelback.
Dat vind ik een van de weinige nadelen van de camelback; je kan niet mee een bidon met water en eentje met sportdrank meenemen.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di okt 24, 2006 9:49 am

Nou das juist een voordeel!

Nu kan je een zak water meenemen en 2 bidons sport drank :D

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di okt 24, 2006 10:26 am

Ik geloof dat Trek ooit een drinkrugzak maakte(of nog maakt) waar 2 drinkzakken inzitten.
Kan je zelf ook fabriceren van je Camelbak(enige juiste spelling!!!!) door er een 2de blaas in te proppen of er een 2de blaas aan vast te maken.....

Afbeelding

dusssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

heppypeppy
Contacteer:

Bericht door heppypeppy » di okt 24, 2006 8:39 pm

Twee zakken ineen... Dat is weer typisch een oplossing die zo logisch is dat je er zelf niet aan denkt. Bedankt voor dit "maar natuurlijk"-moment.

rene29
Contacteer:

Bericht door rene29 » za okt 28, 2006 9:50 pm

Heb altijd water in de camelbak en 1 bidon met sportdrank. Op lange ritten neem ik dan in een plastic zakje een afgewogen hoeveelheid poeder mee. Naar behoefte kan ik dan nog eens zelf een bidon met sportdrank aanmaken.
Verder voordeel.:
- Camelbak hoef ik niet extra te reinigen ( zeker op meerdaagse tochten vaak een probleem.
- Heb schoon water bij voor eventuele calamiteiten.

Orbea

Bericht door Orbea » wo nov 01, 2006 6:57 pm

als je thuis komt gewoon ff flink uitspoelen dan is er niets aan de hand.. als de troep er maar uit is..

als je hem niet goed schoon maakt en er komt schimmel in met het drogen of een beetje zwarte aanslag in je drinkslang.. dan kick hem snel weg.. je kan er enorm ziek van worden..

opbergen moet je echt helemaal droog doen.. voor langere tijd..

groetn
Specialize Epic S-works M10 Fact Carbon Custom de luxe
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000

sretlow

Bericht door sretlow » do nov 02, 2006 11:16 am

Of in de diepvries leggen (voor langere tijd) heb ik wel eens gehoord. Kan er niets mee gebeuren. Helemaal droog krijgen vind ik wel lastig hoor...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » do nov 02, 2006 1:21 pm

In de diepvries groeien de bacteriën niet, maar gaan niet dood. Dit in tegenstelling tot het gebruik van kokend water. Ik gooi mijn camelbak altijd in de diepvriezer, dat gaat prima en de zak kan er prima tegen.

Edit: om de bij de handjes maar voor te zijn :lol: : Ik doe alleen de waterzak in de diepvriezer, de rugzak niet....
Ich Heisse Super Fantastisch!

Ronner

Bericht door Ronner » vr nov 10, 2006 10:22 pm

toch blijf je het proeven als je een paar keer sportdrank in je camelbak heb gehad en daarna gewoon alleen water.

maar goed dan kan je met 2 zakken nemen 1 voor water en 1 voor sportdank.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » ma nov 20, 2006 1:06 pm

Schoonmaken met Steradent (voor kunstgebitten, nee ik heb er zelf geen), te drogen hangen met 'n speciale hangdryer van Camelbak en regelmatig schoon borstelen met speciale Camelbak borstels voor slang en zak. Zodoende ook geen kans op schimmel!

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » wo jan 31, 2007 8:20 pm

Ik doe ook altijd de waterzak in de diepvries, blijft goed niks aan de hand. Misschien af en toe eens een keer wat kokend water erin gooien, of een oplossing met een klein beetje chloor, werkt bij bidons ook altijd goed!

didadunlop

Bericht door didadunlop » do feb 01, 2007 8:00 pm

diezwarte sporen in de drinkslang heb ik nu ook en een dag na iedere rit liep ik helemaal leeg op ieder toilet wat ik kon vinden.

Dus binnenkort eens uitkoken ofzo. Of op zoek naar een nieuwe..
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr feb 09, 2007 3:59 pm

didadunlop schreef:diezwarte sporen in de drinkslang heb ik nu ook en een dag na iedere rit liep ik helemaal leeg op ieder toilet wat ik kon vinden.

Dus binnenkort eens uitkoken ofzo. Of op zoek naar een nieuwe..
juist en daar heeft Camelbak nu juist een handig reinigingssetje voor........bij uw betere dealer!!!!!

dussssssss©
DE site

walter

Bericht door walter » za feb 10, 2007 1:15 am

Na iedere rit de rest vd sportdrank er uit spoelen.
Heet water met een scheutje bleekmiddel er in, dop er op en luchtbellen er uit via de slang. (ipv bleekmiddel kan een tablet Steradent ook.
Of om en om)
Dan dus laten liggen tot de volgende keer.
Wel uitspoelen voor het gebruik ;)

Die zwarte sporen krijg je er uit met bleekmiddel en een scheutje heet water...

Rudie

Bericht door Rudie » di feb 27, 2007 3:15 pm

Ik was er even bang voor dat niemand met het idee zou komen, maar gelukkig kwam BOSS er mee. Je hebt inderdaad gewoon een soort van Calgonit tabletten, maar dan voor je Camelback. Je hebt ook nog speciale houders die er voor zorgen dat je drinkzak open en opgerekt blijft staan, zodat deze goed kan drogen. En dan heb je ook nog een speciale borstel met een hele lange steel om de slang mee schoon te poetsen. Werkt prima allemaal en het is wel het behoud van je drinkzak :) Om nou met allemaal enge schoonmaakmiddeltjes in de weer te gaan...

Scaluner

Bericht door Scaluner » di feb 27, 2007 6:08 pm

Voor de biker met een beperkte budget kun je ook gewoon die tabletten gebruiken waar de oudjes hun kunstgebit mee reinigen. Steradent of hoe die dingen ook mogen heten...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di feb 27, 2007 10:26 pm

Scaluner schreef:Voor de biker met een beperkte budget kun je ook gewoon die tabletten gebruiken waar de oudjes hun kunstgebit mee reinigen. Steradent of hoe die dingen ook mogen heten...
eigen merk van de drogist, zo'n hele koker voor € 1,-, heb je 2 jaar plezier van.

dusssssssss©
DE site

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 02, 2007 4:20 pm

en ik het maar vreemd vinden waarom ik na ieder rit ziek was:

Afbeelding

Ja dat bruine is rotzooi uit de drinktube en geen anale spoeling..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Brum.

Bericht door Brum. » vr mar 02, 2007 4:30 pm

didadunlop schreef:en ik het maar vreemd vinden waarom ik na ieder rit ziek was:

Afbeelding

Ik had precies hetzelfde! Minus het ziek worden dan, maar ik keek toch wel even op toen ik zag hoeveel troep er uit die slang kwam.

Rudie

Bericht door Rudie » za mar 03, 2007 4:04 pm

Ik geloof dat ik dan toch ook maar een keer alles schoon ga maken... :roll:
Laatst gewijzigd door Rudie op zo mar 04, 2007 12:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za mar 03, 2007 5:08 pm

Brum. schreef:
didadunlop schreef:en ik het maar vreemd vinden waarom ik na ieder rit ziek was:

Afbeelding

Ik had precies hetzelfde! Minus het ziek worden dan, maar ik keek toch wel even op toen ik zag hoeveel troep er uit die slang kwam.
tsja, die setjes verkopen ze natuurlijk niet voor de kat z'n kont :angelnot:

dusssssss©
DE site

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo mar 04, 2007 5:16 pm

Ja daar ben ik nu ook achter... bah bah.... :D

Volgende week de 8 van oost brabant dus daar kan ik uitproberen of ik er nu niet ziek van word.

Plaats reactie